Beat Thang MIDI Out ?

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Weet er iemand wat die MIDI Out op de Beat Thang kan doen?

Men zou verwachten dat ieder Track (1-16) op het equivalente MIDI kanaal uitstuurt.. maar volgens mijn experimenten gebeurt er precies niets op MIDI Out.

De instructional videos op YT zwijgen in alle talen over MIDI Out. :-S

Any help appreciated.

DB
 
:eureka:

Heb het gevonden.. Ieder Track kan men instellen op Kit, Instr(ument) of ... Ext(ernal). :-)

Dus een Track op External zetten, en die speelt op het overeenstemmende MIDI kanaal.

Persoonlijk is dit een doorbraak.. kan dus mijn BT als multi-track sequencer inzetten (voorheen alleen single-track sequencers gebruikt op individuele machines, vb Sub 37)

8)
 
Een echte Beat Thang gebruiker!

Ik ben er nog steeds benieuwd naar. Die mislukte campagne van ze heeft een hoop vergald en afgezien van de verlichting zag het apparaat er qua specs toch aardig uit.
 
Ik heb de Beat Thang gekocht enkele jaren na de lancering ervan, dus de marketing campagne heb ik niet meegemaakt.. maar al die video's met de "eigenaar" van de zaak, en zijn muzikale vrienden.. er hangt idd een heel aparte atmosfeer in die video's.

Als beginner vind ik het heel interessant om die Beat Thang te vergelijken met mijn 2de "drum machine", de Roland MC-909. BKE heeft duidelijk de lessen niet geleerd van de veel oudere Roland MC-xxx serie, want die hebben veel, veel beter nagedacht over de user interface. De Beat Thang kan opmerkelijk veel dingen doen, maar de UI is, zeker in vergelijking met de MC-909, heel zwak. Natuurlijk is de BT echt portable, en de MC-909 zo groot als een meubelstuk ;-)

Ik heb me met beide machines nog altijd niet kunnen verdiepen in het sampelen aspect.. beide zouden hier sterk in moeten zijn.
 
Back
Top