[nieuw analoog] Semblance - Oberheim SEM kloon

Is een oberheim SEM kloon (zo 1 als ik er te koop heb)
DCP_0916.sized.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mono-poly
Mooi he :)
Ik weet niet hoe het met klankverschillen zit
Ik weet wel dat je de oude sems geheel modular kan maken
Klopt, maar daar gaat het nu niet om.

Het gaat om deze:
semblancesmall.jpg


Ik ben ook benieuwd.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Mooi he :)
Ik weet niet hoe het met klankverschillen zit
Ik weet wel dat je de oude sems geheel modular kan maken

Weet je ondertussen hoe het zit met de klankverschillen?
 
Het ziet er op zich niet slecht uit, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.

Dennis, heb je hem al gehoord of waar heb je die info anders vandaan dat hij niet zo best is?
 
Wat ik van een clubje SEM freaks uit Duitsland gehoord heb is het niet te vergelijken met een echte.
En dat zijn jongens die best weten waar over ze praten.
 
;{

Wat mij betreft mogen ze dan wel eens stoppen met die "clone wars", want ik begin me af te vragen of er sowieso een clone is (van wat dan ook) die enigszins succesvol is. En dan durf ik niet eens te denken aan een 303.

Is die Semblance op zichzelf nog wel bruikbaar of valt dat ook tegen?
 
Ik vind het vreemd dat die semblance een slechte clone is. Een Sem is gewoon standaard elektronica niks bijzonders, geen exotische componenten. Maar misschien is er van alles veranderd om te ontkomen aan patenten enzo.
 
Origineel geplaatst door Twiki
Ik vind het vreemd dat die semblance een slechte clone is. Een Sem is gewoon standaard elektronica niks bijzonders, geen exotische componenten. Maar misschien is er van alles veranderd om te ontkomen aan patenten enzo.

ik heb een paar analog solutions dingen gehad en ik vind het niet zo vreemd eigenlijk. veel leuke ideeën verlaten de ontwerptafel maar lijken op het buro van de boekhouder te sneuvelen.
het ziet er allemaal erg leuk uit en de specs zijn veelbelovend, maar de uitvoering laat te wensen over.
de leukste die ik had was de vostok (waar iedereen zo overheen valt) maar die kocht ik dan wel nieuw voor ongeveer de helft van de eigenlijke prijs (meer dan 2000 e) die dat ding zeker niet waard is.

beste a/s koop tot nu toe was voor mij de DJMC joystick controller. werkte prima, zat goed in elkaar. maar verder....
 
Back
Top