Peak vs Deepmind ?

is er geen addendum voor de handleiding ofzo?

Nog niets gevonden.

Mijn Peak heeft plots kuren. De FX sectie werkt niet meer zoals het moet. Soms geen FX meer en als ik patch verander blijft de FX op de setting van de vorige patch staan en reageert niet op parameter wijzigingen... De andere knoppen doen het wel, dus het ligt in geen geval aan midi settings. Dus zodra ik een volgende patch kies blijvennde FX ofwel hangen, ofwel weg. GRRRR.
Afzetten en terug opzetten werkt soms, tot ik de patch weer verander en weg FX... DJEEZES. Komaan gasten bij Novation...ding is 1 amper week oud. Iemand een idee ?
 
Laatst gewijzigd:
Ja idd, de "Auto" ext/int sync setting werkt volgensmij nogal raar soms. Als je m dedicated op Internal of External zet gaat t beter volgensmij.
 
Ja idd, de "Auto" ext/int sync setting werkt volgensmij nogal raar soms. Als je m dedicated op Internal of External zet gaat t beter volgensmij.

Ik heb wel eens gelezen dat mensen problemen hadden met de fx door een inkomende midi klok. Heb je het ook als je hem loskoppelt en met de audition knop test? En midi clock op master zet?

Dank voor de hints. Ik was er idd ook al achter gekomen (toevallig) dat daat iets niet pluis zit. Intussen werkt de FX sectie wel weer door die settings te wijzigen, maar de ARP doet nu weer gek...Gelukkig maakt de klankt van de Peak veel goed... ;-)
 
achja je zal het out-of-sync lopen van de LFO's ook nog wel tegen gaan komen denk ik. dit is stom genoeg niet gefixed in de laatste update -___-
 
achja je zal het out-of-sync lopen van de LFO's ook nog wel tegen gaan komen denk ik. dit is stom genoeg niet gefixed in de laatste update -___-

Ik had intussen ook een antwoord gekregen van Novation. Hoewel ik duidelijk in de fout omschrijving had gezet dat ik 1.2 probleemloos had geïnstalleerd en toestel had gecalibreerd, moet je hun antwoord lezen :
Ben Ware (Novation )

13 Feb, 15:13 GMT

Hi

Thanks for your email.

After updating the 1.2 firmware on your Peak did you run the calibration? *Make sure ALL output jacks are unplugged before performing this*
https://support.novationmusic.com/hc...option-in-Peak
Let us know if there are further issues.

Best Regards,

Ben Ware // Novation Technical Support Engineer
Ik heb er niets meer aan toe te voegen...:stupid

Dat hun Components rommel online ook niet werkt op FF / Mac laat ik verder in het midden.
Verkopen dat willen ze allemaal wel, maar "Customer Support" ... dat woord is aan herdefenitie toe.

Bij NI had ik onlangs ook een probleem met Kontakt die ik niet geïnstallerd kreeg. Heeft mij ongeveer 20 mails en 12 weken tijd gekost eer ze nieuwe files hebben gestuurd.
toen heb ik ook ongeveer 50x herhaald wat het probleem was. Telkens kwam dezelfde mail. Hebt u dat geprobeerd ? JA. En dat ? JA...ging eindeloos door.
Schijnbaar zat er een error in de library files. Maar dat wilden ze niet toegeven, laat staan verontschuldigingen voor het gedoe en de stress.
 
Laatst gewijzigd:
o ja ik kreeg ook pas na een maand een reactie op mijn mail dat m'n peak was vast gelopen tijdens t updaten... ben blij dat ik uiteindelijk gebeld had.
Ik heb t LFO sync probleem opgelost door een unison patch te maken waar ik de LFO op op 0 laat beginnen. dan reset ie ze allemaal :P
 
Bij NI had ik onlangs ook een probleem met Kontakt die ik niet geïnstallerd kreeg. Heeft mij ongeveer 20 mails en 12 weken tijd gekost eer ze nieuwe files hebben gestuurd.
toen heb ik ook ongeveer 50x herhaald wat het probleem was. Telkens kwam dezelfde mail. Hebt u dat geprobeerd ? JA. En dat ? JA...ging eindeloos door.
Schijnbaar zat er een error in de library files. Maar dat wilden ze niet toegeven, laat staan verontschuldigingen voor het gedoe en de stress.

Dat komt me bekend voor helaas. :(
Hoe vaak gebeurt het niet dat je het hele verhaal al in de eerste mail hebt uitgelegd, allerlei vragen over je setup hebt moeten invullen, screenprints bijgevoegd en dan krijg je een mailtje terug met vragen of suggesties terwijl Als ze even goed naar je eerste bericht met bijlagen hadden gekeken dan hoeven ze die vragen niet opnieuw te stellen of suggesties te doen die nergens op slaan. :? :stupid
En of het nou Novation, Arturia, Presonus of NI is, ze doen het allemaal en het wekt zo nu en dan behoorlijk wat ergernis op. :duivels:
Gelukkig heeft Novation een livechat funktie en dat werkt wel goed moet ik zeggen, da's veel handiger en sneller als je een probleem hebt is mijn ervaring.
 
