Dave Smith Instruments Prophet Rev2

ik heb hem en hij is en klinkt erg mooi, fijne interface ook. premium build.

Bedankt voor je reactie :okdan:

Ben aan het twijfelen tussen Moog Subsequent37 en REV2.

Heb een Jupiter 50 en M32.

Denk dat de REV2 misschien een iets flexibelere toevoeging is op dit moment. Denk ook dat ie iets makkelijker in de mix klinkt.

KingKorg is ook leuk maar de Moog en DSI hebben veel meer "hands on" flexibiliteit. Klinken beide erg goed.

De sequencer van de Moog zie ik eigenlijk (naast zijn typische filter) als enige voordeel. Dit tegenover: 8 stemmen, multitimbraal, 5octaven, FX en tevens een eigen klank/filter.
 
Ik heb hem ook en vind hem erg tof. Ze zijn erg geslaag (Wat mij betreft) in een zeer toegankelijke bediening van zo'n beetje alle parameters. Dat maakt het erg leuk om mee te spelen en -in mijn geval- ook erg tof om een beetje te kneepjes van synthese door te krijgen. De sequencers zijn naar mijn mening niet echt heel handig te bedienen, maargoed, het kan wel. Vooral de gated sequencer kan leuke onverwachte dingen doen. Daar kan je helemaal op los gaan met 4 tracks. Bijvoorbeeld 1 voor je noten, 1 voor de filter automation en dan nog twee voor whatever je wilt.

Deze kerel heeft een preset collectie gemaakt, tof om te zien wat ie er allemaal uit haalt:


En een top walkthrough video:
 
Als je twijfelt tussen de subsequent 37 en de rev2 en de kostprijs is niet de reden van twijfel dan zou ik vr de rev 2 16 gaan.
En dit vr de polyfony.
De sub37 is al een beest dus die nieuwe zal dat ook wel zijn maar terug die polyfonie van de rev2.
Ik weet niet wat je al hebt/nog wil/ nodig hebt van synths.
Mono of poly?
 
Op dit moment heb ik een Jupiter 50 an M32.

Kan dus mono of poly...

Op dit moment denk ik dat ik met een DSI wel wat meer zal spelen en de Sub mogelijk later zal kopen. De Sub heb ik bespeeld de DSI nog niet, kan dus nog geen definitieve conclusies trekken.
 
Als je het kan betalen zou ik de 16 voice pakken trouwens. Zeker als je twee layers hebt is het met een 8voice wel zonde dat het bij 4 noten stopt ;)
 
Op dit moment heb ik een Jupiter 50 an M32.

Kan dus mono of poly...

Op dit moment denk ik dat ik met een DSI wel wat meer zal spelen en de Sub mogelijk later zal kopen. De Sub heb ik bespeeld de DSI nog niet, kan dus nog geen definitieve conclusies trekken.

Zou zeker eerst testen. Ik heb een sub, maar vind de nieuwe DSI's zelf niet zo fijn. Heb er verschillende gehad Pro2, en Prophet 6, maar beiden niet voor lang.

:okdan:
 
Wat was de rede dat je ze niet fijn vond?

Klank, toetsen, ergonomie?

Heb zelf het idee dat de sequencer van de Sub wel veel makkelijker om mee te werken/editen.

Zie net nog een MatrixBrute voor €1695 b-stock....dat is ook wel erg leuk spul.
 
Klank. Mid en hoog prima, maar laag deed het niet voor mij.

Bedankt voor jouw input.

Erg mooie synth en ja, het laag is niet "Moogy", wel weer heel flexibel qua klank, erg dikke polysynth.

Had bijna een MatriBrute gekocht maar verkoper had deze niet op voorraad terwijl daar wel mee werd geadverteerd. Dit soort gasten knap ik gelijk op af.

Toen even bij de lokale synthboer gaan kijken.

Kon toen een Subsequent37 krijgen voor een zéér goede prijs, dus toch maar weer een Moog :verkoght:
 
Laatst gewijzigd:
proficiat met u aankoop

Wat is een zeer goede prijs?

Zou wel het verschil eens willen horen en voelen tussen een sub37 en een subsequent

Ik heb mij op de lijst gezet vr de upgrade van sub 37 naar sub sequent37
De volledige upgrade is wel een ferm kosteplaatje (vind ik) dus vraag me af het de kost waard is.

Alvast veel plezier en euh let op vr u monitors he met dat laag van dat beest :) :) :)
 
proficiat met u aankoop

Wat is een zeer goede prijs?

Zou wel het verschil eens willen horen en voelen tussen een sub37 en een subsequent

Ik heb mij op de lijst gezet vr de upgrade van sub 37 naar sub sequent37
De volledige upgrade is wel een ferm kosteplaatje (vind ik) dus vraag me af het de kost waard is.

Alvast veel plezier en euh let op vr u monitors he met dat laag van dat beest :) :) :)

Heb €1500 nieuw betaald.

Het verschil is vrij subtiel n.m.m. , de Sub is wat rauwer en de Subsequent iets cleaner.

Om van Sub naar Subsequent te gaan is persoonlijk. Zou het zelf niet doen indien jouw Sub 100% is.

