To Access Virus or not to Access Virus?

De eerste klinkt dun, de tweede wat voller.
Er wordt wel eens vaker gezegd dat de Virussen, Nords, Ion, A1X of de Korg 2000 de best klinkende VA is.
Die zijn hier ook allemaal de revue gepasseerd en telkens had ik iets van ...nah..net niet. Wat niet betekent dat ze onbruikbaar zijn !
En niet omdat ik hem zelf bezit, maar ik vrees dat de Origin het meest analoog van allemaal klinkt.
Dat zocht ik dan weer niet in de Virus en was niet de reden tot aankoop.

Een probleem is dat ik een Origin nooit in het echt gehoord heb, maar ik weet welke synth dat is. Ik heb deze nl. een keer overwogen om aan te schaffen, maar heb toen voor een andere synth gekozen.

Je veronderstelling klopt dus. Helaas is de Origin intussen zo goed als niet 2dehands te vinden. Mocht je die toch tegen komen, dan moet je niet twijfelen. Check wel of hij OS1.4.1 heeft (ook dat is een grote uitzondering en niet meer te downloaden op de Arturia website) en check de staat van de pots. Qua sound klinkt hij idd een heel pak voller dan de TI. In die optiek vullen zo als je hier kan horen, elkaar perfect aan. Hou er wel rekening mee dat omdat hij full modular is, een patch bouwen wat tijd vergt. Helaas geen editor beschikbaar.

De Virus A,B,C en de TI hebben een heel duidelijk hun eigen karakter en maakt ze op hun manier erg waardevolle synths.
 
Laatst gewijzigd:
Je veronderstelling klopt dus. Helaas is de Origin intussen zo goed als niet 2dehands te vinden. Mocht je die toch tegen komen, dan moet je niet twijfelen. Check wel of hij OS1.4.1 heeft (ook dat is een grote uitzondering en niet meer te downloaden op de Arturia website) en check de staat van de pots. Qua sound klinkt hij idd een heel pak voller dan de TI. In die optiek vullen zo als je hier kan horen, elkaar perfect aan. Hou er wel rekening mee dat omdat hij full modular is, een patch bouwen wat tijd vergt. Helaas geen editor beschikbaar.

De Virus A,B,C en de TI hebben een heel duidelijk hun eigen karakter en maakt ze op hun manier erg waardevolle synths.

Ik vind de Origin best leuk bedacht hoor, maar je beschikt eigenlijk alleen over alle losse componenten van hun V-collection synth emulaties. Het is een goed verkooppraatje van Arturia natuurlijk, maar ik zou de Origin niet 'full modular' willen noemen, daarmee doe je een echt modulair systeem of zelfs de Nord Modulars behoorlijk tekort. Als ik zo naar de 2e hands prijzen kijk, denk ik dat je voor dat geld ook al een basic modulair systeem kunt bouwen om echt te patchen, veel leuker ;)
 
Ik vind de Origin best leuk bedacht hoor, maar je beschikt eigenlijk alleen over alle losse componenten van hun V-collection synth emulaties. Als ik zo naar de 2e hands prijzen kijk, denk ik dat je voor dat geld ook al een basic modulair systeem kunt bouwen om echt te patchen, veel leuker ;)
Als je graag macramé speelt, dan snap ik dat.
Zo heb ik laatst m'n V-synth verkocht aan iemand die het schijtezat was dat hij de patches van z'n modular niet kon opslaan.:dubbel:
Ik zal me dus verbeteren : de Origin is een digitale polyfone 32 stemmige modular. Nee, geen kabels. Wel geheugens.:okdan:
 
En nog even iets anders : Ik vroeg bij Access een nieuwe behuizing voor m'n TI. Vorige eigenaar is wat minder respectvol omgesprongen en er zijn kleine stukjes verf aan de rand weg. Ook het display covertje heeft hij blijkbaar met een schuursponsje 'behandeld'
Kostprijs voor de nieuwe behuizing : 350€...:stupid
 
Back
Top