Peak vs Deepmind ?

https://soundcloud.com/frangula/novation-peak-patches

hier is ie dan. Beetje te lang alleen denk ik... Heb al veel te veel patches gemaakt inmiddels :P...
0:28, 1:30, 1:40, 3:13, 4:14 en 6:30 zijn vooral leuk vind ik :)
 
Dat zijn een hoop mooie patches!

Thx 8)
Ik vond zelf wel de Presets er in tegen vallen, er waren er maar een hand vol welke redelijk toepasbaar waren. Ben dus van dag 1 gelijk zelf gaan klooien.
Tis best een makkelijk systeem. De Mod Matrix zit wat verborgen, maar heeft wel veel opties.
Het enige wat ik eigenlijk mis is dat je ipv. envelope 2 en 3, alle envelopes vrij kunt toewijzen. heb soms dat ik 1 van de osc's bijvoorbeeld later wil laten opkomen in volume dan de andere, maar zover ik weet is de Amp envelope fixed :(.
 
Verwacht het niet. De focus van Novation lijkt nu meer op controllers en dingen als de Circuit te liggen.
Ik had namelijk ook al wel een firmware update verwacht van de Peak. Werd aan alle kanten gesuggereerd dat er wat aan zou gaan komen, maar krijg het gevoel dat dit nogal low-prio heeft op 't moment.
 
Verwacht het niet. De focus van Novation lijkt nu meer op controllers en dingen als de Circuit te liggen.
Ik had namelijk ook al wel een firmware update verwacht van de Peak. Werd aan alle kanten gesuggereerd dat er wat aan zou gaan komen, maar krijg het gevoel dat dit nogal low-prio heeft op 't moment.

Ja, dat vond ik wat tegenvallen ook. Sinds ik de Peak had heb ik een hele bak (vrij logische) feature requests bij Novation ingediend waar best enthousiast op gereageerd werd. Aantal firmware updates sinds vorig jaar juli: 0. In dezelfde tijd minstens 5 voor de Circuit.
 
Ja, dat vond ik wat tegenvallen ook. Sinds ik de Peak had heb ik een hele bak (vrij logische) feature requests bij Novation ingediend waar best enthousiast op gereageerd werd. Aantal firmware updates sinds vorig jaar juli: 0. In dezelfde tijd minstens 5 voor de Circuit.

Ik ben benieuwd naar een van de features die je graag zou willen. Als ik de demo's in deze draad beluister, die veel beter zijn kwa kwaliteit vergeleken met YouTube, vind ik het al een heel veelzijdige synth. De Peak wordt steeds aantrekkelijker en ik moet me inhouden om hem niet als kerst cadeautje voor mezelf te bestellen. Anders krijg ik ruzie met mijn vrouw, die liever op vakantie wil met kerst.:)
 
Euh, dit is wat is zo teruggevonden krijg:

1. A 'panel' or 'manual' mode - the switched settings will be set to the default as the initpatch, but all parameters under encoders/faders are set to the value currently on the control surface. Moog Sub37/Voyager, Roland System-1 have comparable functions.
2. Panorama settings. Currently the only way to pan voices is through Unison Spread. It would be nice to have some manual settings for this and to use panning as a modulation destination (so I could use an LFO to create sounds that move through the stereoimage for example).
3. Loopable envelopes - this could probably be set through the 'ENV' menu.
4. And some more wavetables would be nice.
5. How about adding a 'LOW FREQUENCY' 'LFO" option to the Osc menu's to make it possible to use the voice oscs for modulation purposes?

Daarnaast vond ik de modulation routing wat beperkt, ik heb geloof ik nog eens voorgesteld om alles wat een midi CC heeft ook als modulation destination te kunnen gebruiken.
 
Mooi demo's SB-SIX en Pianoman!
Ik was/ben niet voornemens een Peak te kopen maar heb wel dankbaar gebruik gemaakt van jullie demo's door er wat sampletjes van te maken voor in mijn EMU ;)
Hopelijk hebben jullie daar geen bezwaar tegen :)
 
Ziezo, bijna een jaar later is het beslist. Het is de Peak geworden. Maar nog steeds niet in 't echt gehoord...
Na een YT video van de 1.2 update hinkt de DM naar mijn gevoel wat achterop.
De DM is op zich dik on, zeker qua prijs en weet ik wel weg met elke synth. Op lange termijn zie ik echter minder potentieel en op andere synth fora klonk de pro Peak roep ook luider.
En er is de microtuning die misschien een nieuwe trend wordt... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=3UP0wjFgjFA
 
Laatst gewijzigd:
Peak in da house. And boy does it sound good !
 

Attachments

  • IMG_3215.JPG
    IMG_3215.JPG
    119,4 KB · Bekeken: 58
Back
Top