Behringer model D zwakke bas

Äänivälli

Ingeburgerd
Lid sinds
21 juni 2017
Berichten
28
Locatie
Het hoge noorden
Twee maanden geleden heb ik mijn boog ontvangen en tot nu was ik altijd zeer tevreden met de geluiden die ik eruit kon krijgen. Sinds kort echter ervaar ik de synth heel anders. Ik krijg het gevoel dat er in het laag erg veel mist en in het hoog bij lage tonen juist storende geluiden ontstaan (een soort clippend geluid).

Ik ben op zoek gegaan naar youtube filmpjes om patches na te bootsen en het resultaat te vergelijken en het lijkt er inderdaad op dat mijn synth significant anders klinkt. Ik heb een opname gemaakt waarin deze patch naboots: .

Het eerste fragment is een stukje melodie, vervolgens heb ik lage tonen gespeeld waar ik het filter steeds een stapje hoger zet en tot slot heb ik hetzelfde gedaan met een squarewave.
https://soundcloud.com/hartger/boog-soundtest

Herkent iemand wellicht wat hier aan de hand is? Is het een kwestie van dingen bijstellen, of lijkt het erop dat de boel kapot is (of zit het allemaal tussen de oren en klinkt het apparaat gewoon zoals het zou moeten)?
 
Uhm, staat je filter misschien op high pass ipv low pass?
 
Just normal Behringer behaviour. Dwz, elke klinkt anders! Is dat effe uniek!

*sorry, kon het niet laten.. grapje. :D
 
ik kan het niet beoordelen, maar in het youtube filmpje, je hoort het ook gelijk, er staan effekten overheen, reverb pedaal zie, ik weet niet wat die andere is. dat maakt m natuurlik "vetter". maar ik bezit geen model D.... maar die reverb is zéer sterk aanwezig... dus daarmee kan je het niet vergelijken en de model D lijkt ook nog door iets anders gehaald, maar ik herhaal geen idee.

EDIT: het staat er bij: Using Behringer RV600 for reverb, Roland Demora for delay. dat maakt verschil en het lijkt alsof er een vorm van "maximizer" op zit, loudness war...
 
Ik vind die opname op sc nogal zacht? Hoe heb je dit opgenomen? Als je een redelijk koptelefoon direct in de boog stop krijg je dan ook geen bas?
 
ik kan het niet beoordelen, maar in het youtube filmpje, je hoort het ook gelijk, er staan effekten overheen, reverb pedaal zie, ik weet niet wat die andere is. dat maakt m natuurlik "vetter". maar ik bezit geen model D.... maar die reverb is zéer sterk aanwezig... dus daarmee kan je het niet vergelijken en de model D lijkt ook nog door iets anders gehaald, maar ik herhaal geen idee.

EDIT: het staat er bij: Using Behringer RV600 for reverb, Roland Demora for delay. dat maakt verschil en het lijkt alsof er een vorm van "maximizer" op zit, loudness war...

Klopt inderdaad. Ik gebruik hem zelf normaliter icm een mooer ocean machine, maar het leek me voor de opnames beter om het droge geluid weer te geven. Met de effecten bereik ik ook geen goed geluid.

Ik vind die opname op sc nogal zacht? Hoe heb je dit opgenomen? Als je een redelijk koptelefoon direct in de boog stop krijg je dan ook geen bas?

Het geluid van de boog is ook redelijk zacht (mede vanwege het ontbreken van de onderkant denk ik). Opnames zijn gemaakt met de output op de front panel met volume voluit op de line in van een audio interface. Koptelefoon output levert het zelfde resultaat.
 
Klopt inderdaad. Ik gebruik hem zelf normaliter icm een mooer ocean machine, maar het leek me voor de opnames beter om het droge geluid weer te geven. Met de effecten bereik ik ook geen goed geluid.



Het geluid van de boog is ook redelijk zacht (mede vanwege het ontbreken van de onderkant denk ik). Opnames zijn gemaakt met de output op de front panel met volume voluit op de line in van een audio interface. Koptelefoon output levert het zelfde resultaat.

staat je audio interface niet op 'direct monitor' tijdens opnames van je synth? Wanneer ik dat deed op m'n Scarlet 2i2 klonk het ook beroerder meen ik me te herinneren...
 
Pak gewoon eens een default patch , 1 goede kabel en plug hem in je amp ( zonder iets ertussen )
Kijk of er dan geen bas in zit of onvoldoende
( vergeet ook niet modulatie uit te zetten )
Deductie
 
Back
Top