Kon ook een Tribute kopen maar deze heeft het oude moederbord met plastic pot...

Wanneer jouw Sub ok is gewoon niks kopen of een een keer de MatrixBrute proberen :okdan:
 
Heb €1500 nieuw betaald.

Inderdaad mooi prijsje

Om van Sub naar Subsequent te gaan is persoonlijk. Zou het zelf niet doen indien jouw Sub 100% is.
Ik zou het vooral doen voor het beter keyboard,maar nu zelfs nog met de plastieken cut off is hij 100%
Alee nu nog want ik merkt toch dat er meer en meer speling op die pot komt :(

Kon ook een Tribute kopen maar deze heeft het oude moederbord met plastic pot...
Ik zit nu te wachten op mijn nieuw bord met de metalen cut off pot deze word gratis vervangen door Amptec( heb enkel de transport kost naar Amptec, officiele verdeler van Moog hier in Belgie)

Wanneer jouw Sub ok is gewoon niks kopen of een een keer de MatrixBrute proberen

Alhoewel ik die matrix brute een coole machine vind zal mijn eerst volgende aankoop eerder de rev 2 zijn.
Of misschiens die analoge poly die Korg volgend jaar zou uitbrengen
Ik heb al heel wat mono synths en wil nu een analoge poly er bij!
 
Inderdaad mooi prijsje


Ik zou het vooral doen voor het beter keyboard,maar nu zelfs nog met de plastieken cut off is hij 100%
Alee nu nog want ik merkt toch dat er meer en meer speling op die pot komt :(


Ik zit nu te wachten op mijn nieuw bord met de metalen cut off pot deze word gratis vervangen door Amptec( heb enkel de transport kost naar Amptec, officiele verdeler van Moog hier in Belgie)



Alhoewel ik die matrix brute een coole machine vind zal mijn eerst volgende aankoop eerder de rev 2 zijn.
Of misschiens die analoge poly die Korg volgend jaar zou uitbrengen
Ik heb al heel wat mono synths en wil nu een analoge poly er bij!

De upgrade is natuurlijk goed.

Amptec is volgens mij distributeur en reperateur voor BeNeLux.

Zeker die REV2 is fantastisch en complimenteerd de Sub uitstekend.

Ook een heerlijke synth (VA) is de KingKorg, gebruikt onder €800 te vinden.

Iedereen heeft zo zijn lijstje.

Hier ging het heen en weer van Sub37 naar REV2 MatrixBrute en dan toch maar een Subsequent.

Net even paraphonisch zitten spelen met de arp. best inspirerend :)

Ben zelf nog aan het denken door welke FX ik de SS37 ga halen.

Multi FX of toch dikke pedalen?
 
Amptec is volgens mij distributeur en reperateur voor BeNeLux.
klopt

Zeker die REV2 is fantastisch en complimenteerd de Sub uitstekend.

thx leuk en handig om te weten

Ook een heerlijke synth (VA) is de KingKorg, gebruikt onder €800 te vinden.

ja heb die vorige week eens bekeken en ziet er inderdaad ook een heerlijk synth uit
Maar heb al genoeg VA(poly) synths daarmee de wil van een analoge poly

Hier ging het heen en weer van Sub37 naar REV2 MatrixBrute en dan toch maar een Subsequent.

he he ken data maar al te goed

Ben zelf nog aan het denken door welke FX ik de SS37 ga halen.

Multi FX of toch dikke pedalen?
Wat delay of reverb van mij M1 van tc elec op mijn sub37..... zalig
De sub rechstreeks door mijn midimurf laten gaan.... wtf wat ik daar dan uitgekregen heb amaai beestig gewoon

Een tb 303 klankje gemaakt met os1 en de sub osc en dit door de methamorh distortion unit

man man blaast mijn tb gewoon weg hahahaha

Net even paraphonisch zitten spelen met de arp. best inspirerend

nog niet geprobeerd zal ik eens moeten doen
 
klopt



thx leuk en handig om te weten



ja heb die vorige week eens bekeken en ziet er inderdaad ook een heerlijk synth uit
Maar heb al genoeg VA(poly) synths daarmee de wil van een analoge poly



he he ken data maar al te goed


Wat delay of reverb van mij M1 van tc elec op mijn sub37..... zalig
De sub rechstreeks door mijn midimurf laten gaan.... wtf wat ik daar dan uitgekregen heb amaai beestig gewoon

Een tb 303 klankje gemaakt met os1 en de sub osc en dit door de methamorh distortion unit

man man blaast mijn tb gewoon weg hahahaha



nog niet geprobeerd zal ik eens moeten doen

Leuk filmpje, de Fransen jammen zo...op z'n Frans :okdan:

 
De REV2 is een geweldige synth. Toch ging ik bij de dealer uiteindelijk met de Pro-2 de deur uit. Geen moment spijt gehad. Waarom? Puur vanwege de sound. De REV2 is toch wat braaf, maar dat kan ook door de presets komen. De Pro-2 knalde er gewoon keihard overheen. Erg fijne Sequencer ook. En parafonisch zowaar bijna een poly, door wat slimme trucjes van dsi. Kortom: kijk ook eens naar de Pro-2!
 
Back
Top