X

Peak vs Deepmind ?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• sKeLeTvM
    replied
    Originally posted by sales_b View Post
    en ondertussen met de Deepmind… geen problemen....
    Enkel dat hij wat warm wordt, een ventilator die luidruchtig is, geen 3de oscillator heeft, geen wavetables, minder MOD slots, te veel menu's, en iets minder scherpe tandjes dan de Peak... :-)
    Maar verder geen probleem dus.

Bon, het is zo dat LSB 33 gewoon dubbel midi data is om van MOD Wheel 14-bit resolutie te maken. De Arturia Origin (ook mijn Master Keyboard) heeft dat gezien de enorm complexe synth engine ook nodig en stuurt dat ook via MIDI uit, hetgeen bij nagenoeg geen andere synths het geval is. Het is jammer dat ik dat op de Origin niet kan uitfilteren (Midi OUT) Die data deleten na opname in de track thv de sequenser is gewoon een voorlopige oplossing. Dan is het gekraak weg. En nu wachten op wat Novation zal antwoorden. Ik hoop dat antwoord snel te krijgen, maar het blijft nu verassend lang stil... ;-)
    Laatst gewijzigd door sKeLeTvM , 20 maart 2019, 21:44.

Een reactie schrijven:

• MadR
    replied
    Originally posted by sKeLeTvM View Post

Mijn sequenser stuurt ook gewoon Midi data uit. Ik maak dan gewoon een track, zet er events in en hopla.
    Novation had mij een .mid file gestuurd (gewoon midi noten en MOD wheel, zonder LSB data), en zo ben ik er dus achter gekomen dat die LSB data gekraak oplevert. is er een Peak eigenaar die het wil proberen aub ?
    Ik wacht nu op Novation hun antwoord. Ik wil ook niet LIVE chatten met hen, want mail = antwoord zwart/wit op papier...nu ja, papier... :-)
    Intussen al wel te veel tijd ingestoken, te veel mails...mijn god.
    Ja goed punt over e-mails VS chat. Ben ik zelf normaal ook van.

En volgens mij is dit probleem nu opgelost gezien reactie van andere eigenaar.

Welk problemen zijn er nu over?

Een reactie schrijven:

• sales_b
    replied
    en ondertussen met de Deepmind… geen problemen....

Een reactie schrijven:

• sKeLeTvM
    replied
    Originally posted by MadR View Post

Heb je niks anders wat midi data als keyboard uitstuurt? Probeer dat eens als je wil uitsluiten dat het je masterkeyboard is.

En eigenlijk lijkt het er op dat je de fout gewoon gevonden hebt.
    Mijn sequenser stuurt ook gewoon Midi data uit. Ik maak dan gewoon een track, zet er events in en hopla.
    Novation had mij een .mid file gestuurd (gewoon midi noten en MOD wheel, zonder LSB data), en zo ben ik er dus achter gekomen dat die LSB data gekraak oplevert. is er een Peak eigenaar die het wil proberen aub ?
    Ik wacht nu op Novation hun antwoord. Ik wil ook niet LIVE chatten met hen, want mail = antwoord zwart/wit op papier...nu ja, papier... :-)
    Intussen al wel te veel tijd ingestoken, te veel mails...mijn god.
    Laatst gewijzigd door sKeLeTvM , 18 maart 2019, 18:46.

Een reactie schrijven:

• MadR
    replied
    Ik heb ontdekt wat het gekraak van OSC1 in de Peak veroorzaakt. Mijn Masterkeyboard stuurt met MOD WHEEL standaard CC ook #01 LSB 33 data uit.
    Die LSB data zorgt voor het gekraak en ook dat INIT PATCH niet INIT blijft. Ik heb dit intussen aan Novation gemeld.
    Kan iemand hier met een Peak dit eens proberen aub.
    .mid file met CC1 en LSB data in bijlage.

Dank voor het proberen en melding van het resultaat.
    Heb je niks anders wat midi data als keyboard uitstuurt? Probeer dat eens als je wil uitsluiten dat het je masterkeyboard is.

En eigenlijk lijkt het er op dat je de fout gewoon gevonden hebt.

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    Ik heb tegelijkertijd een Peak en TI2 gehad en vond de Peak ook beter klinken en fijner om mee te werken. De TI is wel een stuk uitgebreider qua modulatie sources/destinations, al is dat in de 1.2 software van de Peak wel al verbeterd geloof ik.

