Roland JV1010 - XV-5080 Series Tips & tricks topic

Von Naphoven, wie wil er nu zo een achterhaalde ROMPLER met totaal outdated sampletjes ? :dubbel:
2X Vintage / 1X Orchetral / 1x Techno
 

Attachments

  • IMG_4347.JPG
    IMG_4347.JPG
    61,4 KB · Bekeken: 148
Mooi ding idd die h3000's daar kwijl ik wel op. Anyhow de XV5080 is toch wel het mooiste kwa looks :D
 
In elk geval is de binnenkant van mijn JV-2080 nu helemaal klaar, nu misschien alleen dat display nog :D

expansions.jpg


Wat een rijkdom :luv:
 
Jammer dat je de Techno card niet hebt. Ik zou de ORCH I van de hand doen en proberen een Techno card te scoren. Mijn Keyboard 60&70 heb ik verkocht. Op zich goede kaart, maar heb voldoende samples als alternatief.
Verder blijven de JV's erg ondergewaardeerde machines. Maar da's niet erg want daardoor kan je JV's voor een prikje kopen. Staat alweer een JV2080 op 2dehands voor 200€...DOEN !
 
Ja die JV2080 is wel mooi maar ik heb al een XV5080 dus kan het niet echt rechtvaardigen.
Komt ook nog eens bij dat al die expansions op Roland Sample CD's staan waar zo aan kan.

Kun je die display niet goedkoper vinden dan 125 euro?
Gewoon op de originele lcd kijken welke controller er in zit + welke resolutie,
Daarna googlen naar die displays metdezelde controlelr en de datasheet checken.
 
Ik heb de display vandaag besteld. flyweight Als ik het verhaal van de verkoper/maker mag geloven (en dat klinkt aannemelijk na enig onderzoek) maakt hij die dingen helemaal zelf en zijn ze nogal duur vanwege de componenten en tooling en revisies en weet ik wat. Behalve 1:1 replacements kan ik niet iets soortgelijks vinden. Enfin, een belachelijke en slechts ijdele aanschaf maar zo werkt GAS. Ik zal de plaatjes posten als ik hem binnen heb :)

Vandaag ook een JV-880 in de setup opgenomen, 1 prima exemplaar samengesteld uit parts van 2 wat brakkere exemplaren.

sKeLeTvM Ik heb Techno wel, deze zit in de JV-880 nu.

Inderdaad erg ondergewaardeerd, ik krijg het nodige hoongelach over mijn crush op deze dingen maar sinds ik 2 maanden geleden de JV-1080 van hermax overnam was ik eigenlijk meteen verkocht. Heb het nodige analoge geweld, maar het is heerlijk om er zulke diepe en goedklinkende digitale bakken naast te hebben. Zijn toch weer compleet andere geluiden en sferen die je eruit krijgt, ik vind het helemaal top.
 
Nog een tip: Als je ergens een goedkope JV-35 of JV-50 vindt (< 100 Euro), moet je hem kopen.

De Roland JV35 is mijn eerste synth ooit en heb deze nooit weggedaan. Ik heb zelfs ooit een lekkere overtuigende acid-track gemaakt met enkel de JV-35. :D
De JV80 hier heeft nog wat liefde nodig na herstel van het red-glue sydrome.....
 
Neen, de JV80/JV880 hebben andere sound engines dan de JV1080/2080. Dit verschil is ook echt wel te horen, de JV80/880 heeft duidelijk een ander karakter.

Zie http://www.donsolaris.com/?p=404

Het verschil tussen de JV1080 en JV2080 hoor ik zelf overigens niet, ook al hebben ze een andere DAC.
 
"Antialiasing filter in Super JV is superior to the one in JV – which, depending on what kind of sound you like, is welcome or not so feature. Mirroring in higher frequencies, particularly when using rich textures can fool the listener thinking the unit is 44kHz waveform set, though in reality it is not, it is 32kHz just like Super JV. I talk about mirroring above 16kHz which can happen during transposition, thought the waveforms are all 32 kHz. This is just an artifact that happens with low interpolation quality algorithms. So in a way, old JV can sound a bit more open than the later Super JV series, because of the weaker anti alias filter in JV."
 
Vraagje over de JV-880 - ik heb hier dus de Techno expansion inzitten en wil hier graag de drumskits van gebruiken. Op de JV-1080/2080 kun je deze gewoon direct benaderen. Op de JV-880 moet data van een expansion eerst naar het reguliere geheugen gekopieerd worden. Dit lukt mij voor losse patches of groepen van patches (64 patches tegelijk), maar is dit ook mogelijk voor de drumkits? Ik kan wel in de Rhythm Edit modus waves kiezen van de expansion, maar ik zie geen mogelijkheid om in 1x een hele drumkit naar de Rhythm sectie van de JV-880 te kopiëren. Zie ik iets over het hoofd of moet ik echt handmatig noot-voor-noot de Techno drumkits nabouwen?
 
Click image for larger version  Name:	D75E9F1E-FF1C-45E1-AE90-DAACF30F01ED.jpeg Views:	0 Size:	44,2 KB ID:	3720352
De Roland JV's ondersteunen geen polyAT maar omdat deze multimembraal zijn kun je ze wel met een workaround polyAT bespelen.
maar patches editen is dan wel weer moelijk.

Ik kan me voorstellen dat de moog one net als de ob m6 iedere voice op een ander midikanaal kan zetten.

In beide gevallen moet de polyat/mpe data in verschillende kanalen gesplit.

Das wat ik er van heb begrepen.

Verder geen ervaring met polyAT/mpe

uit de JV-2080 manual - ging niet helemaal lekker via telefoon. Ob6 zou het ook uit de doos moeten kunnen als ik Google mag geloven.
 
Von Naphoven oooh ja das idd wel chill. Sorry had alleen voor de XV5080 gechecked,
Heb in hetzelfde of in het patch menu niets kunnen vinden van polyAT.
Zou nog effe verder zoeken. Maar das wel vreemd als de XV5080 het niet kan maar de JV2080 wel.


Edit:

Ah voor de XV5080:

●Polyphonic Key Pressure
Status 2nd byte 3rd byte AnHkkH vvH n = MIDI channel number:0H - FH (Ch.1 - 16) kk = note number: 00H - 7FH (0 - 127) vv = Polyphonic Key Pressure:00H - 7FH (0 - 127)

* Not received in Performance mode when the Receive Polyphonic Key Pressure parameter (PERFORM/MIDI) is OFF.

Volgens midi.org is Polyphonic Key Pressure - Aftertouch :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top