Peak vs Deepmind ?

Nog een eigenaardigheidje : Ik kies een INIT Patch. Zodra ik de MOD WHEEL op/neer beweeg, verandert OSC 1 van klank....!! Voorbeeld in bijlage. Geen Midi feedback omdat de PEAK Midi IN intussen ook losgekoppeld ligt. Bij Novation blijft het intussen oorverdovend stil...
 

Attachments

  • PEAK_OSC1_Cracking.mp3
    730,9 KB · Bekeken: 102
Misschien een tip om meer hulp bij novation te krijgen; probeer de Peak facebook groep. Daar luisteren ook mensen van support mee.
Ik heb met mijn eerdere gedoe met de update gemerkt dat de mensen die daar zitten heus wel meedenkend en kundig zijn maar dat de organisatie en het overzicht mist. Dus probeer de juiste persoon te vinden om je te helpen.
 
Net nog even grondig getest maar ik heb geen van dit soort rare dingen. Ik draai ook het 1.2 os. Krijg toch sterk het vermoeden dat er iets continue midi uit staat te zenden. Heb ooit ook wel eens een midi keyboard gehad waarvan het modwheel continue cc's aan het uitsturen was zonder dat je eraan zat.
 
Nog een eigenaardigheidje : Ik kies een INIT Patch. Zodra ik de MOD WHEEL op/neer beweeg, verandert OSC 1 van klank....!! Voorbeeld in bijlage. Geen Midi feedback omdat de PEAK Midi IN intussen ook losgekoppeld ligt. Bij Novation blijft het intussen oorverdovend stil...

Effe wat domme vragen: heb je die bak al eens gereset? Kan je je modwheel aan osc 1 hangen? Ik bedoel bestaat die routing? Kijk daar eens naar.

Het kan namelijk best dat af en toe een bit omvalt. Drm een reset. Kijk ook effe of er meerdere resets zijn. Je wil de reset doen die het meeste ‘schoonmaakt’ Na opslaan van patches ergens anders natuurlijk.

En zorg dat je alleen power de machine in laat gaan. Geen usb/midi of wat dan ook.

En als die routing helemaal niet aanstaat en het probleem na resets blijft, gewoon de bak terug sturen.

Eerste 6 maanden van garantie ligt de bewijst last bij hun.

Maar ik zou uitsluiten dat het niet aan jou ligt. En je wil dat de fout reprocudeerbaar is. Dus hij moet dit vaker doen van dat mod wheel naar osc 1.

En dat novation niet reageert lijkt mij enigszins logisch. Dat van die din/MIDI kabel is niet per definitie een domme vraag. Ook al heb je eerder gezegd dat je MIDI gebruikt.

Ze willen alles uitsluiten. Dat klinkt vermoeiend. Maar ik zou er toch een beetje in meegaan.

Want als je reageert met ik heb 40 jaar synth ervaring na zo vraag dan laat je zien dat je te eigenwijs bent.

Dat laatste kan ik ook herleiden uit je reactie om met ze te chatten. Je zegt: Ik werk de hele dag dus geen tijd om te chatten. Maar ondertussen zit je wel hier.

En eigenwijs is best een goede eigenschap soms. Begrijp mij goed. Maar in dit geval ben je niet constructief. Hou de dialoog open. En zorg dat zij ruimte hebben om te reageren.

Verder snap ik de frustratie prima. Je hebt een nieuwe bak en je wil gewoon muziek maken. Maar je moet ook begrijpen dat hoe meer een synth allemaal kan qua functies -> hoe groter de kans dat er iets fout kan gaan.

Een complex product maken wat altijd 100% werkt is vrij pittig. Dus leef je ook een beetje in hun in. Uit eindelijk zijn ook zij mensen. En we maken allemaal wel eens fouten.

Dus als het niet aan jou ligt en je hebt dat uitgesloten , en andere mensen reageren hier dat ze die fout niet hebben. (Check dat goed mensen. Dat je het niet bent tegen gekomen bij een init patch kan ook komen omdat je niet precies hetzelfde doet) dan gewoon die bak omruilen voor een nieuwe.

Succes!
 
Ik zit inde boot Peak VS Virus Ti2....
 
Voor wat het waard is....
Ik heb jarenlang tot volle tevredenheid een Virus C in mijn hok gehad, maar met de komst van de Peak is deze nu 'permanent' naar de plank verhuisd. (onder voorbehoud van wispelturigheid)

Vooral wat betreft de interface en effecten prefereer ik hem boven m'n Virus.
 
Vanmiddag aan Darko Esser gevraagd, die heeft de Peak en de Virus Ti2. Sinds hij de Peak heeft staat de Virus niks te doen. Een nieuwe Peak doet qua prijs hetzelfde als een 2e hands Ti2.... volgens hem ga ik veel meer lol hebben met de Peak. Qua klank past die ook meer bij mij, warmer en dieper dan de Virus.

