sound design vraag ?

No Offence Sir, check ff de settings. Schrijf het op een papiertje en maak het na... Kind kan de was doen. Cream heeft je op deze manier al super geholpen wat mij betreft.
 
  • twee oscillatoren (blok) waarvan er een licht gedetuned is
  • op elke osc een low pass filter. Resonantie wat in het midden en cutoff ook
  • pitch envelope. Speel even met de attack om de snelheid te bepalen van de pitch

Mooier kan ik het niet maken want dit is het echt.
Dan een G5 of G6 spelen en gaan..
 
  • twee oscillatoren (blok) waarvan er een licht gedetuned is
  • op elke osc een low pass filter. Resonantie wat in het midden en cutoff ook
  • pitch envelope. Speel even met de attack om de snelheid te bepalen van de pitch

Mooier kan ik het niet maken want dit is het echt.
Dan een G5 of G6 spelen en gaan..

dank je wel voor degoeie feedback nog een vtraag op hoeveel semitones kom jij uit bij het omhoog pitchen en op hoeveel unison heb je aan staan ? want bij mij komt het er niet zo gillend uit
 
kan je mischien ee sample exporteren van wat jij heb want ik heb al weer een nachy van mijn leven op geofferd maar veela ndere dingen tegen gekomen maar echt dat gillende effect krijg ik er niet echt uit het klinkt veelste gepitcht ik kom in de buurt al heb ik twee lfos met pitch bend er op en daar tussen in een snelheid vinden maar alsnog te pitchy en te weinig gillend ik heb meerdere manieren geprobeerd van waveforms ik werk met serum dus heb zelfs de waveforms van het wav bestandje erin gezet maarz elfs dan niet gillend genoeg en ook al kijk ik naar de analyzer van het wav bestand de waveform is heel steady en heel smooth gepitcht
 
Dit is sowieso een saw. 1 Oscillator.

Omdat de rest van de song er niet bij zit is het niet duidelijk hoe de sound is gemaakt. Maar nu is het een :

- Single OSC saw
- geen filter
- Lengte van de toon is bijna 1 tel van de 4/4 maat
- Eerste gedeelte begin je met de pitch bend omlaag (gezet op 2 semitones)
- Gelijdelijk naar de 'echte' toon in ongeveer een 8e van de maat.

Geen AMP envelope.. gewoon een keiharde zaagtand zonder extra's. (een high pass filter kan hier wel wonderen doen om de sound goed te krijgen)
 
... mijn ptch envelope werkt namelijk met semitones ...
:halleluja
Misschien kan je beter zelf eerst eens vermelden welke mogelijkheden jij hebt (met al dit geknoei).

De basis is trouwens altijd eerst de klankkleur, dan die pitchglide etc.
De boventonen in mijn analyse figuur tonen aan dat de klankkleur op een zaagtand gebaseerd is.
 
Beetje geluisterd net..

Veel pitch envelope idd.
Overduidelijk aanwezig.. een zaagje met een trage envelope op de pitch. Wat zachter, 'n oktaaf eronder met een gefilterd geluid wat dezelfde pitch houdt.
En, je hoort overduidelijk een echo.. en daar zit ook een soort snel, percussive-achtig pitch EG geluid in de echo staartjes lijkt wel.. dat pitch eg effect heb ik op de gefilterde oscillator gezet.

ff een paar minuutjes proggen dus op de Casio CZ-1.. mijn poging hierbij :D
 

Attachments

  • Casio CZ bends.mp3
    355,1 KB · Bekeken: 35
Jeetje wat een amateurs:D. Ik hoor niemand over portamento. Niks pich envelope maar gewoon portamento:doei:
 
Zou ik niet doen. Dan heb je bij de eerste noot de pitch maar als je die de tweede keer aanslaat heb je geen pitch meer.
 
Back
Top