Clavia nord lead 2x

Lehto Gorka

Nieuwkomer
Lid sinds
11 april 2018
Berichten
9
Ik heb zojuist een nord lead 2x binnengekregen, gisteren heb ik gelijk een MIDI kabel in de winkel gehaald zodat ik dacht dat ik gelijk kon beginnen maar tot mijn verbazing fungeert hij alleen als een controller dus de pitchbend en het modulatie wiel (bij andere vst plug-ins).
ik heb bij MIDI devices nord lead geselecteerd (dus hij staat er wel bij als external instrument) vst connections staat ook goed gelinkt van mijn presonus audiobox, MIDI in/ MIDI out verder heb ik ook het MIDI kanaal verzet gwn op een heb verschillende geprobeerd, geen resultaten. Wie o wie kan mij helpen mijn daw is cubase

Mvg

Lehto gorka
 
Geluid gaat niet via MIDI kabels.

Check even wat je allemaal via de USB aansluiting kan regelen. (heb zelf nooit met de NL gewerkt)
 
Geluid gaat niet via MIDI kabels.

Check even wat je allemaal via de USB aansluiting kan regelen. (heb zelf nooit met de NL gewerkt)

2X heeft geen usb voor zover ik me kan herinneren.

Je zult dus ook audio aan moeten sluiten op je geluidskaart.
Of wil je de 2X juist gebruiken om vst plugins aan te sturen met de knoppen?
 
Oww, klopt idd: geen USB..

CONNECTIONS
•4 Line Level Audio Outputs - ¼", 6,35 mm jacks, unbalanced
•Stereo Headphone Output - ¼", 6,35 mm stereo jack
•Sustain Pedal - ¼", 6,35 mm jack. Use a momentary pedal, like e.g, Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 etc.
•Control Pedal - ¼", 6,35 mm TRS stereo jack. Use a Roland EV-5 Control/Expression pedal
•MIDI in & out - 5 pin DIN connectors


Had bij een ander type gekeken.. :stupid
 
Oke maar ik zal wel met de nl kunne opnemen en synthesizen met een andere kabel? Dus ik moet een kabel hebben van MIDI naar USB, begrijp ik dit goed?
 
2X heeft geen usb voor zover ik me kan herinneren.

Je zult dus ook audio aan moeten sluiten op je geluidskaart.
Of wil je de 2X juist gebruiken om vst plugins aan te sturen met de knoppen?

Ik zou ook de 2x willen gebruiken voor het aansturen ja als dit mogelijk is

Mvg
 
Ik vermoed dat daar wel you tube video's over te vinden zijn idd. :okdan:

In ableton leg ik het je zo uit. Maar cubase gebruik ik al niet meer sinds de Atari 1040ST :beard: :D
 
Oke maar ik zal wel met de nl kunne opnemen en synthesizen met een andere kabel? Dus ik moet een kabel hebben van MIDI naar USB, begrijp ik dit goed?

Als je je MIDI in/out van je Presonus (welk model Audiobox? Er zijn er meer!) al aangesloten hebt op de Nord zou dat moeten werken. Je hebt alleen een USB-MIDI kabel nodig als je meerdere synths met MIDI hebt en de MIDI in/out van de Presonus al bezet zijn door een ander apparaat.

Onthoud het volgende ezelsbruggetje: MIDI goes OUT of the controller IN to the interface. Niet out met out verbinden dus, mocht je dat per abuis gedaan hebben ;)

Je kunt de audio outputs van de NL inpluggen in je Audiobox en dan een audiospoor aanmaken in Cubase waar je dan het resultaat als audio in opneemt.
 
connections.jpg


Huh? Een nieuwe synth zonder USB voor digitale USBMIDI en/of Audio I/O?

Dan moet het inderdaad met meerdere kabels via de "ouderwetse" MIDI IN/OUT en de analoge Audio IN/OUT.

Misschien onderschat ik je kennis van MIDI en Audio I/O....maar...voor de zekerheid.

Cubase moet "praten" met je Presonus Audiobox. Zowel voor Audio I/O als MIDI I/O.
Vanuit Cubase moet dan ook je ergens je Audio en MIDI devices kunnen kiezen.
Die heten beide vast iets met Presonus er in..

Dan een USB kabel vanaf je werkstation/computer naar de Presonus. Hij is Buss Powered, dus vanuit je werkstation dan ook een USB met stroom output kiezen (ze bestaan ook zonder). Of losse voeding (met voldoende mA)

Dan MIDI kabel van Presonus MIDI OUT naar NL2X MIDI IN
En van NL2X MIDI OUT naar naar Presonus MIDI IN.
Dan 1 of meer Audio kabels (MONO kabel) van een NL2X OUT naar een Presonus MIC/INS IN.
En van Presonus Main OUT naar je versterker.

