Sherman Filterbank

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
.. als reactie op een vraag uit een andere thread ..

De Sherman Filterbank. Een zeer straf bakske ! Wij hebben sinds oktober vorig jaar een Filterbank 1 (#2500). In feite zijn het twee losse 12 dB filters, die je naar wens parallel of serieel kunt plaatsen (dit is geen switch overigens.. maar een potmeter.. zodat je ze ook half serieel, half parallel kunt instellen). Naar keuze zijn de filters Low, Band of Highpass (ook traploos regelbaar).. en er is een Band/High+Low correctie instelling, waardoor je fijne 'side-bands' kunt genereren.. of gewoon een band-reject filter :p

De twee filters kun je syncen op basis van hun cut-off frequency. Dit kan 1 op 1.. maar ook een kwint lager, octaaf lager, twee.. drie.. etc. Subharmonic heaven !

FM modulatie van je cut-off frequentie met een extern signaal.. dat kan natuurlijk ook. Daarnaast is er nog een AM input.. die de Amplitude van je VCA's moduleert. Plug je hier niks in.. dan neemt ie de output van filter twee als modulatie source.. en wat hebbie dan: Juist... een ringmodulator ;)

Och jongens.. ik kan nog wel uren doorkletsen over deze bak. Je kunt de ADSR extern triggeren (of met de ingebouwde envelope follower natuurlijk).. en heb je meer dan één filterbank (lucky bastard).. dan kun je ze ook nog aan elkaar hangen via de 'link' in/out.

Er zijn overigens genoeg mensen die er niks mee kunnen.. maar voor ons is het een onmisbaar stuk gereedschap geworden. Ik heb ooit bij Music House in Utrecht zitten spelen (eehh.. 't was meer een demonstratie) met een Filterbank 2.. en Martijn wist dus écht niet wat ie hoorde.
 
Bij ons zit hij op een AUX.

Wij gebruiken hem eigenlijk vooral voor de drums. Een 606 pre fader door een AUX bijvoorbeeld. Of een 909 clap.

Verder gebruiken we hem ook om samples wat op te beuren. Daardoor krijg je toch het analoge-sound-door-een-filter geluid.
 
Vraagje aan de Belgen hier: Wat kost dat ding bij jullie in Euro's? Ik vraag me af of ie over de grens goeiekoperder is omdat ie daar gemaakt wordt.
 
Persoonlijk ophalen..

Persoonlijk ophalen..

Ik ben 'm persoonlijk gaan halen in Testelt.. bij Herman en Mieke thuis. Dat is leuk.. gezellig.. en verreweg het goedkoopst.. en je krijgt gratis uitleg van de meester zelf.
 
Ik ben 'm persoonlijk gaan halen in Testelt.. bij Herman en Mieke thuis. Dat is leuk.. gezellig.. en verreweg het goedkoopst.. en je krijgt gratis uitleg van de meester zelf.


Haha, da's stoer.

Hey Bob, ik kom effe m'n Voyager ophalen. Alles kits achter de rits? En neem er zelf ook één;)
 
Laatst gewijzigd:
Extra'tje

Extra'tje

En als extra'tje heb ik een mooi serienummer: #2500
 
Hoe grappig! Kan ik dat ook, of mocht jij dat alleen maar omdat jij Craz bent? En hebben ze thee en koekjes bij Herman en Mieke thuis?
 
Alleen omdat ik craz ben..

Alleen omdat ik craz ben..

Nee.. koffie en koekjes waren er zeker. En Herman heeft me alles laten zien.. van zijn prototypes van Filterbank, Chaosbank en Sherman-Synth.. tot en met zijn eigen 909 en 303 aan toe.

Verder natuurlijk een uitgebreide demonstratie van het zojuist gekochte monster.. waarbij hij dingen uithaalde die ik nu NOG niet begrijp. "Alleee.. zie hier.. dan neem ik zuivere blokgolf, en voeg er nog wat harmonischen aantoe.. en als ik deze swietsch dan op 6 zet.. dan loopt de kat met de staart tussen zijn benen naar buiten"
 
Orgineel geplaatst door CraZ
"Alleee.. zie hier.. dan neem ik zuivere blokgolf, en voeg er nog wat harmonischen aantoe.. en als ik deze swietsch dan op 6 zet.. dan loopt de kat met de staart tussen zijn benen naar buiten"

HAHAHAHAHAHAHA..... rare jongens die belgen.

Maar ff serieus, heeft het zin naar belgie te rijden of niet?

En nog gekker: er leest 'n vriendin van me over mijn schouder mee en die roept ineens dat ze ooit met ene Herman in 'n miniscuul autootje naar Londen gereden is op vakantie, toen Herman daar Filterbanks ging brengen. Nou breekt m'n klomp.
 
Workshop filterbanking !

Workshop filterbanking !

Misschien is het een goed idee om een keer een Filterbank workshop te houden. Dat ding is echt best wel bijzonder..

Wie weet dat (bij voldoende belangstelling) Herman zelf wel een demonstratie wil komen geven..
 
I'm on the case

I'm on the case

Ik ben er al mee bezig. Jullie horen nog van me..
 
Als ie d'r maar genoeg meeneemt. Ik ben bang dat weinigen van zo'n demonstratie weg kunnen lopen zonder 'n Filterbank onder hun arm.
 
Haha, waarom ben ik toch plots zo fier Belg te zijn :D:D
 
Back
Top