Welke TR-drumcomputer kan meerdere bassdrums naast elkaar en polyfoon?

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Stel ik wil een 808 kick en een 909 kick door elkaar gebruiken, en lange kicks ook polyfoon laten klinken, dus dat de kick van tel 1.1 doorloopt als je op tel 1.2 een nieuw laat beginnen.
Welke Roland TR bakken kunnen dat? Of wil ik iets dat niet kan in Roland drum-hardware? De TR-8 lijkt het niet te kunnen, en bij veel oude samplebakken als de 626 lijkt het of de ROM met bijvoorbeeld de bass samples hard-gebakken aan de eerste uitgang/pijplijn zit.
Bij Yamaha ben ik gewend dat ik van een bass-drum 3 smaken kan maken en op willekeurige pads kan zetten en dan al dan niet exclusief kan laten klinken (monofoon/polyfoon/exclusief).
 
Soms is het handig om dingen in een mute group te zetten, hatjes bv.. Maar idd bij Rolands TR's is het standaard dat hetzelfde geluid monofoon is... jammer dat die TR-8 dat niet kan.. een langere 808 kick, afgewisseld/gevolgd door een strakke 909-achtige kick is soms idd lekker..
Misschien een Roland R70? Die had wel een redelijke 909 en 808 kick. Maar anders gewoon bij Yamaha blijven, een R70 voegt, anders dan samples niets toe.. :)
 
Yep. Tanzbar dus. Of gewoon twee bakjes. Tr09 kost amper nog iets...
 
TR-8s
 
Op de TR-8S is de drumindeling er nog wel in de labels, maar kun je elke klank aan elke plek toekennen.
 
En de TR8s kan ook eindelijk 2x dezelfde tegelijk spelen? Kan nergens specsheet o.i.d. vinden, ook niet in de Reference Manual.
 
En de TR8s kan ook eindelijk 2x dezelfde tegelijk spelen? Kan nergens specsheet o.i.d. vinden, ook niet in de Reference Manual.

Ja. Dat kan hij. Elk kanaal is identiek (itt de TR8).
Overigens kunnen de Machinedrum en de Analog Rytm ook op elk kanaal om 't even welk instrument spelen.
 
Ik gebruik daar normaal gesproken de low Tom voor. Heb je een attack kick en de Tom decay. Ik heb mijn tr909 een beetje gemod zodat ik de hi Tom daarvoor ook kan gebruiken.
 
Heb al een R8, zal het daar ook eens op proberen, niet aan gedacht. Alleen heeft die niet die hele lange kicks.
 
Back
Top