Minitaur klinkt vals

Ik herken het wel. Heb het ook gehad en note calbration doet/deed het ook niet altijd. Ook bij een transpose via midi kan ie soms van slag raken. Via cv tunede ik em op gehoor via de cp251.
Het is verder wel een gave bak, zeker met de cv mapping icm mn cp251, mf102 ringmod en mf107 freqbox.
Daarmee heb ik een mini-moog modulartje voor een fractie van de prijs van een echte.
 
Dat is fijn! Nu kijken of je nog een beetje verliefd kunt worden op de Moog.

Ik geloof in liefde op het eerste gezicht, dat had ik niet met de Minitaur..

Maar ik geloof ook in een 2e kans, vanavond bij kaarslicht met een wijntje erbij maar eens opnieuw kennis maken dan maar. :D
 
Mooi dat het nu werkt :okdan:
Goed dat ze die functie bedacht hebben.

Ik denk trouwens dat de sysex code waar Acidfever me naar verwees mogelijk nu ook wel zou kunnen werken, op de een of andere manier lukt het updaten van de firmware mij niet via sysex als ik de bijgeleverde instructie volgde.

Daarin wordt gezegd dat je de minitaur via USB aangesloten moet hebben, daarna de 2 OSC buttons ingedrukt houden en dan aanzetten, daarna met de 2 OSC buttons ingedrukt nog steeds op de release knop drukken.
Dat zou hem klaar maken voor het ontvangen van sysex data.

Hoewel het ontvangen van de firmware wel ging (midi in lampje knipperde), werd er daarna niet automatisch gereboot wat wel had gemoeten, bij het versturen van de note-calibration sysex werd er geen sysex data ontvangen (midi in knipperde niet)

Echter, bij het normaal aanzetten van de minitaur zonder de knoppenhandelingen te verrichten, lukte het me wel om de via sysex de nieuwe firmware te versturen, daarna rebootte de minitaur en daarna reageerde hij ook op andere sysex instructies die in een zip te downloaden zijn. Alleen de notecalibration heb ik via sysex niet meer geprobeerd, maar via de editor dus wel, en dat werkte.

Beetje gedoe allemaal, maar hij klinkt prima nu, eens kijken wat de editor allemaal voor mij kan betekenen. :-)
 
Ah, ik ook blij nu!Aan de Mininova deed de Minitaur nog wel eens raar met midi (mn transpose), maar aan mn nieuwe Novation BS2 doet ie t meer dan prima. Erg leuk spelen nu met mijn Moog Minitaur Mini Modular.
 
Het is zo'n ding, zo van je moet het een keer gehad hebben. In de mix had ie bij mij altijd ruzie met de Prophet...
 
Back
Top