Live setup met als basis octatrack

pistolenedje

Stamgast
Lid sinds
3 februari 2011
Berichten
313
Zijn er hier mensen die dit zo doen? Dus bijvoorbeeld 4 monosynths (oid) aansluiten op de octa (die als sequencer) en dan hele dikke live performances doen ;)

Ik ben er zelf mee aan het stoeien maar eindig iedere keer met een hele tafel vol met gear, toch niet erg praktisch, dus ben benieuwd hoe anderen dit aanpakken..
 
Zijn er hier mensen die dit zo doen? Dus bijvoorbeeld 4 monosynths (oid) aansluiten op de octa (die als sequencer) en dan hele dikke live performances doen ;)

Ik ben er zelf mee aan het stoeien maar eindig iedere keer met een hele tafel vol met gear, toch niet erg praktisch, dus ben benieuwd hoe anderen dit aanpakken..

waarom wil je geen tafel vol met gear? omdat het een live setup moet blijven? meestal is dsp power op een geluidskaard dan wel gemakkelijk voor een live setup. zou het verder nooit gebruiken voor opnamen. want het klinkt niet echt heeeeeel goed.
 
Ja daar heb je wel een punt, het is natuurlijk heel vet om veel mee te nemen. Helaas is het ook niet altijd even praktisch.. tafelruimte is vaak toch wat beperkt. MAar het dwingt misschien om creatiever met de beperking om te gaan (van minder synths)..
 
Ik heb dat wel eens gedaan ja, maar zelfs na heel veel oefenen is het nog steeds behoorlijk lastig en foutgevoelig (per ongeluk stop knop aanraken, te laat patterns switchen, niet snel genoeg bij je filter oid komen, synths/drums te lang door laten lopen etc) Op m'n youtube kanaal staan wel een paar voorbeeldjes mocht je het leuk vinden
 
Back
Top