Heeft D50 moeite met laag?

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Zat een beetje te vergelijken, de D50 met mijn andere synths, maar ik heb het idee dat ie bij lage partijen afhaakt. Wilde van die lekkere grommende basakkoorden maken, maar helaas. Bij bastonen loopt volume sterk terug, en de sounds worden wat sneller ondefinieerbaar. Komt dat door de 8-bit samples? Ook met pure synth sounds (structure 1 en 2) merk ik het.
M1 en DX7 gaan een stuk lager door en blijven dan zuiverder.
 
Het is niet echt een grommende basbak, lekker stoffig en warm in het laag is die zeker wel. De parametrische EQ filter functie van de D50 kan veel goed maken wanneer een patch ondefinieerbaar klinkt. En een beetje goochelen met de volume/filter keyboard tracking functies als het volume sterk terugloopt in het laag, de sweetspots vinden toch?
 
Ik heb 'm ook gehad - ik vond 'm vooral gruizig klinken in het laag. Dat is niet per se slecht, maar echt drukkend of gedefinieerd was 't niet. Geluiden in midden, en mid hoog is waar deze bak voor gemaakt is.
 
Heb hem vroeger nieuw gehad en ik ben het met je eens, het laag liet te wensen over. Zeker in vergelijk met de dx7 en M1
 
Back
Top