Als ik te diep moet interface duiken haak ik snel af... vooral voor mijn live jams samen met Daan is dat niet wenselijk. Afgelopen zaterdag nog in Tivoli oude gracht gestaan met Cosmic Force enzo... dat moet rollen on the fly, en veel tot alles gebeurt in het moment, niks is voorbereid. Dan is met een knopje een andere osc kiezen al een handeling teveel.

ik zit al voor 90% in de Peak. Voordeel is ook dat de bon in de boekhouding kan..
 
Ik heb ontdekt wat het gekraak van OSC1 in de Peak veroorzaakt. Mijn Masterkeyboard stuurt met MOD WHEEL standaard CC ook #01 LSB 33 data uit.
Die LSB data zorgt voor het gekraak en ook dat INIT PATCH niet INIT blijft. Ik heb dit intussen aan Novation gemeld.
Kan iemand hier met een Peak dit eens proberen aub.
.mid file met CC1 en LSB data in bijlage.

Dank voor het proberen en melding van het resultaat.
 

Attachments

  • Peak.mid
    498 bytes · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
Ik heb tegelijkertijd een Peak en TI2 gehad en vond de Peak ook beter klinken en fijner om mee te werken. De TI is wel een stuk uitgebreider qua modulatie sources/destinations, al is dat in de 1.2 software van de Peak wel al verbeterd geloof ik.
 
Ik heb ontdekt wat het gekraak van OSC1 in de Peak veroorzaakt. Mijn Masterkeyboard stuurt met MOD WHEEL standaard CC ook #01 LSB 33 data uit.
Die LSB data zorgt voor het gekraak en ook dat INIT PATCH niet INIT blijft. Ik heb dit intussen aan Novation gemeld.
Kan iemand hier met een Peak dit eens proberen aub.
.mid file met CC1 en LSB data in bijlage.

Dank voor het proberen en melding van het resultaat.

Heb je niks anders wat midi data als keyboard uitstuurt? Probeer dat eens als je wil uitsluiten dat het je masterkeyboard is.

En eigenlijk lijkt het er op dat je de fout gewoon gevonden hebt.
 
Heb je niks anders wat midi data als keyboard uitstuurt? Probeer dat eens als je wil uitsluiten dat het je masterkeyboard is.

En eigenlijk lijkt het er op dat je de fout gewoon gevonden hebt.

Mijn sequenser stuurt ook gewoon Midi data uit. Ik maak dan gewoon een track, zet er events in en hopla.
Novation had mij een .mid file gestuurd (gewoon midi noten en MOD wheel, zonder LSB data), en zo ben ik er dus achter gekomen dat die LSB data gekraak oplevert. is er een Peak eigenaar die het wil proberen aub ?
Ik wacht nu op Novation hun antwoord. Ik wil ook niet LIVE chatten met hen, want mail = antwoord zwart/wit op papier...nu ja, papier... :-)
Intussen al wel te veel tijd ingestoken, te veel mails...mijn god.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn sequenser stuurt ook gewoon Midi data uit. Ik maak dan gewoon een track, zet er events in en hopla.
Novation had mij een .mid file gestuurd (gewoon midi noten en MOD wheel, zonder LSB data), en zo ben ik er dus achter gekomen dat die LSB data gekraak oplevert. is er een Peak eigenaar die het wil proberen aub ?
Ik wacht nu op Novation hun antwoord. Ik wil ook niet LIVE chatten met hen, want mail = antwoord zwart/wit op papier...nu ja, papier... :-)
Intussen al wel te veel tijd ingestoken, te veel mails...mijn god.

Ja goed punt over e-mails VS chat. Ben ik zelf normaal ook van.

En volgens mij is dit probleem nu opgelost gezien reactie van andere eigenaar.

Welk problemen zijn er nu over?
 
en ondertussen met de Deepmind… geen problemen....

Enkel dat hij wat warm wordt, een ventilator die luidruchtig is, geen 3de oscillator heeft, geen wavetables, minder MOD slots, te veel menu's, en iets minder scherpe tandjes dan de Peak... :-)
Maar verder geen probleem dus. :D:okdan:;)


Bon, het is zo dat LSB 33 gewoon dubbel midi data is om van MOD Wheel 14-bit resolutie te maken. De Arturia Origin (ook mijn Master Keyboard) heeft dat gezien de enorm complexe synth engine ook nodig en stuurt dat ook via MIDI uit, hetgeen bij nagenoeg geen andere synths het geval is. Het is jammer dat ik dat op de Origin niet kan uitfilteren (Midi OUT) Die data deleten na opname in de track thv de sequenser is gewoon een voorlopige oplossing. Dan is het gekraak weg. En nu wachten op wat Novation zal antwoorden. Ik hoop dat antwoord snel te krijgen, maar het blijft nu verassend lang stil... ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Enkel dat hij wat warm wordt, een ventilator die luidruchtig is, geen 3de oscillator heeft, geen wavetables, minder MOD slots, te veel menu's, en iets minder scherpe tandjes dan de Peak... :-)
Maar verder geen probleem dus. :D:okdan:;)


