X

[Yamaha] Yamaha RS-7000

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

[Yamaha] Yamaha RS-7000

Als RS/6000 freak ben ik het met de naam niet helemaal eens.. maar ik hoor er goede verhalen over. De 'MPC-killer' van Yamaha..

of..

- Is het slechts een 'souped-up' RM1X
    - Maar 16 tracks in de sequencer.. waar zijn ze mee bezig ?

Meningen, ervaringen ? Post het hier !!

Leon mols had er dacht ik een

Comment

Op zich lijkt me ook een geweldig apparaat, op die 16 kanalen na dan
      http://www.facebook.com/pages/Mono-A...44488665670349

Comment

Er zitten een aantal sounds filters ed. uit de motif, voorheen ex5 in.

Klinkt erg vet!
        Certified MoogPro by Moog Music inc. - Founder of www.gearjunkies.com- Teacher at www.bambamopleidingen.nl - Main website www.bambamstudio.nl

Comment

RS7000 is de sh*t

De RS7000 is wel ongeveer het meest relaxte instrument wat ik ken. Test 'm gewoon een keer uit ergens. Je bent waarschijnlijk niet weg te slaan. De sequencer slaat alles, en dan ook echt alles!. Muten, lopen, step-realtime, alles in handomdraai.

Ik geloof werkelijk dat ding (met z'n niggles) een wereldapparaat is. Sluit al de rest van je gear er op aan en het is instant techno! De presets zijn weer veel te goed, dus meteen wissen anders ga je ze echt gebruiken.

Tim

BTW RS/6000?? Ook een AIX IBM freak dan?
          Laatst gewijzigd door Nolet , 10 oktober 2001, 11:52.
          www.riverdistrictmusic.com

Comment

Hoez it t met de sampler, is hij alleen als een phrase sampler te grbruiken of is er genoeg ruimte om bijvoorbeeld je losse drumsounds elk op een eigen spoor te laten lopen?

Comment

De sampler is in principe een A4000 zonder het velocity switching en mapping gedeelte. Mooie pianotjes zijn er dus niet bij. Verder heeft ie ook maar 1 multifx engine (a4000heeft er 3) maar hij heeft nog wel 2 losse chorus en reverb engines. De sampler is verder gewoon zeer goed en de bewerkings functies zijn de shit.
              De akai mpc2000 sampler is hierbij vergeleken echt rotzooi.

Comment

Maar kan je er wel drumkitjes in programmeren waarin de drumsamples meer dan 1 toonhoogte in beslag nemen?

Comment

Yep, dat kan zeker. Ze hebben er bij Yamaha alleen wel een ander soort manier op nagehouden om dat te doen. Het is niet zoals in een regulier sampler. Om dat helemaal uit te leggen zou teveel tijd kosten.
                  Eigenlijk kan je de RS7000 zien als een soort hardware fruityloops met veel "bells and whistles"

Comment

omdat het vandaag eindelijk nationale omhoogschop dag is bij deze.........

EEn rs7000 is zeker de moeite waard om te kopen! alleen dan moeten ze er wel zijn!
                    ik heb gezocht en gezocht op marktplaats 2e hands .nl en zeker ook het synthforum en interface gear x-change

dus nu nogmaals

HELP HELP HELP T-CON AAN EEN RS7000!!!!!!!
                    Hardware:
                    Yamaha RS7000, Yamaha Rm1X,
                    Korg KAOSSPAD 2, Access Virus B
                    LEM CLX2 compressor,limiter, expander,
                    behringher 1204 pro,
                    Alesis M1 active mkII

Software:
                    Fruity loops 7
                    nuendo

Comment

Er staat er 1 op

http://www.marktplaats.nl/

onder rubriek midi voor 1.150 vraagprijs.

Misschien doet hij er wel iets van af.

Succes

EF
                      Ready to meet Him

Comment

Origineel geplaatst door t-con
                        omdat het vandaag eindelijk nationale omhoogschop dag is bij deze.........

EEn rs7000 is zeker de moeite waard om te kopen! alleen dan moeten ze er wel zijn!
                        ik heb gezocht en gezocht op marktplaats 2e hands .nl en zeker ook het synthforum en interface gear x-change

dus nu nogmaals

HELP HELP HELP T-CON AAN EEN RS7000!!!!!!!
                        Als je geen problemen hebt om er een uit het buitenland over te laten komen dan moet je www.rs7000.org controleren. Ik heb de mijne uit de UK gehaald anderhalf jaar geleden voor 600 euro.

Comment

Nieuw bij FB nu voor 1299,- [zie nwe folder]
                          Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

Comment

Working...
                          X