Roland Varios en Win. 10

Ey.. Ik kan die drive niet mouten. Jij hebt daar een H staan.. ik kan geen enkel station mounten.
Ik krijg een error met de melding. Check the connection between your computer and the VariOS.

Wacht ff.. dus je hebt de USB ook geconnect lees ik net.. dacht dat dat juist niet werkte op nieuwer OS...
Ik ga ff de rest van de drivers installen... die staan er nog niet op.. Logisch dat het niet werkt :D

Nou, het werkt en gewoon zonder drivers.. :)
Het is dus echt de midi driver die het niet doet.. de rest wel.. had ik eerder moeten weten.. :)
 
Laatst gewijzigd:
Mooi, goed dat het werkt....
Heb je nu WEL een drive H of zoiets.....?


groet,

rob
 
Hij heeft een E toegekend.. maar het is idd dus gewoon actief via de eigen USB aansluiting. De midi aansturing werkt niet met de bestaande VariOS drivers maar dat kan dus ook via de midi aansluitingen en een midiinterface vanaf dezelfde computer net zoals ik ooit op WIN7 de D50 en Jupiter 8 gebruikte... Maar leuke ontdekking dit :)
 
Vanavond ff getest.. en vergeleken. Timing met gebruik van V-producer is erg varierend.. afemtoe een nootje te laat.. dat soort dingen..
In XP geen problemen daarmee.. Midi interface wat ik gebruik op W10 is een ESI8..

Sowieso was het al een beetje zoeken hoe ik dan sync aangezien de external midi poort bezet is voor de commando´s van V-producer, moet je weer dingen gaan mergen enzo..
Maar via de interne USB midi (Roland VariOS MIDI ) lijkt dit toch strakker te lopen dus op V-producer.
 
Ik heb helemaal geen DRIVERS geladen of geïnstalleerd hoor!
Win. 10 herkende de Varios zelf....

Rob
 
Ja, geen drivers idd. Daar verbaasde ik me dus ook over, toen ik de usb kabel van de VariOS in mijn W10 systeem prikte en de stationsletter bij de instelling ineens werd weergegeven. Het is ook alleen de USB midi die niet meer te installeren valt in nieuwer OS. Maar dat schijnt dus wel te werken in een virtueel OS-iets als VMware of Virtual box.. wil ik ook ooit nogeens mee testen.
 
Back
Top