Een reactie schrijven:

• sKeLeTvM
    replied
    Ik heb ontdekt wat het gekraak van OSC1 in de Peak veroorzaakt. Mijn Masterkeyboard stuurt met MOD WHEEL standaard CC ook #01 LSB 33 data uit.
    Die LSB data zorgt voor het gekraak en ook dat INIT PATCH niet INIT blijft. Ik heb dit intussen aan Novation gemeld.
    Kan iemand hier met een Peak dit eens proberen aub.
    .mid file met CC1 en LSB data in bijlage.

Dank voor het proberen en melding van het resultaat.

Bijgevoegde bestanden
    Laatst gewijzigd door sKeLeTvM , 17 maart 2019, 17:48.

Een reactie schrijven:

• vcovca
    replied
    Vanmiddag aan Darko Esser gevraagd, die heeft de Peak en de Virus Ti2. Sinds hij de Peak heeft staat de Virus niks te doen. Een nieuwe Peak doet qua prijs hetzelfde als een 2e hands Ti2.... volgens hem ga ik veel meer lol hebben met de Peak. Qua klank past die ook meer bij mij, warmer en dieper dan de Virus.

Als ik te diep moet interface duiken haak ik snel af... vooral voor mijn live jams samen met Daan is dat niet wenselijk. Afgelopen zaterdag nog in Tivoli oude gracht gestaan met Cosmic Force enzo... dat moet rollen on the fly, en veel tot alles gebeurt in het moment, niks is voorbereid. Dan is met een knopje een andere osc kiezen al een handeling teveel.

ik zit al voor 90% in de Peak. Voordeel is ook dat de bon in de boekhouding kan..

Een reactie schrijven:

• Tom 32
    replied
    Voor wat het waard is....
    Ik heb jarenlang tot volle tevredenheid een Virus C in mijn hok gehad, maar met de komst van de Peak is deze nu 'permanent' naar de plank verhuisd. (onder voorbehoud van wispelturigheid)

Vooral wat betreft de interface en effecten prefereer ik hem boven m'n Virus.

Een reactie schrijven:

• SB-SIX
    replied
    Hmm de virus is wat veelzijdiger maar de basisklank van de peak is wel wat beter imho. Heb je de extra polyfonie nodig en het extra filter, dan zou ik voor de virus gaan.

Een reactie schrijven:

• vcovca
    replied
    Ik zit inde boot Peak VS Virus Ti2....

Een reactie schrijven:

• MadR
    replied
    Nog een eigenaardigheidje : Ik kies een INIT Patch. Zodra ik de MOD WHEEL op/neer beweeg, verandert OSC 1 van klank....!! Voorbeeld in bijlage. Geen Midi feedback omdat de PEAK Midi IN intussen ook losgekoppeld ligt. Bij Novation blijft het intussen oorverdovend stil...
    Effe wat domme vragen: heb je die bak al eens gereset? Kan je je modwheel aan osc 1 hangen? Ik bedoel bestaat die routing? Kijk daar eens naar.

Het kan namelijk best dat af en toe een bit omvalt. Drm een reset. Kijk ook effe of er meerdere resets zijn. Je wil de reset doen die het meeste ‘schoonmaakt’ Na opslaan van patches ergens anders natuurlijk.

En zorg dat je alleen power de machine in laat gaan. Geen usb/midi of wat dan ook.

En als die routing helemaal niet aanstaat en het probleem na resets blijft, gewoon de bak terug sturen.

Eerste 6 maanden van garantie ligt de bewijst last bij hun.

Maar ik zou uitsluiten dat het niet aan jou ligt. En je wil dat de fout reprocudeerbaar is. Dus hij moet dit vaker doen van dat mod wheel naar osc 1.

En dat novation niet reageert lijkt mij enigszins logisch. Dat van die din/MIDI kabel is niet per definitie een domme vraag. Ook al heb je eerder gezegd dat je MIDI gebruikt.

Ze willen alles uitsluiten. Dat klinkt vermoeiend. Maar ik zou er toch een beetje in meegaan.

Want als je reageert met ik heb 40 jaar synth ervaring na zo vraag dan laat je zien dat je te eigenwijs bent.

Dat laatste kan ik ook herleiden uit je reactie om met ze te chatten. Je zegt: Ik werk de hele dag dus geen tijd om te chatten. Maar ondertussen zit je wel hier.

En eigenwijs is best een goede eigenschap soms. Begrijp mij goed. Maar in dit geval ben je niet constructief. Hou de dialoog open. En zorg dat zij ruimte hebben om te reageren.

Verder snap ik de frustratie prima. Je hebt een nieuwe bak en je wil gewoon muziek maken. Maar je moet ook begrijpen dat hoe meer een synth allemaal kan qua functies -> hoe groter de kans dat er iets fout kan gaan.