Dan heb ik het probleem dat parameter changes die ik opneem heel vervelende 'crackles' met zich meebrengen bij het afspelen. Welke waarde ik voor CC/NRPN ook kies ( Receive / Transmit ) behalve Disabled maar dan hoor ik natuurlijk de parameters niet veranderen.
In bijlage een voorbeeldje. Ik wijzig de attack van de ADSR. Iemand een idee hoe dit komt ? Het lijkt alsof de data in een loop zit waardoor er overload ontstaat.
USB aangesloten. Local ON/OFF wijzigen helpt niks.
 

Attachments

  • Output 1-2.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 74
Mod wheel gebruiken, ook bij een default patch geeft het vervelend gekraak. Enkel als ik CC/NRPN op 'Disable' zet is het weg. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Ticket bij Novation aangemaakt...
 

Attachments

  • Peak_Crackels.mp3
    396,9 KB · Bekeken: 67
Heb je misschien een midi feedback loop? Heb je local off staan? (edit - o dat had je al geprobeerd)
 
Laatst gewijzigd:
Beetje het probleem van early adapter zijn. Klinkt lullig maar zeker met de steeds meer complexere machines -> hoe minder makkelijker het is om alles compleet te testen. Dus ben je als early adapter gewoon beta tester.

Daarom koop ik ook liever later of een volgende revisie. Want dan zijn de kinderziektes er al voor een deel uit. Althans bij mac’s Was dat vroeger zo.

Bellen of chats werken wel vaak beter trouwens. Met Paypal mailen werkt voor geen meter bijvoorbeeld. Maar bellen met hun is geniaal.

Trouwens wordt ik ook galisch van gescripte antwoorden die gewoon de info die je daar voor gaf negeert. Pas ook bij een Japans Franse verkoop site. Kan je na 6 weken niet meer met verkoper communiceren en bij elke reactie op een klantenservice mail moet je weer via een formulier beantwoorden op hun site. Ze hebben ook een chat functie maar mijn Frans is alleen goed via Google Translate. Maar volgende keer toch maar proberen. Via social media is support soms ook stukken beter.

Maar ik was zo klaar met die verschrikkelijk omslagtige klantenservice dat ik elke vestiging van hun in de wereld een slechte revieuw had gegeven via Google. 2 dagen later hadden ze het geld terug over gemaakt. Had liever het product gehad maar mijn boosheid was iig weg.
 
Early adopter? Het ding is al bijna twee jaar oud!

Daarnaast is dit volgens mij geen algemeen probleem. Ben in de tijd dat ik zelf een Peak had (op OS 1.0 en 1.1) geen bugs tegengekomen.
 
Had je zulke issues ook voor de update?

Uit de doos en meteen de update geïnstalleerd. kan het dus niet zeggen.
Sjans dat het ding zo goed klinkt, of ik had 'm al door het raam gekeild... ;-)
 
ik zou 'm proberen downgraden dan. Of bieden die updates zoveel onmisbaars...
 
Mod wheel gebruiken, ook bij een default patch geeft het vervelend gekraak. Enkel als ik CC/NRPN op 'Disable' zet is het weg. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Ticket bij Novation aangemaakt...

Ik begrijp niet dat je niet een keertje de chat aanzet met ze, gaat veel sneller
 
Early adopter? Het ding is al bijna twee jaar oud!

Daarnaast is dit volgens mij geen algemeen probleem. Ben in de tijd dat ik zelf een Peak had (op OS 1.0 en 1.1) geen bugs tegengekomen.

Welkom in de synth wereld. Het kan zo 5 jaar duren voordat flink wat bugs uit een firmware/os is gehaald. Zeker bij kleinere spelers die alweer bezig zijn met nieuwe producten.

Maar je hebt gelijk dat we nog niet helemaal weten of dit echt een algemeen probleem is.
 
Ik begrijp niet dat je niet een keertje de chat aanzet met ze, gaat veel sneller

Ik werk dagelijks van 07:00 tot 18:00 u. Chatten is er niet bij... :-)

Intussen ben ik er ook achter gekomen dat het vervelend gekraak (ook bij een Init patch) zich enkel voordoet bij OSC 1. OSC 2&3 hebben het niet. Zowel bij Midi als USB aansluiting.
Novation heeft al gereageerd :
2) With regards to the issue regarding the FX ceasing to function with the CLOCK set to 'USB', can I ask if upon powering on the Peak and navigating to the Arp/Clock menu whether or not the bpm value next to 'status' reads 0.00?

Dat is al niet het geval en er staat steeds een andere waarde.

Verder stellen ze de (domme) vraag of ik wel midi kabels gebruik ipv standaard DIN kabels terwijl ik in een eerdere mail al sprak over het feit dat het euvel zich voordoet, zowel met Midi kabels als met USB aansluiting.
Daar heb ik op geantwoord dat ik intussen al bijna 40 jaar synths in mij bezit heb...LOL :-)
 
Back
Top