Unboxing an EMS Synthi A

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.588
Jaja ik weet het.. ;)

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

Attachments

  • 1.JPG
    1.JPG
    93,6 KB · Bekeken: 56
  • 2.jpg
    2.jpg
    50,9 KB · Bekeken: 63
  • 3.JPG
    3.JPG
    69,3 KB · Bekeken: 61
  • 4.JPG
    4.JPG
    70,8 KB · Bekeken: 61
  • 5.JPG
    5.JPG
    98,8 KB · Bekeken: 65
  • 6.JPG
    6.JPG
    130,9 KB · Bekeken: 68
  • 7.JPG
    7.JPG
    88,3 KB · Bekeken: 72
  • 8.JPG
    8.JPG
    105 KB · Bekeken: 75
Inderdaad in pracht staat, nieuw geleverd door EMS, ik heb er zelfs een getypte factuur bij en de sleuteltjes van de slotjes die bij iedere oude synthi zo’n beetje wel missen, erg cool. :-)

En hij klinkt gooooooeeeeed! Erg blij mee.
 
Bij EMS gekocht. Maar wel 8 jaar geleden besteld volgens de factuur. :D
 
Haha nee niet 8 jaar geleden betaald, vorige week pas. Maar de levertijd is ietwat aan de lange kant.

Ik heb overigens begrepen dat mijn Synthi uit de laatste batch kwam, alleen zij die zelf een koffer kunnen aanleveren kunnen nog een synthi laten maken.

Ik begreep dat er een houten versie gaat komen van het synthi model, althans, gerucht wat ik op muffwiggler las.

Voor het matrix panel heeft Robin voor toekomstige modellen een eigen variant ontwikkeld, dus hij kan nog even voorruit geloof ik.

Wachtlijst zal wel oneindig lang zijn vrees ik. :)
 
Wow, gefeliciteerd met je nieuwe fetish-object :)
Prachtig ding, Ooit weleens met een Synthi A gespeeld, onwijs gefreakt apparaat! Met een wachtlijst van 8 jaar, de maker zal vast lekker rustig aan doen, en er aan werken wanneer hij er zin in heeft :D
 
cool, erg mooi.
 
Ik word doodziek als Pink Floyd fetishist zijnde. Van jaloezie dan hè, ha ha. :D

Het is verbazingwekkend dat EMS gewoon meer dan 40 jaar door is gegaan met het maken van hun synth. Alle andere fabrikanten kapten er mee na een paar jaar. En nu barst het van de klonen. Ik ben een beetje aan het rondkijken naar emulaties/VST's v/d Synthi. Maar da's iets dat lang duurt want het is een complexe machine. De Synhi/VCS3 is eigenlijk een minuscule modulaire synth. Door het patchboard, dat verraderlijk eenvoudig lijkt, vergelijk ik 'm met een muur van modules met 80 patchkabels ertussen. Ik heb wel eens gehoord dat Peter Zinovieff iets wilde ontwerpen waar je niet al die patchkabels voor nodig had. Ik vind dat hij daar briljant in is geslaagd. Robert Moog wilde hetzelfde en maakte de Minimoog. Ook hij is briljant geslaagd vind ik. Velen volgen zijn voorbeeld omdat de Minimoog veel beter en makkelijker in te stellen is door muzikanten is dan zo'n (non-lineaire) modulaire synth. Maar ik krijg een hernieuwd respect voor de gedachte achter de VCS3/Synthi.

Ik heb dit al eerder gevraagd, maar: hoe sloot jij er ook al weer een toetsenbord op aan? En kun je sequencen?

En hoe vind je het dat de Synthi maar 1 envelope generator heeft? De meeste synths hebben een aparte voor de "loudness" en het filter.

Gefeliciteerd met de komst v/d Synthi na 8 jaar wachten. Veel bespeel- en experimenteerplezier gewenst :)
 
Mooi ding man! 8 jaar levertijd, man, niet normaal gewoon.
Maar die matrix is dus niet meer zo'n Ghielmetti?
 
Back
Top