Budget voor een synth, maar welke... Prophet 08?

anoukane

Stamgast
Lid sinds
1 november 2005
Berichten
107
Hoi!

Ik heb m'n Sub Phatty verkocht en zoek een synth die wat breder inzetbaar is.

De enige synth die ik nu heb is een Arturia Microbrute. Vind het best een tof ding. Geen onzichtbare functies etc.

Bands die ik tof vind zijn o.a. Chvrches en Radiohead die allebei de Prophet 08 gebruiken. Dus als het goed genoeg voor hen is.....

Alleen ik ben niet heel erg van het in menu's duiken en moeite doen. Ik vind het fijner als een apparaat snel inspireert en een knop per functie heeft. Intuïtief.

Andere bands die ik tof vind zijn Oscar & The Wolf, Passion Pit etc.

Ik ben van plan om er een Minitaur er bij te kopen voor het gemis van de Moog bassen dat ik nu heb.

Is het wachten op een Behringer Deepmind12 nog iets? Wat mij bij deze aanspreekt is dat je mbv een iPad makkelijker functies kunt aanspreken die via de synth zelf wat lastiger zijn.

Wat is jullie advies?

Ik heb op dit moment 1500 te besteden en koop liever tweedehands. Budget is wellicht iets rekbaar naar boven, maar niet heel veel.

Thanks!
 
Heb zelf een p08 gehad, is oke
Zou zelf inderdaad even op die behringer wachten en me in de tussentijd vermaken met die moog
 
Ziet alles van Behringer er niet veelbelovend uit totdat je het aanzet?

Die Prophet is een leuk ding, je kunt ook kijken naar een Mopho x4 + Tetra, dan heb je een Prophet 8 met wat extra opties. Ik heb zelf alleen de Tetra en gebruik die vooral om te layeren met vst en va synths om ze meer body te geven, werkt uitstekend.
 
Moet het perse analoog zijn? Nord Lead 4 voldoet in elk geval als je één-functie-per-knop wilt en een overzichtelijke en intuitieve interface wilt. Van alle synths die bij mij zijn gekomen en gegaan (waaronder ook de Prophet 08 ) de laatste jaren staat de NL4 bovenaan als het gaat om intuitief en inspirerend geluiden te maken. Klank moet je van houden natuurlijk. Bijkomend voordeel is dat ze tweedehands voor een habbekrats (€1000 tov €1850 nieuw) gaan tegenwoordig.
 
Voor die genres en het beoogde gebruik (hands-on) en budget zou ik idd eens voor een tweedehands polysynth van Dave Smith Instruments of Clavia/Nord kijken. DSI en Nord klinken/voelen heel anders aan dus kan je ze best beiden eens uitproberen. Eventueel zou je kunnen wachten op de Behringer DM12 waar ik ook wel veel van verwacht.

Dan heb je nog budget over voor een kleine Moog. Let wel dat die Minitaur and Mother-32 geen patch-geheugen of toetsenbord heeft. Dus om live, snel mee te werken is het wel wat extra werk... Ik zou persoonlijk eerder voor een Moog Sub (Phatty or 37) gaan.
 
Errr, de Minitaur heeft wel patch geheugen hoor. Daar is een paar jaar geleden een firmware update voor geweest, kunt nu 100 patches opslaan.
 
Errr, de Minitaur heeft wel patch geheugen hoor. Daar is een paar jaar geleden een firmware update voor geweest, kunt nu 100 patches opslaan.

Bedankt voor de mededeling. Was me even ontgaan? Hoe selecteer je dan snel pakweg patch 63?
 
Bedankt voor de mededeling. Was me even ontgaan? Hoe selecteer je dan snel pakweg patch 63?

Ha! Nou, snel... "Glide" ingedrukt houden en de waveform knoppen van de oscillators werken als patch up/down. Of natuurlijk een program change via MIDI.
 
Back
Top