Vraag over Access Virus

Rob1986

Stamgast
Lid sinds
27 Maart 2008
Berichten
100
Hallo


Ik wou vragen wat jullie meningen zijn van de Virus B synth.
Is het nog aan te raden om deze tweedehands te kopen ?


Zijn er hier nog mensen op dit forum die deze nog vaak gebruiken of is de Virus TI2 veel beter en is de B te oud wat klank betreft ?


Ik hou voornamelijk van electro en trance muziek




Groetjes


Rob
 
De Virus B is een prima synth en qua 'bang for your buck' misschien wel de beste die je in zijn prijsklasse (rond de 300-350 tweedehands) kunt kopen. TI2 kan natuurlijk een stuk meer maar daar betaal je dan ook al gauw 3x zoveel voor.
 
Ja mee eens. Als je niet kijkt naar wat nieuwere synths kunnen maar naar wat dat ding zelf kan heb je voor die 350 (ong) echt een heel vette bak staan hoor.
 
Enne.. 'te oud wat klank betreft' het is met synths vaak 'hoe ouder hoe gewilder' een synth heeft een bepaald klankpallet, die van de B doet qua klank niets onder voor hedendaagse VA synths ..... misschien dat je de presets bedoelt ? Die kunnen wel wat gedateerd zijn gezien de leeftijd van de B.
Maar met wat editen is dat zo verholpen :)
 
Enne.. 'te oud wat klank betreft' het is met synths vaak 'hoe ouder hoe gewilder' een synth heeft een bepaald klankpallet, die van de B doet qua klank niets onder voor hedendaagse VA synths ..... misschien dat je de presets bedoelt ? Die kunnen wel wat gedateerd zijn gezien de leeftijd van de B.
Maar met wat editen is dat zo verholpen :)

Er zijn ook hutkoffers vol presets al dan niet gratis te krijgen. Ik denk dat je de meeste 'moderne' geluiden wel uit een Virus B krijgt, maar wellicht dat je wat meer externe fx/plugins (vooral saturation, compressie, EQ) nodig hebt om de moderne volle pomp sound anno nu te krijgen.
 
Alvast bedankt voor de leuke reacties. Ik ga voor de virus B gaan en dan kan ik later nog zien om de sounds krachtiger te maken. Ik zou al kunnen proberen met effecten uit Logic om het voller te doen klinken he
 
Back
Top