Een complex product maken wat altijd 100% werkt is vrij pittig. Dus leef je ook een beetje in hun in. Uit eindelijk zijn ook zij mensen. En we maken allemaal wel eens fouten.

Dus als het niet aan jou ligt en je hebt dat uitgesloten , en andere mensen reageren hier dat ze die fout niet hebben. (Check dat goed mensen. Dat je het niet bent tegen gekomen bij een init patch kan ook komen omdat je niet precies hetzelfde doet) dan gewoon die bak omruilen voor een nieuwe.

Succes!

Een reactie schrijven:

• SB-SIX
    replied
    Net nog even grondig getest maar ik heb geen van dit soort rare dingen. Ik draai ook het 1.2 os. Krijg toch sterk het vermoeden dat er iets continue midi uit staat te zenden. Heb ooit ook wel eens een midi keyboard gehad waarvan het modwheel continue cc's aan het uitsturen was zonder dat je eraan zat.

Een reactie schrijven:

• 4-Tek
    replied
    Misschien een tip om meer hulp bij novation te krijgen; probeer de Peak facebook groep. Daar luisteren ook mensen van support mee.
    Ik heb met mijn eerdere gedoe met de update gemerkt dat de mensen die daar zitten heus wel meedenkend en kundig zijn maar dat de organisatie en het overzicht mist. Dus probeer de juiste persoon te vinden om je te helpen.

Een reactie schrijven:

• sKeLeTvM
    replied
    Nog een eigenaardigheidje : Ik kies een INIT Patch. Zodra ik de MOD WHEEL op/neer beweeg, verandert OSC 1 van klank....!! Voorbeeld in bijlage. Geen Midi feedback omdat de PEAK Midi IN intussen ook losgekoppeld ligt. Bij Novation blijft het intussen oorverdovend stil...
    Bijgevoegde bestanden

Een reactie schrijven:

• sKeLeTvM
    replied
    Originally posted by willem1958 View Post

Ik begrijp niet dat je niet een keertje de chat aanzet met ze, gaat veel sneller
    Ik werk dagelijks van 07:00 tot 18:00 u. Chatten is er niet bij... :-)

Intussen ben ik er ook achter gekomen dat het vervelend gekraak (ook bij een Init patch) zich enkel voordoet bij OSC 1. OSC 2&3 hebben het niet. Zowel bij Midi als USB aansluiting.
    Novation heeft al gereageerd :
    2) With regards to the issue regarding the FX ceasing to function with the CLOCK set to 'USB', can I ask if upon powering on the Peak and navigating to the Arp/Clock menu whether or not the bpm value next to 'status' reads 0.00?

Dat is al niet het geval en er staat steeds een andere waarde.

Verder stellen ze de (domme) vraag of ik wel midi kabels gebruik ipv standaard DIN kabels terwijl ik in een eerdere mail al sprak over het feit dat het euvel zich voordoet, zowel met Midi kabels als met USB aansluiting.
    Daar heb ik op geantwoord dat ik intussen al bijna 40 jaar synths in mij bezit heb...LOL :-)

Een reactie schrijven:

• MadR
    replied
    Originally posted by Von Naphoven View Post
    Early adopter? Het ding is al bijna twee jaar oud!

Daarnaast is dit volgens mij geen algemeen probleem. Ben in de tijd dat ik zelf een Peak had (op OS 1.0 en 1.1) geen bugs tegengekomen.
    Welkom in de synth wereld. Het kan zo 5 jaar duren voordat flink wat bugs uit een firmware/os is gehaald. Zeker bij kleinere spelers die alweer bezig zijn met nieuwe producten.

Maar je hebt gelijk dat we nog niet helemaal weten of dit echt een algemeen probleem is.

Een reactie schrijven:

• willem1958
    replied
    Mod wheel gebruiken, ook bij een default patch geeft het vervelend gekraak. Enkel als ik CC/NRPN op 'Disable' zet is het weg. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Ticket bij Novation aangemaakt...
    Ik begrijp niet dat je niet een keertje de chat aanzet met ze, gaat veel sneller

Een reactie schrijven:

• klinkske
    replied
    ik zou 'm proberen downgraden dan. Of bieden die updates zoveel onmisbaars...

Een reactie schrijven:

• sKeLeTvM
    replied
    Originally posted by klinkske View Post
    Had je zulke issues ook voor de update?
    Uit de doos en meteen de update geïnstalleerd. kan het dus niet zeggen.
    Sjans dat het ding zo goed klinkt, of ik had 'm al door het raam gekeild... ;-)

Een reactie schrijven:

Working...
X