hulp korg kronos

Revel

Nieuwkomer
Lid sinds
15 januari 2016
Berichten
10
Ik heb al eerder een oproep gedaan voor hulp gezocht met het organiseren van geluiden in mijn Korg Kronos, hierop kreeg ik een reactie van synthforumlid QUIFSTER die mij wilde helpen. Hij zou contact met mij opnemen om een afspraak te maken om bij hem in Groningen uitleg te krijgen. Echter ik heb van hem niets meer vernomen, ook niet na dat ik tweemaal een mail naar hem heb gestuurd.
Dus hierbij opnieuw:

Wie wil /kan mij helpen met de Kronos? Het liefst een beetje wonend in de buurt van Dwingeloo.(Drenthe) Maar voor goede hulp rijd ik graag een stukje verder. Overigens wil hiervoor graag een vergoeding betalen!

Vast bedankt voor een reactie
 
Misschien handig om gewoon te zeggen wat precies het probleem is. Met name organiseren van geluid is namelijk 10minuten het juiste gedeelte van de handleiding lezen en dan ben je er wel. Sorry, geen inhoudelijke input op je vraag maar toch. Handig hier je eigenlijke vraag ook te stellen, genoeg Kronos gebruikers
 
raar, ik heb helemaal geen mail ontvangen van jou, dan gaat daar blijkbaar iets mis. Je kunt beter priveberichten sturen via deze site overigens, dan gaat het altijd goed.

Ik heb inderdaad nog geen afspraken voor workshops gemaakt, de reden hiervoor is puur overmacht en mij is het ontschoten om de vele mensen op de workshop wachtlijst (zijn er echt veel) allemaal te mailen. Ik heb een gigantische schade in de studio gehad door blikseminslag en ben momenteel veel van de apparatuur aan het vervangen, maar ook de bedrading in de muren moet opnieuw getrokken worden, en zit daardoor midden in het proces van de heropbouw van de studio wat de nodige tijd kost.

Ik zal je een nieuwe PB sturen, om te kijken wat we kunnen doen op eventuele korte termijn, maar dat wordt dan wel zwaar improviserend aangezien er geen studio computer en adats werkend zijn op dit moment.

Maar nogmaals, ik had het wel meer gewaardeerd als je mij gewoon een prive bericht hier had gestuurd in plaats van dit op deze manier te doen.
 
Quifster, je hebt genoeg krediet hier inmiddels (zacht uitgedrukt) dat iedereen wel snapt dat er iets is misgelopen.
Sterkte met de afwikkeling van de bliksemschade, wat een gedoe geeft dat.
 
Hoi Qui,

Ik post hier niet zo veel meer.

Maar het feit dat je zoveel pech hebt,
geeft mij sterk de behoefte om vanaf hier te laten merken,
dat ik het heel vervelend en naar voor je vind, wat je overkomen is.

Shit man,
Heel veel succes gewenst, bij het opnieuw opbouwen van je studio.

We hebben dan niet zo veel contact meer.
Maar je persoonlijkheid, en grote hulpvaardigheid speelt mij nog altijd door mijn hoofd.

Sterkte met alles,
en hou de moed er in. :okdan:

Piet
 
Maar het feit dat je zoveel pech hebt,
geeft mij sterk de behoefte om vanaf hier te laten merken,
dat ik het heel vervelend en naar voor je vind, wat je overkomen is.

Shit man,
Heel veel succes gewenst, bij het opnieuw opbouwen van je studio.
dank je :)

Ja, een enorme bliksem inslag die zelfs de bedrading in de muren heeft laten smelten is gewoon pure pech inderdaad. Onze lokatie was ook niet de enige met schade, zo'n 10 gebouwen om ons heen hebben dezelfde problemen.

Gelukkig had ik een goede studio verzekering, waarbij de afhandeling enorm soepel verliep, dus de meeste spullen die kapot waren zijn inmiddels opnieuw besteld en vervangen en sommige dingen zijn nog onderweg. Ik kan iedereen aanraden om een goede studio verzekering af te sluiten, je weet nooit of je een inbraak, brand of dingen als blikseminslag of overstromingen krijgt, dat kan iedereen overkomen als je pech hebt en dan is het fijn dat je je over de afhandeling geen zorgen hoeft te maken. Er komt een schade expert langs die samen met je de schade opneemt en 5 dagen later staat het geld op je rekening zodat je de apparatuur allemaal kan vervangen. Dat was een heel eenvoudig en soepel proces.

Maar het is wel een hoop geregel, het is een komen en gaan van electriciens, aannemers, klusjesmannen, postbodes, etc.

Het moeilijkste komt nog, de nieuwe studio computer bestellen en inrichten. Aangezien ik een behoorlijk complexe studio setup heb is dat zeker een week werk om die goed werkend te krijgen met alle enorme libraries, en routing setups.

