Roland SH09, note issue/accent?

Harry Turtle

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2009
Berichten
769
Locatie
Pernis
Hoi,
Ik heb een sh09 uit het stof getrokken. Brute bak.

Soms heb ik het idee dat hij een dubbele note stackt als ik van key wissel of een soort gek accent legt op een andere nieuwe noot. Het is heel random.
Alle modulatie staat uit.

Zijn er ervaringsdeskundigen met de SH09?

Ik probeer er achter te komen wat het is.
 
Welkom bij het totale ruk toetsenbord van de SH-2, -09, System 100-101 (eigen ervaring) en waarschijnlijk ook -1, -5, en -7 e.v.a. . Gewoon heel vaak heel veel spelen of de boel voorzichtig schoonmaken.
 
ja en dan vooral voorzichtig want die contactdraad breekt sneller dan je zal verwachten.

Het schoonmaken is ook echt een vervelend klusje, je komt er niet goed bij zonder hem uit elkaar te halen
 
ok ok ik weet genoeg...
dus cleanen is het hele toetsenbord verwijderen.. en dan maar hopen dat t niet uit elkaar flikkert.
sommige contacten zien er wat roestig uit..

de sound is toch wel behoorlijk ghetto he... maakt m niet minder vet
 
Ik zou beginnen met alle toetsen 1 voor 1 een paar keer in te drukken, beetje zijwaarts heen en weer. Dan heb je de grootste ellende gehad. Deed ik ook met mijn -09 en -2 (allebei stom genoeg verkocht) en nog steeds met de Sys 100/101. Dan kun je weer een tijdje vooruit. Ik weet niet hoe goed schoonmaken nou werkt, zeker niet als je er geen ervaring me hebt.
En ach, zo'n glitch is toch ook heel hip. Gewoon onverstoord blijven kijken, of zelfs een handje in de lucht.
 
Laatst gewijzigd:
ahahahahahha true that. elke gek z'n gebrek of elke synth z'n euvel...
random is toch helemaal het ding in de modulaire wereld. gebeurt dat een keer op zo'n conventionele synthesizer heb je de poppen aan het dansen.
ik leg me er bij neer en ga eens wrikken met die toetsen.

klopt het trouwens dat als je de hold functie voor de envelope selecteert er gelijk een note speelt?
dat is bij mij het geval...
 
Back
Top