Peak vs Deepmind ?

Heb de deepmind een uurtje getest....dus ook patches gemaakt. Ik vond hem erg mooi klinken, maar het bleef wel allemaal een beetje vst achtig, te netjes.
De peak klinkt wel wat organischer......maar toch niet zo mooi zweverig als een vintage poly....of bijvoorbeeld zo dik als dreadbox.
Lastig hoor ik wil ook een nieuwe poly ana....maar heb op dreadbox na nog niets gehoord waar ik echt de smeeuigheid vind die ik zoek.
 
Jena, jij ben lang weg geweest. Maar je snapt het toch nog wel. Zonde dat goede forum leden weg lopen ;-) Je kan ook gewoon leuke vintage gaan
 
De peak is echt vet... super intuitief, en super diep... eindelijk goede nieuwe betaalbare hybrid/wavetable synth!
 
De kleine Deepmind is wel gaaf, mooie en zeer strakke klank en goede effecten. Verder wel wat kaal als het over de oscillatoren gaat.

De Peak ken ik vooralsnog alleen van de demo's, maar die spreekt me eigenlijk nog veel meer aan dan de Deepmind. Overzichtelijk, meer levendig.
 
Ik heb al even kunnen klooien met mn nieuwe Peak, hier dan maar ff een demotje van wat ik tot nu toe voor elkaar gekregen heb aan sounds.
 

Attachments

  • First Patches.mp3
    6,2 MB · Bekeken: 69
thx, en dat is pas na 1 avondje klooien. :P Heb t gevoel dat ik nog niet eens de helft van de mogelijkheden benut heb hier.
1 van de voordelen is ook, ik heb geen moment de Manual aangeraakt... Alles is super overzichtelijk en duidelijk ingedeeld.

*EDIT*
Ik lees bv. net dat UniSpread ook de stereo image vergroot als je niet in Unison mode zit, das wel een leuke setting :D. Ik dacht dat dit niet kon in eerste instantie.
 
Laatst gewijzigd:
Voor wie de Duitse taal machtig is:
Vergelijking van oa Peak met DM12


Kritsiche maar MI rechtvaardige review van de Peak; over de bediening is men hier niet onverdeeld positief.



Vind zelf de bediening van de de DM12 zelf erg fijn & handig en die wordt zelf nog beter via de (iOS) app,
FX zijn vaak wel integraal onderdeel van karakteristieke DM12 presets en unison-2 mode zit daar dan ook meer wel dan niet achter. Valt dan dus terug van twaalf naar zes stemmen.
Peak kost bijna het dubbele van DM12 en dat is natuurlijk ook niet voor niets.
Heb wel het idee dat de Peak mogelijk nog wat kinderziektes in de QC/QA heeft.

Ik koop eigenlijk nooit soundbanks, maar deze beste man geeft MI een zeer goede indruk van wat er uit beide synths te halen valt als je je best doet;
http://www.geosynths.com/
 
Last edited by a moderator:
......maar dit klinkt toch niet echt smeeuig analoog?
Klinkt als een novation.....netjes analoog. Zelfde als de bass station 2......
Goed maar zeer netjes.

Is niet om te stoken, maar ik begrijp gewoon niet zo goed waaro al die nieuwe polyfone analoge bakken (en sommige mononfone) zo netjes klinken. het heeft wel druk, maar het leeft niet zoals b.v. een korg mono/poly of een juno 60.

Ik vind bv die dreadbox abyss wel heel mooi klinken, maar die is dan weer te beperkt.

Pas ook zitten pielen met de rev2 van DSI......mooi hoor, niet verkeerd.....maar wel netjes(ik wil het woord steriel vermijden)
 
Is niet om te stoken, maar ik begrijp gewoon niet zo goed waaro al die nieuwe polyfone analoge bakken (en sommige mononfone) zo netjes klinken. het heeft wel druk, maar het leeft niet zoals b.v. een korg mono/poly of een juno 60.

Je kunt door middel van effecten dat 'netjes' natuurlijk ook best snel levendig maken, maar als je echt niks met effecten te maken wilt hebben en puur voor de levendige basis toon wilt gaan dan heb je wel gelijk denk ik.

Iets 'levendigs' netjes maken lijkt mij dan weer een stuk lastiger ;)

Het blijft een kwestie van smaak en ik heb alleen ervaring met de Deepmind 6. Echt een stevige pracht bak met een mod matrix/effecten waar je U tegen mag zeggen voor die centen mocht dat een overweging zijn.
 
......maar dit klinkt toch niet echt smeeuig analoog?
Klinkt als een novation.....netjes analoog. Zelfde als de bass station 2......
Goed maar zeer netjes.

Is niet om te stoken, maar ik begrijp gewoon niet zo goed waaro al die nieuwe polyfone analoge bakken (en sommige mononfone) zo netjes klinken. het heeft wel druk, maar het leeft niet zoals b.v. een korg mono/poly of een juno 60.

Ik vind bv die dreadbox abyss wel heel mooi klinken, maar die is dan weer te beperkt.

Pas ook zitten pielen met de rev2 van DSI......mooi hoor, niet verkeerd.....maar wel netjes(ik wil het woord steriel vermijden)

klopt, maar tis ook meer een wavetable synth ;)
je kan hem lekker laten driften, hebt 3 overdrives (analoog)... een mooi maar een beetje braaf filter... niet vintage analoog nee...

maar levendig maak ik hem wel door te programmeren en door fx :)
 
Peak! De Deepmind is geen blijvertje.
 
