Roland PG1000 betaalbaar alternatief? (D50 controller)

briangitaar

Ingeburgerd
Lid sinds
29 september 2011
Berichten
32
Ik ben op zoek naar een programmer voor mijn Roland D50. De synth is geweldig alleen echt een drama om je eigen sounds mee te maken. De PG1000 is de programmer daarvoor, maar daar vragen ze al gauw minstens 400,- voor.
Zijn er wat meer betaalbare alternatieven?
 
Was D-tronics niet bezig met een controller voor de D50?
Zo ja, kan iemand dit bevestigen?
 
Thanks voor de reacties. Was er vergeten bij te vermelden dat ik op zoek ben naar hardware, de software opties was ik al tegengekomen.
 
Ik heb recentelijk de PG1000 gekocht. Veel geld idd maar ik vind het hem wel waard. Je kunt er echt super snel mee werken. Ik heb de D-05 erbij gekocht en het voordeel daarbij is dat je bv het filter real-time kunt editen, net als alle andere parameters, wat niet mogelijk is met de D50.

Ik denk dat de PG1000 snel in waarde zal stijgen omdat het een echt essentiele tool is voor de D50 en nu ook voor de D-05. Ik ben geen andere hardware versies tegengekomen maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
 
Mh ja ik overweeg om dan toch maar voor de pg1000 te gaan! Heb nog geen hardware alternatieven kunnen vinden en software werkt voor mij lang niet zo inspirerend als hardware. Thanks voor het delen van je ervaring :)
 
Niet..,
Patches Legowelt installeren en dan is het wel gedaan met de D50. Amen.
 
Ik vind patchbase uitstekend werken, maar die controller van Dtronics ziet er niet te versmaden uit.
Ook hun Reface DX controller vind ik interessant.
 
Back
Top