Welke synth ontbreekt?

Het is ook een beetje een rare vraagstelling:
Helemaal niet zeggen wat voor muziek je maakt of welke kant je op wil met je muziek en dan een opsomming geven wat voor troep je inmddels al verzameld hebt. Ik snap al de serieuze reacties dan ook niet.

..o, wacht.. ik ben er zelf ook ingetrapt :D
 
Het is natuurlijk dat het ook zo is dat wanneer je niet weet wat er ontbreekt er eigenlijk niks ontbreekt :-)
 
Ik dacht na het lijstje te zien iets van een analoge poly erbij (die nieuwe Behringer oid maar die had je al overwogen... iets met de arp wat je niet aanstond dacht ik? :))
En ook even aan de K5000s die geopperd werd.. die knopjes samen met de arp zijn instant fun.

Een iets zeldzamere optie is de fizmo.. heeft naast de arp.. syncable lfo's. :) Elke keer weer een apart feestje als je die synced aan je midi-clock en er even in op vakantie gaat.. :) Hieronder is ie niet gesynced maar is wel e.e.a. te horen van de weirde klanken..



Nog wat klankjes.. (zitten wel redelijk wat fx op hier ;) )


Deze is wel redelijk de Fizmo asis



En/of misschien een Waldorf Q.. ook heel dik.. en mooie arps :mega:
 
Mooie eightiesbak. Desnoods puur voor de looks.
 
Eigen ervaring: als je de vraag moet stellen, ontbreekt er vaak eigenlijk niets en heb je alles wat je nodig hebt.
Wat mensen vaak over het hoofd zien, zijn bv akoestische aanpassingen. Daar kan je veel winst behalen. Het is niet zo 'sexy' als een nieuwe synth kopen, maar zal je producties ten goede komen.

Succes!
 
Het is de DeepMind 12 geworden.. heel wijd klankenpallet (aan de presets te horen).. en fantastische waarde voor het geld.

Hoe bevalt die deepmind 12 en wat voor muziek maak er mee ?
 
Erg herkenbaar dit en zoals anderen al hebben gezegd: Je hebt eigenlijk niks meer nodig. Ik heb nu ook wat over en lang nagedacht over welke synth ik nu eens erbij wil aanschaffen. Zolang geen antwoord kunnen vinden en uiteindelijk maar besloten een paar stuk betere monitoren aan te schaffen dan ik nu heb. Heb altijd de kracht van goede monitoren onderschat (ben al jaren trouw aan mijn KRK rp5s en altijd goed hun werk gedaan en degelijke mixes op kunnen afleveren), maar na wat te hebben A-B'd in de Bax was ik verbaasd hoeveel beter de Genelecs klonken die ik nu ga kopen. Gegarandaard een aankoop waar ik geen sp;ijt van ga krijgen :)
 
Even wachten op die Behringer meuk en dan heb je eind van het jaar voor 2k misschien wel een paar nieuwe synths. Oddysey, Sh-101, Pro-One klinken in ieder geval anders dan je huidige setup. Zeker de Pro-One. Sh-101 is niet echt speciaal al klinkt ie leuk natuurlijk.
 
Ik zie in je lijstje geen gigantisch, loodzwaar bootanker staan. Dus kies maar iets in het rijtje van Yamaha GX-1, Moog White Elephant, Eminent 2500GT...

Maar los van bovenstaande niet zo serieus bedoelde hernia denk ik dat je vooral aan de best mogelijke workflow gaat moeten werken eerder dan je heil in nog een synth te zoeken. Dat zou ik mezelf ook eens moeten zeggen.
 
Back
Top