Roland TR-8

nick1000

Ouwe rot
Dismembered
Lid sinds
27 oktober 2009
Berichten
755
Locatie
Gent(BE)
Heb een vraagje ivm de Roland tr-8.

Is het mogelijk om eventueel zelf eigen drumkits in te brengen in de tr-8?
 
Dat ligt eraan hoe je het bedoelt.

Nee, je kunt geen eigen drumgeluiden toevoegen aan het klankenpallet van de TR-8.

Ja, je kunt je eigen kits maken met de klanken die in de TR-8 aanwezig zijn. Je kunt de geluiden van de verschillende sets (808,909,707,727,606) dus wel combineren in eigen kits.
 
Ja, al zit je dan nog vast aan de vaste slots voor kick, snare, clap, etc. Een kit maken met de 808 en 909 kick samen zit er bijvoorbeeld niet in, maar een 808 kick en 909 snare kan dan weer wel. Je moet de TR-8 echt zien als een emulatie van de oude Roland drumbakken met wat mix & match uit een vaste set (bestaande) geluiden.
 
A ok çava. Ben mee. Maar toch nog een vraag. Stel ik ga vandaag een TR-8 gaan halen dan heb ik enkel de TR-909 en de TR-808 kit standaard? En als ik bvb de 707 kit er bij wil moet ik dit bij kopen?

PS. Dus ik kan eigenlijk niet "foefelen" om eventueel via een externe manier die tr-707 kit zelf op een minder legale manier er in te krijgen?
 
als je de 7x7-TR-8 kit koopt krijg je de klanken van de 707, 727 en 606.

Ik ken geen hacks om de klanken illegaal in je TR-8 te laden.
 
als je de 7x7-TR-8 kit koopt krijg je de klanken van de 707, 727 en 606.

Ik ken geen hacks om de klanken illegaal in je TR-8 te laden.

A ok. Vind dat toch maar geldklopperij van Roland ze. Je hebt al hun apparaat gekocht, maar uiteindelijk voor een update moet je nog eens 100 euro afdokken. Triestig.
 
De update is gratis, de extra klanken betaal je voor.

Het zal een kwestie van opinie zijn, maar ik vind € 600,0 voor een drumbak met de klanken van 5 legendarische instrumenten een zeer redelijke prijs.
 
De update is gratis, de extra klanken betaal je voor.

Het zal een kwestie van opinie zijn, maar ik vind € 600,0 voor een drumbak met de klanken van 5 legendarische instrumenten een zeer redelijke prijs.

Ja misschien wel, maar dan blijf ik gewoon verder doen met mijn volca sample. daar kan ik gelijk welke drum kits in brengen, zoveel ik maar wil, en vooral gratis.
 
Het zijn twee verschillende apparaten, kun je niet vergelijken. TR-8 is een emu en een sampler werkt bij de gratie van de samples die je erinstopt..
 
Tweedehands kun je een TR8 met de expansion meestal wel rond de 400 krijgen, scheelt je weer 200eu.
 
Het zijn twee verschillende apparaten, kun je niet vergelijken. TR-8 is een emu en een sampler werkt bij de gratie van de samples die je erinstopt..

Ja, ik begrijp wat je wil zeggen. Uw stelling is wel niet geheel correct, vermits de TR-8 ook maar een soort "sample player" is Net hetzelfde of die volca sample.
 
TR-8 is geen sample player maar een drum synth / emulator. Een VA drumsynth in feite. Er zit wel wat PCM data in (zoals bij de originele TRs), maar het zit hem vooral in de emulatie van de analoge circuits van de oude apparaten om zo dicht mogelijk bij de originele sound te komen.
 
De 1e 7x7 kit upgrade was niet meer dan een flag flaggen in het OS wat al standaard in de TR-8 staat.
 
De 1e 7x7 kit upgrade was niet meer dan een flag flaggen in het OS wat al standaard in de TR-8 staat.

Ik denk dat ik weet wat je ongeveer bedoeld. Maar waarschijnlijk kan de eindgebruiker dat zelf niet waarschijnlijk?
 
Ik denk dat ik weet wat je ongeveer bedoeld. Maar waarschijnlijk kan de eindgebruiker dat zelf niet waarschijnlijk?

Voor het "unlocken" van de extra sounds moet je gebruik maken van een aangemaakt roland acoount, welke via usb gekoppeld wordt aan het serienummer van je Tr-8, zodat ze weten dat je netjes een betaalde soundpack licentie hebt.

Als je meerdere tr-8's hebt moet je dus ook meerdere keren zo'n 7x7 soundpack kopen, ongeacht of je bv maar 1 Roland account gebruikt.

Ik had bij toeval gelezen dat de 7x7 sounds van 75 naar 100 euro gingen dus heb vlak ervoor de sounds gekocht, maar moet zeggen dat ze het wel waard zijn. De 606 is het alleen al waard naar mijn mening.
 
De uitbreiding is zeker de moeite waard, het is fijn om de keuze te hebben. Uiteindelijk heb ik de TR-8 weggedaan omdat hij niet echt in mijn workflow paste, maar ik heb er tijdens het jammen heel veel plezier van/mee gehad. Echt een leuk ding.
 
Back
Top