Wat is de beste 303 imitator?

reverb

reverb

een tikkie reverb mag ofwel moet er wel op voor een wat levendiger effect...sorry, ik bedoelde je moet een 303 niet meer door een chorus of distortion halen....
 
een distortion wel, voor die hoge resonance schreeuw effectjes
(zie mellow trax - phuture vibes in t 303 stukje)
 
Ik haal hem tegenwoordig door de distortion en de phaser van m'n Virus. Ook heel erg lekker. :p Vooral als je die digitale distortion neemt.
 
FX fx efex effexts

FX fx efex effexts

Wat De Voorman nogmaals placht naar buiten te brengen mbt de term combiforum....
Ik ben heilg overtuigd(ook nadat ik gewerkt heb onder methode van Jimmy H) Dat samesnspel tussen 303 en een fx unit belangrijk is en ik graag de toevoeging wilde brengen: welke moet dat zijn... De acid mensen die ik herken(acid in mijn straatje maar subjectiv is oh so geil)(acid zonder 303 is toch best lastig of moet ik me daar ook in nuanceren????) maken het dik met een fx...Wel leuk dat het nu weer over de echte 303 gaat en niet zo zeer over de kloon...

En als ik nog heel even roet in het eten mag gooien> de 303 growler in de prophecy van Korg is zonder fx errug bruut....

beter dan de....

Immer Spass fur Nachbarn...



ps1.Ik kom nat-tuurlijk hier net om de hoek kijken, maar dit is wel een goed forum...Kvoel me thuis
ps2. www.Ebay.anaal is het nieuwe oude KPN...
 
Pas effe met een echte gespeeld: de dynamiek ervan bereik je niet met Rebirth. Er is nog een andere software-emulator die nog net iets meer in de buurt komt. Johnny, hoe heette die?
 
Origineel geplaatst door nick nova
Pas effe met een echte gespeeld: de dynamiek ervan bereik je niet met Rebirth. Er is nog een andere software-emulator die nog net iets meer in de buurt komt. Johnny, hoe heette die?

Freebee...
 
Ik heb thuis de TeeBee staan, en de TBS 303. Ik kan zonder enige twijfel melden dat de TBS, die ik naast een echte TB 303 heb beluisterd, nagenoeg hetzelfde klinkt. Het enige wat hem voor mij onderscheidt van de echte, is het gebrek aan een interne sequencer, wat grotendeels de sound bepaalt bij de originele bak.
Helaas is de TBS 303 niet meer te bestellen, 2ehands is een (bijzonder kleine) optie.8)
 
wel eens aan gedacht om een waldorf pulse te kopen? volgens mij kan die namelijk naast de meest vette drones enzo ook vrij goed een 303 emuleren. heeft gewoon iets meer mogelijkheden dan de 303, maar is ook erg goed in te zetten voor basjes hoor :)
 
Heb jij een TBS????????? Als jij die ooooooooit wegdoet....... potdomme. Die gast van wie ik een 303 gekocht heb had er ook eentje.... Ik heb hem niet gehoord, maar wat iedereen erover zegt.... Ongelooflijk! Ik moet die een keertje uitproberen.
 
Hey die poll hierboven is niet helemaal eerlijk.. Ik denk namelijk dat de overgrote meerderheid hier alleen de Rebirth kent, en dus die noteren als beste....


Arv
 
Ik ken er meer en heb ook voor Rebirth gekozen.... Misschien zou ik nu voor Vintage kiezen.. Klinkt voor mij iets lekkerder. Ik heb de TBS nog nooit gehoord anders had ik die waarschijnlijk gekozen..
Verder vind ik CraZ's 303 het meest op de mijne lijken..
 
Allereerst, de <b>beste hardwarematige</b> clone van de TB303 die je maar kan wensen is de Syntecno TeeBee-303 MkIII.
Punt uit! ;)

Ik zal meteen even nog wat vertellen over de TBS-303 (dan kan dit meteen de boeken in voor het archief):
De TBS-303 is een <b>EXACTE</b> kopie van de Syntecno TeeBee-303 MkI printplaat.
Ik kan mij nog goed herinneren dat Robert (van Syntecno) behoorlijk in de clinch heeft gelegen met die gasten van de TBS.
De mannen van TBS hebben het uiteindelijk toegegeven en zijn daarom gestopt met het fabriceren van de TBS.
Robert is volgens mij nu ook gestopt met het maken van die dingen ivm vrouwen :luv:

De laatste keer dat ik er was had 'ie nog een hele rij staan én hij geeft er nog steeds support (=reparatie) op.

Als je vindt dat de TBS beter klinkt dan de TeeBee dan zal het toch iets psychologisch zijn.
Dat zou kenne...

R.
 
De beste immi qua hardware is die van oakley want dat is een exacte kopie van het orgineel inclusief onderdelen maar dan met extra moddificaties.
 
Het gaat er niet om of alles het uit exact dezelfde onderdelen bestaat. Een man bestaat uit exact dezelfde grondstoffen als een vrouw en niemand durft te beweren dat ze het zelfde zijn, toch? Zo klinkt een TBS waarschijnlijk anders dan een TEEBEE (waarom mk I, II, III???) en een Oakley anders dan een 303....
 
Back
Top