Bon, het is zo dat LSB 33 gewoon dubbel midi data is om van MOD Wheel 14-bit resolutie te maken. De Arturia Origin (ook mijn Master Keyboard) heeft dat gezien de enorm complexe synth engine ook nodig en stuurt dat ook via MIDI uit, hetgeen bij nagenoeg geen andere synths het geval is. Het is jammer dat ik dat op de Origin niet kan uitfilteren (Midi OUT) Die data deleten na opname in de track thv de sequenser is gewoon een voorlopige oplossing. Dan is het gekraak weg. En nu wachten op wat Novation zal antwoorden. Ik hoop dat antwoord snel te krijgen, maar het blijft nu verassend lang stil... ;-)

Bij mij wordt de DM wel iets warm maar niet verontrustend moet ik zeggen en als je de ventilator terugschroeft dan hoor je 'm niet of nauwelijks.
De menu's vallen mee omdat je voor bijna alles een aparte edit knop hebt en met één duk op de knop zit je in het juiste menu.
En okay, de Peak heeft meer oscillators en mogelijkheden maar kost ook twee keer zoveel dus alle waar naar z'n geld zou ik zeggen.
Blijft over dat het vervelend is dat je met gedoe hebt met je Peak.
 
Hoe zit t met de VR in de deepmind is dat al uitgebracht?
Ik heb er toen ie uitkwam 1 keer een filmpje van gezien en daarna niets meer gehoord.
dat lijkt me t leukste aan de behri dm.
 
Net nog even grondig getest maar ik heb geen van dit soort rare dingen. Ik draai ook het 1.2 os. Krijg toch sterk het vermoeden dat er iets continue midi uit staat te zenden. Heb ooit ook wel eens een midi keyboard gehad waarvan het modwheel continue cc's aan het uitsturen was zonder dat je eraan zat.

Heb je geprobeerd met LSB 33 data ? Dat is hetgeen gekraak veroorzaakt thv OSC 1. Ik zet hier in bijlage nog eens een mp3 voorbeeld met Patch A019 'Purity' die standaard in de Peak zit. Naast het gekraak hoor je ook hoe de patch wijzigd. Ondanks het feit dat MOD WHEEL CC en LSB 33 data duidelijk terug naar de '0' positie gaan. (zie ook screenshot) Verder ook nog eens de .mid file zodat je zelf kan testen. Zorg er dus voor dat je zeker de LSB 33 data naar de Peak stuurt. Ik ben echt nieuwsgierig.
Vandaag bel ik met Novation.
 

Attachments

  • PATCH_A019_Purity.mid
    1,1 KB · Bekeken: 98
  • Screen shot_A19_Purity Patch.png
    Screen shot_A19_Purity Patch.png
    183,4 KB · Bekeken: 101
  • PEAK_A019_Purity.mp3
    1 MB · Bekeken: 99
Hoe heb je de peak aangesloten aan logic? Midi in EN uit via usb? Bij mijn Moog slim phatty geeft dat in ieder geval problemen, omdat logic alle midi die binnen komt gelijk weer terug stuurt naar de moog, wat midi loop problemen geeft. Zodra ik moog alleen aansluit via een midi kabel van logic naar de moog geen problemen meer (alleen midi in gebruiken dus).
 
Hoe heb je de peak aangesloten aan logic? Midi in EN uit via usb? Bij mijn Moog slim phatty geeft dat in ieder geval problemen, omdat logic alle midi die binnen komt gelijk weer terug stuurt naar de moog, wat midi loop problemen geeft. Zodra ik moog alleen aansluit via een midi kabel van logic naar de moog geen problemen meer (alleen midi in gebruiken dus).

Lees even terug in deze thread. Het is geen Midi loop. Ik heb zonet met Novation gechat, en natuurlijk zeggen ze dat het probleem bij de fabrikant van het Midi keyboard ligt en ik met hen kontact moet nemen. Sure... Voior mij is de kous af. Peak gaat eruit. Jammer maar voor mij is dit bij Novation een geval van 'kus mijn kl*ten"
Lees vooral dit en waarom LSB gebruikt wordt : https://www.popschoolmaastricht.nl/college_midi_lsbmsb.php

Het probleem ligt bij Novation, niet bij het midi keyboard dat simpelweg LSB 33 gebuikt om de resolutie van het Mod wheel op te trekken naar 14-bit.
Dat de Peak daar geen weg mee weet en totaal weird klinkt, is niet het probleem van Arturia en de implementatie

POPSCHOOL MAASTRICHT :

"Controller 0 is de MSB en eventueel kan daarbij Controller 32 worden ingezet als LSB. En dan gewoon doortellen. Dus Controller 33 is de LSB van Controller 1 enzovoort. Daar wordt maar zelden gebruik van gemaakt. Pas sinds korte tijd is Controller 0 definitief als Bank Select commando gedefinieerd. Het is ook vastgesteld dat altijd Controller 32 als LSB moet volgen.
Maar bij Controller 1 (Modulation) wordt vrijwel nooit Controller 33 als resolutieverbetering gebruikt. Die ruimte is er in ieder geval voor de toekomst."
 
Back
Top