Boutique als controller in Reason

nick1000

Ouwe rot
Dismembered
Lid sinds
27 oktober 2009
Berichten
755
Locatie
Gent(BE)
Heb vandaag mijn Boutique SH-01a met k-25 eens als controller willen gebruiken in Reason via usb (via midi kabels hetzelfde resultaat). Alles werkt goed, behalve transpose en range. Als ik de transpose knop of de range knop op mijn sh-01a gebruik wijzigt er niets in Reason. De toonhoogte van de octaven veranderen niet.
Iemand een idee of dat te fixen is?
 
Volgens de midi implementatie lijst https://static.roland.com/assets/media/pdf/SH-01A_MIDI_Imple_Chart_eng01_W.pdf wordt er wel midi-cc verzonden en herkend bij die knoppen. zie je wel in Reason of er midi herkend wordt (met een "lichtje" ofzo) als je de knop beweegt? Je kan anders ook midi-ox downloaden en kijken of die een andere cc uitsturen dat wat jij wil, tenzij je in Reason midi-learn doet, dan zou die het gewoon moeten oppakken.
 
Ok, heb MIDI-OX gedownload en zie dat alle knoppen signalen versturen.

TIMESTAMP IN PORT STATUS DATA1 DATA2 CHAN NOTE EVENT
Opened MIDI Input
000018FF 1 -- 93 3C 7F 4 C 4 Note On
00001C2C 1 -- 83 3C 40 4 C 4 Note Off
00002427 1 -- B3 4D 40 4 --- Control Change ----- (transpose naar medium)
00002D5E 1 -- 93 3C 7F 4 C 4 Note On
00002FE4 1 -- 83 3C 40 4 C 4 Note Off
000036BA 1 -- B3 4D 41 4 --- Control Change ------ (transpose naar high)
000039B8 1 -- 93 3C 7F 4 C 4 Note On
00003B68 1 -- 83 3C 40 4 C 4 Note Off

Zoals je kunt zien veranderd de toonhoogte niet na wijziging van transpose het blijft C 4.
 
Apart, bij m'n midi-keyboard gaat ie van bv C4 naar C5 of naar C#4
 
Hmm, dus als je die K-25m aan een van de Boutique modules toevoegt (ik heb een combi van K-25m met de A-01 in gedachten) en 'm dan als controller wilt gebruiken dan kan die controller alleen MIDI notes genereren in dat vaste twee octaaf gebied ?!?
Hebben ze de transpose dan alleen bedoeld voor het verschuiven in toonhoogte van de synth-module zelf en vergeten dat dit ook essentieel is voor controller gebruik.... zou wel heel maf (=dom) zijn...
 
De sequencer is nie te transposen volgens mij. En wat betreft de octave transpose. Ik heb t nog nooit met een vst geprobeerd. Alleen met ios apps en cv gate naar eurorack en Moog bij ios transponeer ik gewoon via de app dat is makkelijker . De cv scale is uiteraard voor de cv en niet midi dus ik denk dat wat jij wil niet kan :)
 
Hmm, goed tevoren te weten of daar een stommiteit v Roland gaande is, ik ga het checken voordat ik koop.
Dus zoals ik 't begrijp luistert transpose correct naar die menu-setting die je noemde voor CV, en voor MIDI via BlueTooth (ik neem aan dat je die gebruikt voor ios apps)
MAAR is het nog maar de vraag of die octave-setting ook effect heeft op de 5-pins MIDI output... die laatste is voor mij wel vereist, hoop dat daar geen showstopper gaande is...


Groet!
 
Idd via bluetooth midi kun je transposen met inc dec knoppen. Via een midi kabel kan t ook op een echte synth. Maar voor vsts weet ik t niet. Misschien even vragen op een computer forum?
 
Tot nu toe ben ik erg blij met de a01. Zeker voor de prijs toendertijd incl k25 . De synth zelf is ook erg leuk en de sequencer is ook behoorlijk uitgebreid. Ik gebruik m ook als midi cv convertor tussen mn tenori on en de roland system 500. De touchstrips in combinatie met de interne synth en arabic scale is ook erg leuk. En bluetooth naar vcs3i op de ipad is ook erg vermakelijk.
 
Back
Top