Minibrute / Microbrute andere synths aansturen via USB?

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Lid sinds
2 september 2002
Berichten
854
Locatie
Midden-NL, op een berg langs de Eem
Ik heb een vraag waar ik niet uit kom, mss iemand ervaring mee? Ik ben een soort minimodulartje aan het inrichten met o.a. een Moog Minitaur, die ik wil aansturen vanuit mijn MicroBrute.

Maar kan ik via een MicroBrute ook een andere synth (bijv. mijn Minitaur?) aansturen via USB?
Ik heb dit niet kunnen ontdekken in de manual. En ik zou het ook wel graag gewoon eens uitproberen, maar daarvoor kan ik dan weer geen juiste kabel vinden (USB type B naar USB type B is schijnbaar niet te krijgen?) ...

(NB: dit kan ook wel via CV oplossen, alleen kost het me dan een extra multiple om de CV te splitten & ben ik een van de routable CV inputs van de Minitaur kwijt, vandaar mijn vraag).

Kortom, stuurt iemand vanuit een MicroBrute een andere hardware synth aan via USB?

(NB: zag net dat dit met de Minibrute geen probleem is -die heeft MIDI out-. De Micro echter niet)
 
Laatst gewijzigd:
Je zal de microbrute via een pc moeten routen.
(tenzij je bijv. een Axoloti hebt welke usb-host heeft die naar midi-din kan omzetten)

Overigens komen alleen de pitch en modwheel dan door.

De microbrute over CV aansluiten op een andere synth is wel erg leuk trouwens:

25051749881_f2f00d1810_z.jpg
 
OK, thanx, dat verklaart vast ook waarom er geen USB B<>B kabels te vinden zijn... Dan moet ik toch voor de CV-gate optie gaan (komt ook wel goed, kost alleen extra multi + mis een van de configurable inputs op de minitaur dan).
 
Midi over USB etc is vragen om problemen. Gewoon cv/gate idd. Retestrak!
 
OK, thanx, dat verklaart vast ook waarom er geen USB B<>B kabels te vinden zijn... Dan moet ik toch voor de CV-gate optie gaan (komt ook wel goed, kost alleen extra multi + mis een van de configurable inputs op de minitaur dan).
USB devices sluit je aan op een USB host (meestal een computer). Vergelijk het met een printer, die sluit je ook niet aan op een andere printer, of op een muis, een keyboard, een externe hdd...
USB = een computer interface (al zijn er wel een paar USB-hosts die geen PC's zijn, zoals die van Kenton en iConnect - maar die zijn niet bepaald 'goedkoop")
 
Voor wie een Microbrute heeft én een windcontroller is het raadzaam de laatste update voor de Microbrute te installeren omdat dat echt wel tig keer betere resultaten geeft, aldus Nyle Steiner:

 
Back
Top