Prijsstijging Volca Sample

mabo

Stamgast
Lid sinds
22 januari 2011
Berichten
109
Zit tijdje te denken over een Volca Sample, leuke dingen over gelezen. Je houdt Marktplaats en SF in de gaten voor een mooi koopje. Hij is niet heel duur dus nieuw kan ook. Maar zag vandaag dat ze met 30 euro in prijs zijn gestegen, bij Bax en alke andere aanbieders. Alleen een enkeling houdt het op 139 eu...
Ben ik de enige die dat heel gek vindt, of heb ik een upgrade gemist?
 
:beard:

Toen ik jong was kon je voor 10 gulden de hele avond de stad in, jezelf compleet klem zuipen en had je nog genoeg over voor een broodje shoarma, een bezoek aan de hoeren en een taxi naar huis.
 
:beard:

Toen ik jong was kon je voor 10 gulden de hele avond de stad in, jezelf compleet klem zuipen en had je nog genoeg over voor een broodje shoarma, een bezoek aan de hoeren en een taxi naar huis.

Best niet in die volgorde...
 
:beard:

Toen ik jong was kon je voor 10 gulden de hele avond de stad in, jezelf compleet klem zuipen en had je nog genoeg over voor een broodje shoarma, een bezoek aan de hoeren en een taxi naar huis.

Lol, je maakt gretig gebruik van de nieuwe emoticon zie ik. :P
 
@Von Naphoven:
Overdrijven is ook een kunst.

De shoarma is wel onevenredig veel duurder geworden: van 4 gulden naar 5,50 EUR in 2013. Dat is bijna 3x duurder terwijl de gemiddelde inflatie (CPI) van het moment van de invoering de Euro tot nu zo'n 32% is.

Voor al uw berekening aangaande het bedrog, de enige webpagina die de inflatiecijfers verzameld heeft en cumulatief doorrekend van het gewenste startjaar naar het gewenste eindjaar. Daar kan het CBS/CPI een puntje aan zuigen.

http://marcmarc.home.xs4all.nl/div/inflatie_nl.html

Een prima tool om vintageprijzen naar de dag van vandaag te wegen t.o.v. de prijzen die er bij uitkomst voor gevraagd werden.
 
Laatst gewijzigd:
Al die online aanbieders houden elkaar scherp in de gaten en passen de prijzen continue aan. Dat werkt meestal gunstig - het race to the bottom effect - maar als een grote speler er dan weer een tientje opgooit, volgen de andere schapen ook want de marges zijn laag voor prijsvechters. Het zou me niks verbazen als de adviesprijs gewoon onveranderd is
 
@Von Naphoven:
Overdrijven is ook een kunst.

De shoarma is wel onevenredig veel duurder geworden: van 4 gulden naar 5,50 EUR in 2013. Dat is bijna 3x duurder terwijl de gemiddelde inflatie (CPI) van het moment van de invoering de Euro tot nu zo'n 32% is.

Voor al uw berekening aangaande het bedrog, de enige webpagina die de inflatiecijfers verzameld heeft en cumulatief doorrekend van het gewenste startjaar naar het gewenste eindjaar. Daar kan het CBS/CPI een puntje aan zuigen.

http://marcmarc.home.xs4all.nl/div/inflatie_nl.html

Een prima tool om vintageprijzen naar de dag van vandaag te wegen t.o.v. de prijzen die er bij uitkomst voor gevraagd werden.

dus een broodje shoarma zou volgens jou in 1958 Fl 2,25 gekost hebben?
ik betaalde toen 1,25

:D:beard:
 
:beard:

Toen ik jong was kon je voor 10 gulden de hele avond de stad in, jezelf compleet klem zuipen en had je nog genoeg over voor een broodje shoarma, een bezoek aan de hoeren en een taxi naar huis.

:D

mooie tijden waren dat...


Maar jammer van die prijsstijging. Ik vond 129,- een veel mooier prijsje voor een Volca Bass.. Ik wacht wel weer effe op de prijsverlaging...
 
Het viel mij ook op. De prijs is nu net niet zo leuk meer voor zo n speeltje vind ik zelf.
En ik maar denken dat ik m te duur kocht toen die net nieuw was : )
Zal idd een koers ding zijn, met andere gear is het ook.
 
Kunnen die bejaarde weer lekker achter geraniums gaan zitten met hun vertekende wereldbeeld. Dank!
 
Back
Top