Goede jam met goedkope gear filmpjes

Deze jongen maakt goede muziek en in dit geval met alleen een Volca en een Boog.
Als plugin gebruikt ie de Valhalla shimmer;




En nog een met de Volca en Valhalla en 2 free plugins;


 
Last edited by a moderator:
Op aanvraag van MeneerJansen heb ik vanochtend weer even het stof van mijn PO12 en Kawai K1M afgeblazen om speciaal voor het synthforum een simpele, "cheap" jam te doen. De Kawai heb ik voor 80 euro 2e hands gekocht en de PO12 als verjaardagscadeautje gekregen. Ik speel een beetje vals met de Circuit, die stuurt echter geen audio uit maar gebruik ik als MIDI Akkoord bank/keyboard (dus voor betere spelers zo te vervangen met een goedkoop 2e hands keyboard). De launchpad mini gebruik ik om de Kawai te loopen. Ik ben nog student in het "live" jammen dus vergeef me de trillerige/onzekere handjes, dit was take 9 denk ik zo ongeveer. Des al niet te min, een goede oefening en zeker veel lol gehad.

Video loopt niet synchroon uiteraard omdat ik dit even snel op de smartphone heb ge-edit en de gebruikte app is niet al te chirurgisch. Was eigenlijk gewoon van plan om een track te produceren met de Kawai en PO totdat ik zag dat in deze draad eigenlijk alleen maar jams te vinden waren. Challenge accepted, bedankt voor het doorverwijzen TS!

 
Last edited by a moderator:
@Niets: inderdaad een onwijs gave ambient sessie. Het lijkt er bijna op dat jij met de K1m twee "sporen" tegelijk af kan spelen. Het lijkt alsof er meer gear gebruikt wordt dan te zien is. Onderschat apparaatje die K1m. :)
 
@Niets: inderdaad een onwijs gave ambient sessie. Het lijkt er bijna op dat jij met de K1m twee "sporen" tegelijk af kan spelen. Het lijkt alsof er meer gear gebruikt wordt dan te zien is. Onderschat apparaatje die K1m. :)

Ja, je hoort 3 patches over de gehele track (geloopt door Ableton na inspelen), de eerste patch is een "Multi" patch, in multi mode kan de K1M tot 4 patches tegelijk over 1 noot spelen en 8 patches in totaal verspreiden over het keyboard (als ik het een beetje begrijp). Heb me nog niet heel erg verdiept in deze modus eigenlijk, heb gelukkig wel de handleiding dus wellicht ga ik in de nabije toekomst nog wel wat patches maken. De patch die je hier hoort is (Multi) ID-7 Exotic Seq.

De tweede patch is ook een fabrieks preset iD-2 ElectrBass, heb de release ervan wat langer gemaakt en dat is het eigenlijk. Als monofoon gespeelde sound is het eigenlijk gewoon een super lelijke, wannabe bas, op het moment dat ik er (zoals hier) wat akkoorden doorheen druk is dat karakter eigenlijk niet meer te vinden en klinkt hij meer synthetisch, op een goede manier.

De lead patch heb ik zelf gemaakt. Een patch in de K1M bestaat uit 4 waves (weet zo even niet uit mn hoofd hoeveel er in totaal beschikbaar zijn maar het zijn er veel). Het karakter van deze waves varieert van bel tot percussie geluiden. Deze waves hebben ieder onder andere een D(elay)ADSR, Auto bend, vibrato en (fine) tune. De sound design mogelijkheden op de synth zijn opzienbarend, het vraagt een beetje menu duiken maar de joystick maakt het zeker wat makkelijker. Het enige wat deze synth echt mist voor mij is een filter maar voor de prijs... Echt een leuke ultra budget synth voor een budget jam.
 
Bruno Kramm van Das Ich gaat nergens naar toe zonder zijn Pocket Operators. Deze keer ook met de IK Uno.

 
Last edited by a moderator:
Back
Top