lessen Korg kronos

Revel

Nieuwkomer
Lid sinds
15 januari 2016
Berichten
10
Beste Kronos bespelers, ik zoek iemand binnen een straal van ongeveer 80 km van Dwingeloo die mij een dagdeel tegen betaling les kan geven en helpen met het organiseren van sample libraries, combi's en programma's. Ik blijf maar fouten maken en ik heb net opnieuw een heleboel werk verloren. Doodvermoeiend.

Iemand?
 
als het niet op korte termijn hoeft maar ingepland kan worden dan wil ik je wel helpen (want mijn schema zit op dit moment vol voor de komende vier weken).

Ik neem aan dat je tutorial 20 van mij wel bekeken hebt? Want dan kan het eigenlijk niet meer voorkomen dat je werk verliest als je die tutorial uitvoert.

Wat gaat er precies mis dan bij jou en wat zou je in een workshop behandeld willen zien?
 
Dank voor jullie reacties! Ik dacht een melding per mail te krijgen wanneer mensen reageren op post op dit forum dus ik wist niet dat jullie al gereageerd hadden. Vandaag toch het forum maar eens bezocht en toen zag ik jullie reacties.

Doordat het een puinhoop was geworden op mijn interneschijf van de Kronos dacht ik laat ik maar een factoryreset doen, echter dit heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Er zijn nog steeds resten van eerder geinstalleerde libraries te zien. De openingspagina (setlist ) is nu ook niet meer in kleur. Niet echt een reset dus, wat ik dan ook niet begrijp. Ook heb ik libraries verwijderd die nu niet meer in mappen te zien zijn ,maar nog wel bovenkomen in programs waar dan bij staat "samples not loaded" en als ik ze dan laad blijken ze toch nog op mijn schijf te staan. Vreemd voor mij.

Wat ik wil?
*Eerst wil ik weer een schone lei, zodat ik fris opnieuw kan beginnen
*Ik heb een tiental libraries gekochtt oa. een aantal van jou Qui Robinez :) Ik wil deze op mijn schijf hebben staan en van daaruit selecties kunnen maken een soort best off. Deze best off wil ik opslaan en met deze banken wil nieuwe combi's maken
* Ik heb ontdekt dat met combi's er dingen veranderen in de effecten. Als ik met een extra keyboard via midi werk krijg ik dit wel voor elkaar door het juist instellen van timbre etc. echter the program klinkt wel anders dan los van de combi. Heeft dit met het niet mee kopieren van de mastereffecten te maken?
* en volgens mij vergeet ik nog een aantal vragen op dit moment

Quifster: ik zou heel graag gebruik maken van jouw aanbod tot hulp ook al is het dan pas over 4 weken. Zien is voor mij zoveel gemakkelijk leren dan zelfstudie. Dus misschien kun je mij een prive bericht sturen dan kunnen we een afspraak maken. Super dat er hulp is want ik werd een beetje wanhopig!
 
Doordat het een puinhoop was geworden op mijn interneschijf van de Kronos dacht ik laat ik maar een factoryreset doen, echter dit heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Er zijn nog steeds resten van eerder geinstalleerde libraries te zien.
Dit is niets om je zorgen over te maken, als je de PRELOAD.PCG en KSC opnieuw laadt, dan laad je in principe alle factory sounds weer in en is je kronos weer als vanouds. Althans, dit geldt voor alle programs and combis en setlists die in de Preload staan.

Echter heb je ook vrije banken (bijvoorbeeld de program bank U-G en combi banken zoals U-EE000)
Deze staan niet in de preload, immers dit zijn vrije banken waarmee je mag doen wat je wil.
Als je nieuwe sound sets koopt of download dan worden deze zoveel mogelijk geladen in vrije program of combi banken. Deze blijven dan ook bestaan als je de preload weer inleest, want die bevat geen registraties voor je vrij program / combi banken.
Dus die resten die je ziet, dat klopt wel met hoe de kronos Preload werkt.


De openingspagina (setlist ) is nu ook niet meer in kleur. Niet echt een reset dus, wat ik dan ook niet begrijp. Ook heb ik libraries verwijderd die nu niet meer in mappen te zien zijn ,maar nog wel bovenkomen in programs waar dan bij staat "samples not loaded" en als ik ze dan laad blijken ze toch nog op mijn schijf te staan. Vreemd voor mij.

De setlist zou in principe wel in kleur moeten zijn als je alle preload files geladen hebt. De samples not loaded komt doordat je de gedownloade of gekochte libraries die gebaseerd zijn op samples nog in je vrije sloten hebt staan. Echter als je op de global knop drukt en dan de KSC autoload tab, dan zie je daar alle bijbehorende sample sound sets die automatisch geladen moeten worden. In jouw geval staan die daar niet meer op autoload. Dus dan krijg je deze melding (sample not loaded). Als je de missende samples laad dan zoekt die op je SSD naar die samples en zal deze stuk voor stuk in memory laden. Niet echt wat je wil uiteindelijk op de lange termijn, maar dat is wel op te lossen door de programs te verwijderen die je niet meer wil, of de sample sets op op virtual memory in de auto load opnieuw toe te voegen.

Wat ik wil?
*Eerst wil ik weer een schone lei, zodat ik fris opnieuw kan beginnen
*Ik heb een tiental libraries gekochtt oa. een aantal van jou Qui Robinez :) Ik wil deze op mijn schijf hebben staan en van daaruit selecties kunnen maken een soort best off. Deze best off wil ik opslaan en met deze banken wil nieuwe combi's maken
een best off maken is eigenlijk heel simpel.
Ik heb hier een tutorial voor gemaakt, waarmee je alvast zou kunnen oefenen.



* Ik heb ontdekt dat met combi's er dingen veranderen in de effecten. Als ik met een extra keyboard via midi werk krijg ik dit wel voor elkaar door het juist instellen van timbre etc. echter the program klinkt wel anders dan los van de combi. Heeft dit met het niet mee kopieren van de mastereffecten te maken?
Dat klopt helemaal, je zit helemaal op het goede pad. Master effecten moet je delen over de 16 timbres in een combi, dus daar moet je even over nadenken hoe je dit het beste kunt indelen. meestal is het een chorus en reverb op de mastereffecten, dus dat zou in theorie geen probleem moeten zijn.

Een volledige uitleg staat in deze tutorial:



Quifster: ik zou heel graag gebruik maken van jouw aanbod tot hulp ook al is het dan pas over 4 weken. Zien is voor mij zoveel gemakkelijk leren dan zelfstudie. Dus misschien kun je mij een prive bericht sturen dan kunnen we een afspraak maken. Super dat er hulp is want ik werd een beetje wanhopig!
als ik het zo lees weet je het allemaal wel in basis maar vind je de weg nog niet helemaal op de kronos. Dat kan prima in een ochtend of middag geleerd worden. Neem dan wel even je eigen kronos mee, zodat je die dan met wat aanwijzingen zelf weer helemaal kan herstellen naar je eigen wensen.

Het maken van combis, het effect systeem en andere zaken komen we wel uit.

Ik zal je een pb sturen om een afspraak te maken.
 
Back
Top