Maar goed, belangrijkste is dat het allemaal goed komt uiteindelijk, en het is ook wel weer eens fijn om de studio routings weer eens flink onder handen te nemen :okdan:
 
Wat een gedoe Quif.
Zwaar balen, maar wel prettig dat de zaken goed geregeld zijn.

Hoe heb jij het verzekeringstechnisch geregeld als ik vragen mag?
Ik kan mij voorstellen dat dat interessante informatie is voor de lezers hier.
 
Gelukkig had ik een goede studio verzekering, waarbij de afhandeling enorm soepel verliep, dus de meeste spullen die kapot waren zijn inmiddels opnieuw besteld en vervangen en sommige dingen zijn nog onderweg.


Dat vind ik fijn om te lezen Qui, dat je zo verstandig bent geweest om je goed te verzekeren.

Ik had het in m'n eerste stukje nog aan je willen vragen,
maar toen had ik mijn reactie al geplaatst.

Dan is het gelukkig alleen maar materiële schade.
Die dus al vergoed is, begrijp ik.

Dan hoop ik ook dat je verder geen belangrijke dingen bent kwijt geraakt.
En dat je voldoende back ups overal van hebt gemaakt?
Maar dat zul je denk ik wel gedaan hebben.
Ik verwacht eigenlijk niet anders.

Ik hoop dat je verbeterde studio weer spoedig gereed is, en dat je er straks weer met veel plezier zult kunnen musiceren.

Succes verder Qui

8>
 
Dan is het gelukkig alleen maar materiële schade.
Die dus al vergoed is, begrijp ik.

Dan hoop ik ook dat je verder geen belangrijke dingen bent kwijt geraakt.
En dat je voldoende back ups overal van hebt gemaakt?
Maar dat zul je denk ik wel gedaan hebben.
Ik verwacht eigenlijk niet anders.
Ja gelukkig alleen maar materiele schade, en inderdaad binnen enkele dagen compleet vergoed (via een all risk verzekering voor muziekinstrumenten en kostbare spullen), dus dat is niet echt erg, dat is allemaal vervangbaar of te repareren :)

Backups is perfect geregeld , zowel naar NAS systemen als naar de cloud, dat heb ik allemaal geautomatiseerd geregeld, daar hoef ik zelf niet meer om te denken. Dus ook dat is geen enkel probleem gelukkig.

Enige probleem is de hoeveelheid werk om alles weer binnen te krijgen en weer op te tuigen, maar ach, dat is sowieso wel eens een goed idee om eens in de zoveel jaar te doen. Dus dat is helemaal niet erg eigenlijk.
 
Ja, dat lijkt mij ook wel heel veel werk, om alles gegevens weer in te laden.
En al je apparaten weer zo af te stellen, dat het er allemaal weer net zo mooi uit komt, als voor heen.
Misschien zelfs wel mooier, als ik het zo lees van je. :)

Tja, dat is ook wat mij er straks misschien wel van zal weerhouden, om alweer nieuw spul aan te schaffen.

Het feit, dat je het hele rondje weer opnieuw zult moeten doen, om alles weer precies zo klinkend te krijgen, als dat het nu doet.

In mijn geval zou dat nu al betekenen, dat ik over de 600 muziekstukken opnieuw zou moeten registreren.
Als ik over een paar jaar pas klaar ben, zal ik er zo'n 1400 hebben.

Het wordt op zo'n moment toch steeds onaantrekkelijker om nog ander nieuw spul aan te schaffen,
als het allemaal nog zo mooi functioneert. En te weten, dat je hetzelfde proces van jaren werk,
weer opnieuw zult moeten doen. Voor alles weer klinkt, zoals ik het nu heb.

Dan misschien maar een harde schijf vernieuwen en de Tyros4 en Kronos laten repareren, als er wat stuk gaat.
Ja, dat vind ik soms wel een dilemma, of ik nog verder mee moet gaan, met die ratrace, om steeds maar weer nieuwe apparaten aan te schaffen.
Steeds mooier steeds beter, genereert wel veel meer werk.

Maar goed komt tijd, komt raad.
 
Ik heb je een privebericht gestuurd, maar deze zie ik raar genoeg ook niet in mijn mailbox terug, ook heb ik een mail naar je site voor sounds gestuurd. In mijn veronderstelling liet jij dus niets meer van je horen. Ik was hierover inderdaad wat geërgerd Het spijt me te horen dat deze berichten jou nooit hebben bereikt en ik je daardoor onterecht te kijk zet, excuses hiervoor.
Desalniettemin ben ik blij te horen dat je mij nog wilt helpen, ik maak hier graag gebruik van.
Ik zal je nu een privebericht sturen
 
De enige reden dat ik soms spijt van de keuze geen Kronos te hebben aangeschaft zijn de tutorials/workshops van Quifster.
Ook zonder Kronos leuk om naar te kijken en luisteren trouwens.
 
Back
Top