Als er je NL2X niet reageert als je er MIDI info naartoe stuurt vanuit je DAW, check de MIDI kanalen/instellingen in Cubase. En ook in je NL2X (als die instelbaar zijn).
Zelfde als de NL2X MIDI note berichten je DAW VST niet bereiken.

Omzeil zoveel mogelijk de MIDI en Audio routing van je besturingsysteem. Dus directe MIDI en Audio (bijv. ASIO). Al die extra "handige snufjes" geven extra complexiteit en latency.

De MIDI/DIN kabels zullen vast goed zijn omdat MIDI controlller info (bijv. pitch bend) wel vanuit je NL2X door je DAW VST worden opgepakt.
 
connections.jpg


Huh? Een nieuwe synth zonder USB voor digitale USBMIDI en/of Audio I/O?

Dan moet het inderdaad met meerdere kabels via de "ouderwetse" MIDI IN/OUT en de analoge Audio IN/OUT.

Misschien onderschat ik je kennis van MIDI en Audio I/O....maar...voor de zekerheid.

Cubase moet "praten" met je Presonus Audiobox. Zowel voor Audio I/O als MIDI I/O.
Vanuit Cubase moet dan ook je ergens je Audio en MIDI devices kunnen kiezen.
Die heten beide vast iets met Presonus er in..

Dan een USB kabel vanaf je werkstation/computer naar de Presonus. Hij is Buss Powered, dus vanuit je werkstation dan ook een USB met stroom output kiezen (ze bestaan ook zonder). Of losse voeding (met voldoende mA)

Dan MIDI kabel van Presonus MIDI OUT naar NL2X MIDI IN
En van NL2X MIDI OUT naar naar Presonus MIDI IN.
Dan 1 of meer Audio kabels (MONO kabel) van een NL2X OUT naar een Presonus MIC/INS IN.

En van Presonus Main OUT naar je versterker.

Als er je NL2X niet reageert als je er MIDI info naartoe stuurt vanuit je DAW, check de MIDI kanalen/instellingen in Cubase. En ook in je NL2X (als die instelbaar zijn).
Zelfde als de NL2X MIDI note berichten je DAW VST niet bereiken.

Omzeil zoveel mogelijk de MIDI en Audio routing van je besturingsysteem. Dus directe MIDI en Audio (bijv. ASIO). Al die extra "handige snufjes" geven extra complexiteit en latency


De MIDI/DIN kabels zullen vast goed zijn omdat MIDI controlller info (bijv. pitch bend) wel vanuit je NL2X door je DAW VST worden opgepakt.

Ik heb idd maar een MIDI kabel gelinkt, is dit het probleem, er zit wel een insest voor een instrument op de audio interface zal even een foto van de interface erbij doen

Mvg
 
Als je je MIDI in/out van je Presonus (welk model Audiobox? Er zijn er meer!) al aangesloten hebt op de Nord zou dat moeten werken. Je hebt alleen een USB-MIDI kabel nodig als je meerdere synths met MIDI hebt en de MIDI in/out van de Presonus al bezet zijn door een ander apparaat.

Onthoud het volgende ezelsbruggetje: MIDI goes OUT of the controller IN to the interface. Niet out met out verbinden dus, mocht je dat per abuis gedaan hebben ;)

Je kunt de audio outputs van de NL inpluggen in je Audiobox en dan een audiospoor aanmaken in Cubase waar je dan het resultaat als audio in opneemt.

Het gaat om deze audio box

https://www.coolblue.nl/product/761...144E9C76-A5DE-4D88-9A9D-5E83BE499726&ref=2530

Zoals ik al zij heb ik er maar een kabel in zitten van NL out naar MIDI in bij de audiobox
 
Ik heb idd maar een MIDI kabel gelinkt, is dit het probleem, er zit wel een insest voor een instrument op de audio interface zal even een foto van de interface erbij doen

Mvg

Ik heb idd de audiobox als asio staan verder staat hij bij de connections ook gwn goed als ik het zo lees MIDI in en MIDI output zijn gelinkt en nord lead geselecteerd, toetsen en wat ik al zij mod wherl en pitch bend doen het wel alleen bij de nord zelf niet, vind het ook apart dat ik niks hoef te installeren,
 
Back
Top