Tip: standaard voor Microkorg (en andere kleine synths)

Christov

Soul Brabo no 1
Lid sinds
30 juli 2003
Berichten
1.996
Locatie
Oss
Goedemiddag allemaal,

Al een paar jaar heb ik een Microkorg staan, maar ik merkte dat hoewel er steeds meer klein formaat synths bijkomen met de jaren de fabrikanten van keyboardstandaards niet bepaald meegegaan zijn met deze trend. De x-stands werken in principe wel, maar zorgen dat je altijd staand zult moeten spelen ivm de breedte van de Microkorg. Jarenlang stond hij dus bij gebrek aan beter op m'n bureau.

Een tijdje terug las ik ergensbop 't net dat er een aantal jaar geleden een game was genaamd Rock Band 3 en dat je hiermee a la Guitar Hero een band kon spelen op je spelconputer. Dit spel kon je ook bespelen met een miniclavier en een bedrijf genaamd Madcatz had hier op hoogte verstelbare metalen standaards voor gemaakt. Ik besloot te zoeken op eBay en er werden wel wat van deze standaards aangeboden, maar ze waren niet goedkoop en vaak kwam shipping ee vanuit de VS er nog bij. Dat vond ik een duur geintje. Op marktplaats en ook bij gamespeciaalzaken kreeg ik deze standaard niet gevonden, dus ik had de hoop beetje opgegeven.

Gisteren liep ik in de ToysXL te Arnhem-Zuid voor een kinderfeestje en daar was het ding gewoon voor 2 EURO te koop! En het werkt perfect. Dus mocht je een Microkorg of een andere synth van vergelijkbaar formaat hebben en een ToysXL in de buurt kan het interessant zijn om even een kijkje te nemen. Mij bevalt de stand in ieder geval prima, in de bijlage heb ik foto's gezet.

Hopelijk hebben andere SF'ers iets aan deze tip! :)
 

Attachments

  • 20160604_180932.jpg
    20160604_180932.jpg
    77,5 KB · Bekeken: 102
  • 20160605_152655.jpg
    20160605_152655.jpg
    75,1 KB · Bekeken: 83
  • 20160605_152740.jpg
    20160605_152740.jpg
    70,2 KB · Bekeken: 81
geen geld voor zo'n ding..
Alhoewel ik geen mini synth heb moet ik mss toch maar 1 gaan halen..

Heb ik een mooi excuus om een Microkorg te kopen :)
 
2 euro?? Ik snap niet dat ze het daar voor kunnen maken én verkopen. Is het geen opruiming of zo?
Als ik op jouw foto's af ga lijkt het zelfs metaal. Volgens mij krijg je bij de oud ijzer boer nog meer terug dan de aanschafwaarde (bij wijze van spreken).
 
Back
Top