Electribe ER-1 & Korg SQ-1 SYNC?

Pianoman

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2004
Berichten
1.029
Locatie
Amersfoort
Ik zit met t volgende probleem, op dit moment heb ik een Electribe ER-1 en ik wil wellicht de Korg SQ-1 sequencer aan gaan schaffen.
Het punt is dat ik de SQ-1 kwa clock en start/stop wil aansturen vanuit de ER-1, maar de SQ-1 heeft geen MIDI.

Nu heeft de SQ-1 wel een Sync In (zoals ook bij de Volca's) en ik heb een beetje rond gegoogled en met een Doepfer MSY2 zou je de clock moeten kunnen syncen via de Sync In.
Alleen de Start/Stop wordt hiermee niet aangestuurd helaas...

Iemand enig idee of het te doen is om met de ER-1 zowel de clock als de start/stop te triggeren van de SQ-1 op de 1 of andere manier?
 
de start/stop kan je niet triggeren zover ik weet, enkel aanzetten en dan "wacht" hij op de eerste pulse.
die korg dingen kan je syncen met audio level pulses, dus in principe perfect mogelijk vanaf je ER-1, maar dan verlies je een output en moet je gaan pannen..
heb je geen andere gear waar je een audio trigger mee kan uitsturen?

en de sq1 heeft wel midi out, je zou deze als master kunnen gebruiken.
 
Hoe bedoel je precies dat ie wacht op de eerste pulse? Zet je dan gewoon de sequencer op play en begint deze pas te lopen door de sequence als ik de ER-1 start?

Ja output verliezen en gaan pannen kan idd, maar dat is een "liever niet" situatie :P.
SQ1 als master kan, maar das weer lastig met tempo verschillen in presets op mn ER1.
 
o hm maar dat betekend dat je een start/stop trigger eigenlijk niet nodig hebt toch....?
dan heb je hiermee dus gewoon een soort start/stop situatie, alleen t lampje start/stop gaat niet uit :P
 
o hm maar dat betekend dat je een start/stop trigger eigenlijk niet nodig hebt toch....?
dan heb je hiermee dus gewoon een soort start/stop situatie, alleen t lampje start/stop gaat niet uit :P

idd, anders zou syncen met die korg volcas onderling helemaal een ramp zijn

(persoonlijk vind ik het wel ruk werken zo maarjah)
 
ah dus de volca's geven überhaupt geen start/stop trigger over die sync outputs? ja voor de volca's is dat idd nogal onpraktisch dan :\...
 
Gewoon mono kabels aangezien er idd alleen clock-pulse uitkomt. ;)


IN - SYNC - OUT jacks
Connect these jacks to an analog synthesizer such as the volca series or the
monotribe, so that the two units will operate in synchronization. The SYNC
OUT jack outputs a 5V pulse that’s 15 ms long at the beginning of each step.
If you connect the SYNC OUT jack of a volca series unit or the monotribe to
the SYNC IN jack of the SQ-1, the step clock of the SQ-1 is ignored, and steps
advance according to the pulses that are input. Use this if you want steps to
synchronize to the pulses that are output from a monotribe or other analog
sequencer, or from an audio output of your DAW.
 
Yup. Sync werkt goed met een pulse input op je SQ1 maar start stop moet dan met de hand. Goed timen en het kan je oplossing zijn.. Maar het is wel spartaans..
 
...If you connect the SYNC OUT jack of a volca series unit or the monotribe to
the SYNC IN jack of the SQ-1, the step clock of the SQ-1 is ignored, and steps
advance according to the pulses that are input. Use this if you want steps to
synchronize to the pulses that are output from a monotribe or other analog
sequencer, or from an audio output of your DAW.

He dit had ik niet gevonden in de manual. Maar das opzich wel een degelijke oplossing dus :D.
Mooi dan kan ik gewoon een SQ-1 aanschaffen en syncen via een Doepfer msy2 ! :okdan:
 
Heb mijn SQ-1 ook eens op die manier gesynct zoals hier wordt aangegeven, als het tempo te snel (rond de 160bpm al) wordt loopt de sq-1 vast en dienen de batterijen eruit gehaald te worden en na 10 minuten er weer in gedaan te worden. Erg brak ding..
 
hm ok, vaag :\...
Ik kom meestal ni boven de 140, dus opzich moet dat geen probleem zijn.
Enige andere optie rond deze prijs in een Beatstep, maar die syncen gaat alleen vanuit een DAW zover ik weet. :(
 
Back
Top