X

Peak vs Deepmind ?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• barn
    replied
    Originally posted by Jena_mu6 View Post
    Het is ook niet perse kritiek op de peak. Ik wil gewoon graag een nieuwe poly kopen....heb best wat geld, maar ik kan niets overtuigends vinden.

ik snap niet zo goed hoe dat kan......de OB6 komt in de buurt, maar die sound is mij te jaren 80 en dat ding is best wel veel duur

Krijg straks nog spijt dat ik mn juno heb verkocht (veel te beperkt voor mijn smaak, maar wel een fijne sound). Dacht met de juno een Deepmind te kunnen bekostigen, had beter eerder kunnen aan luisteren,

Zou het komen door de vernieuwde productie technieken? Of komt het omdat men alles probeert onder controlle te houden (drift enz)
    Heb pas een monologue gekocht.....die lukt het wel aardig(+alle andere functies maken dat echt een super leuke mono), maar heb nog geen poly kunnen vinden die me dat boterige soundje geven wat ik zoek.
    Ik vind de perfourmer mk2 erg fijn klinken... en idd de abyss of hoe je dat ook spelt
    King of all analog poly's qua sound en functionaliteit vind ik de andromeda...

Een reactie schrijven:

• Jena_mu6
    replied
    Het is ook niet perse kritiek op de peak. Ik wil gewoon graag een nieuwe poly kopen....heb best wat geld, maar ik kan niets overtuigends vinden.

ik snap niet zo goed hoe dat kan......de OB6 komt in de buurt, maar die sound is mij te jaren 80 en dat ding is best wel veel duur

Krijg straks nog spijt dat ik mn juno heb verkocht (veel te beperkt voor mijn smaak, maar wel een fijne sound). Dacht met de juno een Deepmind te kunnen bekostigen, had beter eerder kunnen aan luisteren,

Zou het komen door de vernieuwde productie technieken? Of komt het omdat men alles probeert onder controlle te houden (drift enz)
    Heb pas een monologue gekocht.....die lukt het wel aardig(+alle andere functies maken dat echt een super leuke mono), maar heb nog geen poly kunnen vinden die me dat boterige soundje geven wat ik zoek.

Een reactie schrijven:

• KatieMusic
    replied
    Peak! De Deepmind is geen blijvertje.

Een reactie schrijven:

• barn
    replied
    ......maar dit klinkt toch niet echt smeeuig analoog?
    Klinkt als een novation.....netjes analoog. Zelfde als de bass station 2......
    Goed maar zeer netjes.

Is niet om te stoken, maar ik begrijp gewoon niet zo goed waaro al die nieuwe polyfone analoge bakken (en sommige mononfone) zo netjes klinken. het heeft wel druk, maar het leeft niet zoals b.v. een korg mono/poly of een juno 60.

Ik vind bv die dreadbox abyss wel heel mooi klinken, maar die is dan weer te beperkt.

Pas ook zitten pielen met de rev2 van DSI......mooi hoor, niet verkeerd.....maar wel netjes(ik wil het woord steriel vermijden)
    klopt, maar tis ook meer een wavetable synth
    je kan hem lekker laten driften, hebt 3 overdrives (analoog)... een mooi maar een beetje braaf filter... niet vintage analoog nee...

maar levendig maak ik hem wel door te programmeren en door fx

Een reactie schrijven:

• Marc
    replied
    Is niet om te stoken, maar ik begrijp gewoon niet zo goed waaro al die nieuwe polyfone analoge bakken (en sommige mononfone) zo netjes klinken. het heeft wel druk, maar het leeft niet zoals b.v. een korg mono/poly of een juno 60.
    Je kunt door middel van effecten dat 'netjes' natuurlijk ook best snel levendig maken, maar als je echt niks met effecten te maken wilt hebben en puur voor de levendige basis toon wilt gaan dan heb je wel gelijk denk ik.

Iets 'levendigs' netjes maken lijkt mij dan weer een stuk lastiger

Het blijft een kwestie van smaak en ik heb alleen ervaring met de Deepmind 6. Echt een stevige pracht bak met een mod matrix/effecten waar je U tegen mag zeggen voor die centen mocht dat een overweging zijn.

Een reactie schrijven:

• Jena_mu6
    replied
    ......maar dit klinkt toch niet echt smeeuig analoog?
    Klinkt als een novation.....netjes analoog. Zelfde als de bass station 2......
    Goed maar zeer netjes.

Ik vind bv die dreadbox abyss wel heel mooi klinken, maar die is dan weer te beperkt.

Pas ook zitten pielen met de rev2 van DSI......mooi hoor, niet verkeerd.....maar wel netjes(ik wil het woord steriel vermijden)

Een reactie schrijven:

• levka
    replied
    Voor wie de Duitse taal machtig is:
    Vergelijking van oa Peak met DM12

Kritsiche maar MI rechtvaardige review van de Peak; over de bediening is men hier niet onverdeeld positief.

Vind zelf de bediening van de de DM12 zelf erg fijn & handig en die wordt zelf nog beter via de (iOS) app,
    FX zijn vaak wel integraal onderdeel van karakteristieke DM12 presets en unison-2 mode zit daar dan ook meer wel dan niet achter. Valt dan dus terug van twaalf naar zes stemmen.
    Peak kost bijna het dubbele van DM12 en dat is natuurlijk ook niet voor niets.
    Heb wel het idee dat de Peak mogelijk nog wat kinderziektes in de QC/QA heeft.

