Welke synth hoort in de top 3 qua best klinkende synth (audio)

Kan me alleen uitspreken over de synths die ik zelf heb omdat je de audio toch tenminste zelf gehoord moet hebben voor een tijdje.
Heb er niet zoveel maar de OB-6 klinkt een stuk beter als al de rest.

Als softsynths ook mogen: Diva, The Legend & Repro.
 
Moog one
Udo super gemini
C15
Allemaal duur spul maar klankt wel.
Software; de Absynth blijft het mooie weer maken.
 
Ja smerig dan idd de MegaFM, MS20, Matrixbrute, Syntrx....
Man dit topic slaat eigenlijk nergens op.
Ik vind echt alle synths vet.
Zou wel elke week een andere synth willen proberen. Geen VST's wel harde stijve waren
 
ik moet echt eens een track maken met de sons of filth :D Heb ik in één keer n titel.
Hoe ik mezelf kan verbazen, in 2017 zette ik zelfs de minimoog in mijn top 3. Nu las ik dat en dacht: 'Huh?? This is not my beautiful synth. How did i get here' - And the days go on. :beard:
 
Minimoog kun je toch ook smerig maken?
Beetje trek vlekken erop en de bekende feedback truuk?
Ik vind de Minimoog echt 1 van de baas synths, ik heb er alleen geen en zelfs de Behringer Model D doet het hem voor me.

Maar ja hij kan niet bij de Son's of filth. De MS20 toch wel?
 
Van alle synths die ik heb gehad of bespeeld is de Moog Matriarch denk ik wel degene met de mooiste klank. Melancholie en charisma druipt er vanaf, en da's nog voordat er 1 patchkabel in zit.
 
Minimoog kun je toch ook smerig maken?
Beetje trek vlekken erop en de bekende feedback truuk?
Ik vind de Minimoog echt 1 van de baas synths, ik heb er alleen geen en zelfs de Behringer Model D doet het hem voor me.

Maar ja hij kan niet bij de Son's of filth. De MS20 toch wel?
als ik aan de ms reeks denk met de term filth, denk ik eerder aan de ms10

Mijn minimoog was t kneusje uit de minimoog klas. Filmpje heb ik vast al genoeg gedeeld. Sindsdien i don't care. Vriend zei me recent: een minimoog moet je spelen, niet sequencen. Ik weet niet of dat klopt. Maar als t klopt, is dat ook weer helder waarom ik geen meer hoef. Spelen kan ik toch niet.
 
Ja wellicht is dat het wel.
Als je bv een bass partij speelt en met het pitch wheel speelt kun je er hele mooie dingen uit krijgen.
Zo heb ik in sommige productie lang gedacht dat ze een fretloze bas gebruikt maar dat was gewoon een mini.
 
CwejmanS1 mk2
Deze kom je niet vaak tegen, mn studio maatje had hem gekocht. Na flink testen samen toch verkocht. De rest van Cwejman mocht wel blijven.
Heb jij hem?

1. Ik multimedia UNO SYNTH PRO-X
2. MstrFX Frankenstein eurorack
3. Behringer KOBOL
3.5 eervolle vermelding MegaFM

4.(digitale synth engine van korg drumlogue)

Screenshot 2024-01-16 at 09.47.41.png



Toch leuk dat iedereen zn eigen visie gehoor / gear het mooist vind :)
 
twee hier de Oberheim TVS en de Knifonium twee totaal verschillende de Oberheim kun je gewoon niet slecht laten klinken de Knifonium echter moet je meer aan werken maar dan is het resultaat ook weer heel mooi.
 
De 'best' klinkende is een beetje moeilijk.
Als je synthnerd bent en spaced op 1 bak.. wellicht.

Maar in een nummer // arrangement kan een 'fout' geluid juist zijn wat er nodig.
Het gaat meer om context van een geluid.
Dan de kwaliteit van een synth opzichzelf.

- hoe ligt iets in de mix? Het aller vetste dikste geluid is een geluid wat vaak ook veel eq nodig heeft anders eet het alle bandbreed en zit het in de weg.
- In een live context is dikker wellicht wel weer handiger anders verdwijnt het geluid tussen de instrumenten.
 
De 'best' klinkende is een beetje moeilijk.
Als je synthnerd bent en spaced op 1 bak.. wellicht.
Denk dat je dit draadje over complex maakt zo.

Zo zijn er componisten die maar 3 sources gebruiken en je strings enorm weten te raken.
En andere hebben 45 sporen nodig..

De kracht van een goed instrument is in mijn oren key.. Neem een solo chello.

(nabewerking geld voor alle instrumenten / geluiden)
 
Back
Top