Laden geluiden in Memorymoog

Ron70

Ingeburgerd
Lid sinds
26 januari 2010
Berichten
76
Locatie
Alkmaar
Ik krijg het niet voor elkaar om geluiden in mijn Memorymoog te laden.
Saven lukt wel (dat leuke fax-geluid), maar bij het verifiëren of inladen geeft de mm 'no data' aan.
Heeft iemand hier ervaring mee, en natuurlijk liever, een oplossing?
 
Ik heb dan wel geen MM, maar in een ver verleden werkte de meeste synth's op die manier.

Begin met het meest voor de hand liggende: "MM UIT -> opnameapparaat IN voor het wegschrijven van je geluiden, Opnameapparaat UIT -> MM IN voor in verifiëren/inladen van je geluiden

Verder kan ook het weergave-/opname svolume (zowel inkomdend-, als uitgaand) roet in het eten gooien (te hoog/- te laag), speel daar eens mee.

Verder weet ik niet waar je de geluiden op wegschrijft (PC of ander opname apparaat?), maar 'vroegah' toen dit nog met een cassette recorder gebeurde, konden vuile-/scheve koppen of ruisonderdrukking nog wel eens spelbrekers in het betrouwbaar opslaan van je data zijn (of gewoon een rot cassettebandje).

Suc6

JurgeN
 
Indien op cassette: datasettes (verraad ik mijn leeftijd met dit woordgebruik? :beard:) hadden een kortere tapelengte dan audiocassettes, dit omdat dit blijkbaar meer bedrijfszekerheid gaf. Neem dus een zo kort mogelijke cassette. 15 minuten zal je wel niet hebben liggen, maar liever 60 dan 90.
 
Ik meen dit een tijdje geleden ook meegemaakt te hebben. Volgens mij stond de memory protect aan en omdat ik de 4-cijferige code vergeten was moest ik die code eerst resetten.
Ik gebruik mijn sampler als cassettedeck.

Memory protect via C, 8, enter

code resetten:
To reset the security code to 0000 press the A button, OSC1 FREQ button in the LFO modulation section, and the sawtooth waveform button for oscillator 3 simultaneously
 
Bedankt voor de reacties tot zover!

Jurgen en Nicolas:
- MM UIT > opnameapparaat IN lukt, maar MM IN > opnameapparaat UIT lukt niet
- ik heb mijn geluiden weggeschreven op een zoom R16 (harddiskrecorder)
- ik heb geëxperimenteerd met het opnamevolume

Wouw:
- memoryprotect had ik uitgezet toen ik de geluiden probeerde te laden

Het lukt dus nog steeds niet..
Hoop dat er nog meer tips komen!
 
Heb je dolby uit staan en gekeken naar het soort bandje? Ferro / ChrO2 of hoe heette dat ook al weer?
Slaan de VU meters eigenlijk wel uit als je de data afspeelt?
Volume kan ook veel uitmaken.
 
Heb je dolby uit staan en gekeken naar het soort bandje? Ferro / ChrO2 of hoe heette dat ook al weer?
Slaan de VU meters eigenlijk wel uit als je de data afspeelt?
Volume kan ook veel uitmaken.

De geluiden staan niet op een bandje.
Ik heb ze opgenomen op een harddiskrecorder (zoom R16) en daarna geprobeerd om die geluiden via de harddiskrecorder weer terug te sturen.
 
Bedankt voor de reacties tot zover!

Jurgen en Nicolas:
- MM UIT > opnameapparaat IN lukt, maar MM IN > opnameapparaat UIT lukt niet
- ik heb mijn geluiden weggeschreven op een zoom R16 (harddiskrecorder)
- ik heb geëxperimenteerd met het opnamevolume

Wouw:
- memoryprotect had ik uitgezet toen ik de geluiden probeerde te laden

Het lukt dus nog steeds niet..
Hoop dat er nog meer tips komen!

Andere optie:
- zijn de kabels wel goed (hoor je het geluid ook als je de uitgang van je opname apparaat op bijv. een versterker aan sluit).
- Is de connector van de MM niet brak. Het kan zijn dat het signaalpad naar waar de informatie naar toe moet niet goed (meer) is (probleem op de print, connector niet goed). Nadeel is hier dat dit niet echt gemakkelijk te controleren is en aangezien ik niet weet wat de foutmelding 'no data' precies inhoud, wordt het lastiger (kan de MM geen chocola maken van de ontvangen informatie of 'hoort' die gewoon niets).

Wat ook nog een optie is een andere MM-gebruiker opsporen en vragen of hiij/zij de door jou weggeschreven informatie in kan inlezen (ik ga er van uit dat data tussen MM's onderling uitwisselbaar is)

JurgeN
 
Hoi Jurgen,

De kabels zijn goed.
Ik hoor ook het geluid wat ik verzend.
Dat van de connector is inderdaad lastig na te gaan.


Wel een goed idee om een keer met een andere MM-gebruiker af te spreken.
Ik woon in Alkmaar en weet zo niet wie bij mij in de buurt ook een Memorymoog heeft.
 
Back
Top