Roland JV1010 - XV-5080 Series Tips & tricks topic

The SRX-07 contains all forms donde expansion cards 04 SR-JV80 Vintage Synth, SR-JV80 08 Keyboards of th 60s & 70s and SR-JV80 10 Bass & 87 drums donde forms of SR-JV80 Session 09 and 13 of the SR-JV80 03 Piano for a total of 860 forms Donder and 475 new patches.

ooh ok dan heb ik ze allemaal al :)

toch bedankt
 
  • SRX-02 Concert Piano ( dees heb ik op het oog )
  • SRX-07 Ultimate Keys ( heb ik )
  • SRX-12 Classic EPs ( Heb ik )

    Welk ander board heeft een hoop goed synth sounds?
    wat zijn de meningen over bv ?
  • SRX-98 Analog Essentials (special SRX board 2006)
  • SRX-99 Special Wave Expansion (promo released mid-2004)

    Zijn er ook nog aanraders voor SR-JV boards met voor namelijk synth sounds ?

Dance, House en Techno hebben veel synth sounds en zelfs op Session staan een paar hele mooie.
 
Ondertussen gaat de expansion hoarding hier gewoon verder- wil nu alleen nog Piano (03) en Super SoundSet (07) :D :

Click image for larger version  Name:	expansions.jpg Views:	0 Size:	75,1 KB ID:	3730874


(nieuw scherm voor de onderste 2080 is onderweg)
 
maxedout.jpg

Mission complete! 2 maxed out gepimpte JV-2080s. En de Integra-7 is er ook nog steeds uiteraard. Denk dat ik nu wel genoeg rompler heb voor de rest van mijn leven...
 
Mooi mooi. Ik heb inmiddels de srx02 piano binnen. Nog 1 slot over voor srx05 supreme dance. Die jv slots blijven lekker leeg.

Btw roland mc707 zit ook borde vol goede sounds. De zen engine lijkt wel op die in de xv met 4 tone structure.
 
Ja, ik hou die reeks ook wel in de gaten. Echter begint mijn studiootje weer een beetje dicht te groeien en ben ik teveel gehecht aan mijn huidige spulletjes om te gaan snoeien.
 
Das de tweede keer binnen een uur of 1,5 dat je iets zegt wat veel gear junks wel vaker zeggen. Keer op keer. Op keer :P
 
Klopt, ik vind Techno van de "genre" kaarten wel een van de betere. Veel goede bruikbare sounds en geen overdaad aan gedateerde en minder bruikbare drumloops en cheesy one-shot FX samples.
 
Ja idd dat geld voor de JV kaarten.
De leuke hebben veel wave forms om met te bouwen en weinig cheese loops.
De srx05 supreme dance is ook zo een kaart vol met goede waveforms.

Nap hoe is die special fx kaart?

Man de prijzen van de jv en srx kaarten gaan alleen maar omhoog.
 
SFX is een van de pareltjes. Enerzijds door de vele rare geluiden, maar ook erg veel mooie ambient achtige patches en je kunt de waves uitstekend gebruiken om diepte, grit en lo-fi effecten aan je sounds te geven, vooral als je ze bijvoorbeeld een octaaf (of twee) omlaag pitcht. Ideaal voor ambient, industrial en andere vage sounds. Voor mij in elk geval samen met Vintage Synth, Session (en/of Super Sound Set), Orchestral, Vocal en World wel deel van de must-haves.

Op SFX staat ook een hele mooie ambient drumkit trouwens, die uitvoerig te horen is in mijn contest inzending van dit jaar.
 
Laatst gewijzigd:
En nu moet je nog een JV1080 met daarin in elk geval de drie "Experience"-kaarten...waar blijkbaar presets bij zitten die niet op andere kaarten zitten.
 
SFX is een van de pareltjes. Enerzijds door de vele rare geluiden, maar ook erg veel mooie ambient achtige patches en je kunt de waves uitstekend gebruiken om diepte, grit en lo-fi effecten aan je sounds te geven, vooral als je ze bijvoorbeeld een octaaf (of twee) omlaag pitcht. Ideaal voor ambient, industrial en andere vage sounds. Voor mij in elk geval samen met Vintage Synth, Session (en/of Super Sound Set), Orchestral, Vocal en World wel deel van de must-haves.

Op SFX staat ook een hele mooie ambient drumkit trouwens, die uitvoerig te horen is in mijn contest inzending van dit jaar.

Ah cool. Ja die jv kaarten zijn meer lofi ( lagd ssmple rate) dan de srx.
Dus ook de moeite idd. :okdan:
 
Back
Top