Program change alleen bij nieuwe program change

kobuz

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2012
Berichten
3.314
Locatie
Eindhoven
Ik zit met het volgende op de Digitakt en vraag me nu toch wel eens af of ik iets mis ergens. Het gaat om het volgende:

Op de Digitakt stel ik de synth presets in die ik wil laden als ik naar een pattern ga. Wat ik niet wil is dat wanneer ik naar een pattern ga met geen program change en ik kom terug bij het eerste pattern, dat de preset dan opnieuw geladen wordt. Eventuele 'live aanpassingen' ben je dan gelijk kwijt. Ook bij het copy pasten van patterns wordt de midi info mee gekopieerd en worden sommige presets dus gereset bij het wisselen van patterns.

Bij mijn slim phatty werkt het zoals ik zou verwachten, alleen nieuwe laden als een nieuwe binnen komt. Bij bv mijn prophet Rev2 en virus b weer niet. Is dat een instelling die ik ergens moet vinden of is het de implementatie van de synth bouwer?

Als workaround gebruik ik nu steeds een leeg pattern om alle presets goed te zetten, maar dat is niet de meest handige manier...
 
Ik snap de uitleg wel maar heb helaas geen oplossing voor je...

Je wilt dat synths die je aan je digitact hebt hangen program changes voor de program waar ze al op staan gewoon negeren in plaats van de preset te herladen.

Het is helaas aan de synth bouwer hoe hiermee om te gaan... ik ken geen synth waar je dat in kan stellen eigenlijk. De program changes maar een keer sturen aan het begin van een nummer is de logische manier om dit op te lossen. In jouw geval een leeg pattern dus.
 
Thanks, het klinkt inderdaad wel logisch dat de program change altijd werkt, en doet alleen de Moog zoals het mij met de Digitakt goed uit komt.

Ik heb gister overigens nog een andere handige work around gevonden: Wanneer je de program change uit zet op de digitakt en later weer aan, onthoudt hij waar hij op stond. Zo kan ik op de eerste pattern een program change zetten en deze alleen even aan zetten bij het switchen tussen projecten.

En inderdaad, dit gaat meer over midi dat over synths an sich, daar had ik bij het posten niet aan gedacht.
 
Je kunt een apart midi spoor maken met de program changes om het overzichtelijk te houden.

De Virus gebruik je wel in multi mode toch? Lijkt mij dat je geen program changes nodig hebt, met 16 parts...
 
Je kunt een apart midi spoor maken met de program changes om het overzichtelijk te houden.

De Virus gebruik je wel in multi mode toch? Lijkt mij dat je geen program changes nodig hebt, met 16 parts...

Apart midispoor voor alle program changes, goeie tip, Tnx :)
 
Als je echt zou willen... Er bestaat een doosje van midi-solutions.. die zou je (als ik het me goed herinner) zo kunnen instellen .
.dat hij bepaalde midi-events alleen doorstuurt als ze veranderen.. als in:
Als hij 2keer program change krijgt.. als de 2e programchange_waarde hetzelfde is als de eerste programchange_waarde.. dan niet doorsturen..
als de program change anders is als de eerste wel doorsturen..
soort van intelligent filter... maargoed.. vraag het ze per email.. want de zelfde herinnering zegt me dat het wel een maf ding was om te programmeren..
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top