welke baseline synth

villete

Stamgast
Lid sinds
23 december 2014
Berichten
107
Locatie
Amsterdam
ik wil een baseline synth gaan kopen maar ik weet nog niet zo goed welke het moet worden. ik zoek er een waar ik mooie diepe ronde sub-achtige basses uit kan halen maar ook de wat meer acid achtige baslijntjes.

in deze track hoor je vanaf 01:40min 2 baslijntjes die ik wel kan waarderen:

https://www.youtube.com/watch?v=CMBCuVvg-zg

kun je dit soort dingen al maken met bijvoorbeeld de volca bass?

dank! :halleluja
 
iets soortgelijk eruit halen moet wel lukken.
maar het zal uiteraard veel cleaner klinken.. dit klinkt echt wel enorm lofi, tape opgenomen, mooi trouwens :)

ik vermoed dat er redelijk wat Juno 60 in dat nummer zit, maar kan mis zijn.
 
Bass station 2 lijkt me een goede optie ja. Zeker met het acid filter er op! Of anders eventueel een Waldorf Pulse (1 of 2).
 
Terekke gebruikt vaak samples, ik meen uit een mpc1000, en als basis heeft 'ie een elektron A4 en moog minitaur en wat strymon spul (flint of el capistan, zoiets). Opnemen gaat op een eenvoudige reel recorder. Een goeie sound heeft 'ie zeker.

Basstation is leuk voor die bass sound ja, of een microbrute ofzo.
 
In een video gebruikt hij het volgende:
Kan dus wat tussen zitten

- Novation X-Station
- Novation Drum Station
- Elektron Octatrack
- EHX 2880 Loop Pedal
- El Capistan dTape Echo
- Electro-Harmonix Cathedral Stereo Reverb Pedal
- MFB-Filter Box
- Moog Minitaur
 
DSI Mopho is ook leuk voor analoge bassen, maar die is wel het beste te programmeren vanaf een PC editor of plugin ipv op de unit zelf dus dat moet je dan wel willen. Tweedehandsje heb je al voor zo'n 200eu en hij kan echt veel.
 
Denk inderdaad dat de mopho en bs2 de beste keuzes zijn voor niet al te veel geld

Ik wil knoppen hebben om aan te draaien en daarom levert de bs2 mij veel meer plezier op dan de mopho die ik ook gehad heb. Mopho is wel lekker compact en als je editen via je pc niet erg ook nog iets goedkoper
 
bedankt allemaal! ik ga mij eens verdiepen in de BS2 :okdan:

en 'baseline', tja voor wie een beetje engels spreekt: base = basis/fundering en zo zie ik de bass toch wel :D
 
voor mooie diepe ronde sub-achtige basses gebruik ik het liefst de Juno 106. Ook prima voor Acid :)
 
Wat ik even na 1:30 hoor is of een substractieve synth met een goor overdrive pedaaltje dr achter, of een FM synthje aangezien er zo'n pruttelend randje aan zit.
Zelf heb ik dergelijke geluiden uit een korg 707 van drie geeltjes weten te halen.

-C-
 
Back
Top