Ik koop eigenlijk nooit soundbanks, maar deze beste man geeft MI een zeer goede indruk van wat er uit beide synths te halen valt als je je best doet;
    http://www.geosynths.com/
    Laatst gewijzigd door Dr van Lansberg , 15 oktober 2018, 17:50.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    thx, en dat is pas na 1 avondje klooien. Heb t gevoel dat ik nog niet eens de helft van de mogelijkheden benut heb hier.
    1 van de voordelen is ook, ik heb geen moment de Manual aangeraakt... Alles is super overzichtelijk en duidelijk ingedeeld.

*EDIT*
    Ik lees bv. net dat UniSpread ook de stereo image vergroot als je niet in Unison mode zit, das wel een leuke setting . Ik dacht dat dit niet kon in eerste instantie.
    Laatst gewijzigd door Pianoman , 2 februari 2018, 11:18.

Een reactie schrijven:

• Tom 32
    replied
    Dat klinkt erg lekker.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    Ik heb al even kunnen klooien met mn nieuwe Peak, hier dan maar ff een demotje van wat ik tot nu toe voor elkaar gekregen heb aan sounds.
    Bijgevoegde bestanden

Een reactie schrijven:

• elektrovolt
    replied
    De kleine Deepmind is wel gaaf, mooie en zeer strakke klank en goede effecten. Verder wel wat kaal als het over de oscillatoren gaat.

De Peak ken ik vooralsnog alleen van de demo's, maar die spreekt me eigenlijk nog veel meer aan dan de Deepmind. Overzichtelijk, meer levendig.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    /\
    .|.
    .|.

Dit dus ..

Een reactie schrijven:

• barn
    replied
    De peak is echt vet... super intuitief, en super diep... eindelijk goede nieuwe betaalbare hybrid/wavetable synth!

Een reactie schrijven:

• marcuuu
    replied
    Jena, jij ben lang weg geweest. Maar je snapt het toch nog wel. Zonde dat goede forum leden weg lopen ;-) Je kan ook gewoon leuke vintage gaan

Een reactie schrijven:

• Jena_mu6
    replied
    Heb de deepmind een uurtje getest....dus ook patches gemaakt. Ik vond hem erg mooi klinken, maar het bleef wel allemaal een beetje vst achtig, te netjes.
    De peak klinkt wel wat organischer......maar toch niet zo mooi zweverig als een vintage poly....of bijvoorbeeld zo dik als dreadbox.
    Lastig hoor ik wil ook een nieuwe poly ana....maar heb op dreadbox na nog niets gehoord waar ik echt de smeeuigheid vind die ik zoek.

Een reactie schrijven:

• MadR
    replied
    Als je toch niet echt sounds gaat programmeren zou ik gewoon die Dm halen ja. Ook al klinkt die Peak gruwelijk in het filmpje.

Een reactie schrijven:

• Pianoman
    replied
    Als we het over presets hebben zal de deepmind wat beter zijn denk ik. Ik vind de presets van de peak niet erg bruikbaar. Sommige zijn een goeie start, maar verder is het voornamelijk veel zelf doen.

Een reactie schrijven:

• sKeLeTvM
    replied
    Originally posted by DungBeatle View Post
    Heb de DM nu al maanden.. zoals ik elder al schreef: de OSCs zijn wat mager qua flexibiliteit (zelfs geen deftige mixer...),
    .. En nu heb je me toch ook benieuwd gemaakt naar die Peak. Gas(t) toch...
    Ik struikel meestal niet zo over technische aspecten, maar had idd ook al gelezen dat de OSC mix niet aanwezig was en dat vind ik toch een van de basics.

Een reactie schrijven:

• Tom 32
    replied
    Ik denk dat de Peak veelzijdiger/dieper is.

Ik overweeg zelf de aanschaf van een Peak, maar mijn DeepMind gaat er niet voor weg.
    Ik denk niet dat ze elkaar in de weg gaan zitten. De DP heeft misschien niet zo’n brede basis, maar de modulatiemogelijkheden en effecten compenseren dat ruimschoots wat mij betreft.

De DeepMind heeft voor mij een ietwat afwijkende werkwijze dan andere subtractieve synths.
    De beperkingen van de oscillators en het breder inzetten van effecten maken hem interessant en leerzaam voor mij. Ik verwacht dat de Peak wat vertrouwder voelt. Qua klank vind ik het lastig om aan te geven wat ze onderscheidt. De diversiteit van golfvormen in de Peak geven hem ongetwijfeld een breder klankenpallet, maar ik vind de DeepMind ook erg goed klinken. Ik hoor in demo’s en eigen gepingel in beide instrumenten veel aantrekkelijks. Ik wil mijn DeepMind dus neit kwijt, maar zou als ik er één moest kiezen voor de Peak gaan.

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    Ik zou persoonlijk voor de Peak kiezen, maar da's vooral omdat ik die vanuit sounddesign-technisch perspectief veel interessanter vind door de uitgebreide OSC configuratie en modulatie opties. De DM is wat dat betreft een stuk beperkter en conventioneler en leunt inderdaad vrij zwaar op de FX, maar klinkt ook zeker niet slecht.

Een reactie schrijven:

Working...
X