Het is ook niet perse kritiek op de peak. Ik wil gewoon graag een nieuwe poly kopen....heb best wat geld, maar ik kan niets overtuigends vinden.

ik snap niet zo goed hoe dat kan......de OB6 komt in de buurt, maar die sound is mij te jaren 80 en dat ding is best wel veel duur :)

Krijg straks nog spijt dat ik mn juno heb verkocht (veel te beperkt voor mijn smaak, maar wel een fijne sound). Dacht met de juno een Deepmind te kunnen bekostigen, had beter eerder kunnen aan luisteren,

Zou het komen door de vernieuwde productie technieken? Of komt het omdat men alles probeert onder controlle te houden (drift enz)
Heb pas een monologue gekocht.....die lukt het wel aardig(+alle andere functies maken dat echt een super leuke mono), maar heb nog geen poly kunnen vinden die me dat boterige soundje geven wat ik zoek.
 
Het is ook niet perse kritiek op de peak. Ik wil gewoon graag een nieuwe poly kopen....heb best wat geld, maar ik kan niets overtuigends vinden.

ik snap niet zo goed hoe dat kan......de OB6 komt in de buurt, maar die sound is mij te jaren 80 en dat ding is best wel veel duur :)

Krijg straks nog spijt dat ik mn juno heb verkocht (veel te beperkt voor mijn smaak, maar wel een fijne sound). Dacht met de juno een Deepmind te kunnen bekostigen, had beter eerder kunnen aan luisteren,

Zou het komen door de vernieuwde productie technieken? Of komt het omdat men alles probeert onder controlle te houden (drift enz)
Heb pas een monologue gekocht.....die lukt het wel aardig(+alle andere functies maken dat echt een super leuke mono), maar heb nog geen poly kunnen vinden die me dat boterige soundje geven wat ik zoek.

Ik vind de perfourmer mk2 erg fijn klinken... en idd de abyss of hoe je dat ook spelt ;)
King of all analog poly's qua sound en functionaliteit vind ik de andromeda...
 
......maar dit klinkt toch niet echt smeeuig analoog?
Klinkt als een novation.....netjes analoog. Zelfde als de bass station 2......
Goed maar zeer netjes.

Is niet om te stoken, maar ik begrijp gewoon niet zo goed waaro al die nieuwe polyfone analoge bakken (en sommige mononfone) zo netjes klinken. het heeft wel druk, maar het leeft niet zoals b.v. een korg mono/poly of een juno 60.

Ik vind bv die dreadbox abyss wel heel mooi klinken, maar die is dan weer te beperkt.

Grappig toch hoe de smaken verschillen.
Ik vond juist die peak zo mooi clean klnken niet meteen zo schreeuwerig.
Ik heb de Erebus juist terug gestuurd omdat hij zelfs met niet heel veel resonantie open toch al redelijk aggressief klonk.
 
maar heb nog geen poly kunnen vinden die me dat boterige soundje geven wat ik zoek.

Het is altijd lastig om een geluid in iemand anders hoofd te duiden. Wel grappig want synths die je te netjes vind vind ik juist lekkere scheurbakken, zoals bijvoorbeeld de BassStation 2 met zn overdrive en distortion. Oversturen doen de meeste modern analoge synths wel dus dat is duidelijk niet het geluid wat je zoekt.

Met de voorbeelden die je noemt zou ik bijna denken dat je op zoek bent het geluid van VCO's (OB-6, Monologue etc) in plaats van DCO's (Pro2, Deepmind etc,) Heb je al naar de Prophet 6 geluisterd? De perfourmer is inderdaad ook een goeie maar misschien wat beperkt qua polyfonie.
 
De Prophet Rev2-8/16 van DSI. Dat zal niet mijn keuze zijn, maar misschien dat anderen er wel blij van kunnen worden.
De Pro 2 is (veel) meer mijn smaak, maar is monofoon / parafoon. De Prophet 6 vind ik een teleurstelling. De OB-6 vind ik wel redelijk goed klinken, maar heeft bij verre niet de vintage Oberheim sound van een OB-X(a).

Ik wil gewoon graag een nieuwe poly kopen....heb best wat geld, maar ik kan niets overtuigends vinden.
Als geld geen issue is en het per se een nieuwe poly moet zijn, kijk dan ook eens naar de 008(R) van Modal Electronics.

Ik vind de perfourmer mk2 erg fijn klinken... en idd de abyss of hoe je dat ook spelt ;)
King of all analog poly's qua sound en functionaliteit vind ik de andromeda...
De Perfourmer mk2 vind ik ook erg fijn klinken, en dan zit je qua prijs in de buurt van de Peak. De Andromeda vind ik ook top, maar kan problematisch worden om te repareren als deze defect raakt. Van Dreadbox vind ik de (monofone) Erebus erg fijn - doch redelijk agressief - klinken, maar van de 4-stemmige Abyss weet ik dat niet.
 
Laatst gewijzigd:
lol Modal .....dat is toch wel ff boven wat ik ooit uit zou willen geven aan een synth.

Maar ......ben bang dat mijn vragen de discussie een beetje hebben gekaapt.

Dus on topic......voor mij geen van beiden. Klinken mij niet analoog genoeg.
 
Bericht door een moderator:
graag on topic, start anders even een nieuw draadje voor discussie over de andere analoge poly's
 
Back
Top