Iets wat lekker weg basst ;)

Kokor Hekkus

Nieuwkomer
Lid sinds
15 mei 2018
Berichten
9
Locatie
Amsterdam
Hi All!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een originele Dreadbox Hades (zie ook mijn post op de marktplaats :engel:), maar dat gaat erg moeizaam. En ik kom alleen maar de DiY kit tegen.
Nu ben ik niet zo heel erg thuis in de bassy synths en ik hoopte wat advies te krijgen over synths die vergelijkbaar zijn.
Dus mocht er iemand nog tips hebben dan hoor ik ze graag natuurlijk. En daarnaast hoor ik ook graag wat jullie favoriete synths zijn op het gebied van bass sounds!



p.s. ik ben hartstikke nieuw hier, dus als dit de verkeerde plek is om het hier over te hebben dan hoor ik het ook graag ;)
 
Korg monologue misschien?
Wil je iets met een patchbay zoals de Hades kijk dan bij Behringer.
 
De gloednieuwe Behringer Model D (= kloon v/d efaame Minmoog Model D) misschien? Op veel oude nummers wordt deze synth als bas gebruikt (o.a. Michael Jackson's "Thriller" als ik me niet vergis). Het 24 dB low pass filter van dit apparaat is legendarisch. Een B. Model D kost ong. € 350 maar schijnt een lange levertijd te hebben.

Succes met kiezen! :)
 
Misschien een Arturia Minibrute, analoge mono bak met een eigen geluid. Vond het geluid lekkerder dan dat van de Bass Station II maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. De minibrute heeft geen patch memory maar is daardoor nog meer handson/ what you see is wacht you get. Ook mooi: de Korg Arp Odyssey, maar die is wat duurder.
 
Hi, welkom karakter van mijn favoriete schrijver ;)

van wat ik gehad heb kwamen de dikste bassen uit de micromoog
die heb ik niet meer, de laatste tijd gebruik ik de polysix ervoor, maar das wel overkill
eigenlijk is een goedkope fm bak zeer geschikt voor diepe sub (sinus) bassen, bijv een cz-101 of een tx81z, ja als je van sub houdt, ga dan voor fm.

mijn tip is om sowieso een bass eq erachter te hangen, dan haal je toch net wat meer laag uit je synth die je voor de bass gebruikt.

succes !