Roland Varios en Win. 10

robbie50

ferkeert lit
Lid sinds
20 Maart 2004
Berichten
1.239
Locatie
Bij de Zee maar niet de noord!
:okdan:
Heren (en Dames)

Mijn vraag....heeft iemand al geprobeerd om de Roland Varios werkend te krijgen onder Windows 10?
Ik begrijp dat Win. 10 een eigen "database" met drivers heeft, vandaar dat ik hoop dat de Varios daaronder wel werkt.
Met Win. XP is het niet mogelijk.....
Ik vind de Varios een geinige synt. zeker werkend met de Vocoderkaart van Roland.


graag reacties,


groet,:doei:


rob
 
Ik heb de Varios-8 software draaien onder WIN7x64 en dan geen USB gebruiken maar gewoon een midi-poort selecteren bij de instellingen.
Wat voor 'n software zit er bij die vocoder kaart dan?
 
MacG,


Dank voor je reactie....
Dat is ook een optie, geen USB gebruiken....had ik niet aan gedacht!
Bij de kaart zit geen software, gewoon in "slot" steken.....
Zou dat kiezen voor midi ook onder Win. 10 kunnen?:eureka:


groet,

rob
 
Ben niet bekend met de software voor die Vocoder kaart.. maar gewoon installeren en kijken of ie 't doet.. :)
Ik gebruik zelfs nog de An1x editor die eigenlijk ooit voor windows '98 was geschreven.. werkt ook prima onder windows 7x64.. en misschien ook wel onder windows 10.

Je moet wel het signaal mergen (sys-ex+ midi toetsdata) in iets als MIDI-OX omdat dat eerder gescheiden liep via de USB + losse midi aansluiting.

Zelf ga ik nog niet upgraden omdat ik bang ben dat mijn EMU1820m en Powercores dan niet meer werken.
 
Laatst gewijzigd:
Eh.. laptop? Aangezien er op mijn moederbord enkele PCI en PCI-e devices draaien is dat niet het geval.. :)
 
Ik gebruik zelfs nog de An1x editor die eigenlijk ooit voor windows '98 was geschreven.. werkt ook prima onder windows 7x64.. en misschien ook wel onder windows 10.

Je moet wel het signaal mergen (sys-ex+ midi toetsdata) in iets als MIDI-OX omdat dat eerder gescheiden liep via de USB + losse midi aansluiting.
Hoe bedoel je? De An1X heeft toch helemaal geen USB?
Ik kan de AN200 editor (en de AN1X editors werken ook voor de AN200) naast Cubase gebruiken zonder dat ik daarvoor MIDI-OX nodig heb.
 
idd zit geen USB op 'n An1x.. Om het "gewoon installeren en kijken of 't werkt" te benadrukken, gebruikte ik deze editor als voorbeeld aangezien ie ook wat ouder is..

En dat mergen ging natuurlijk over de VariOS toepassingen.. waar dit draadje voor in het leven is geroepen. :)
 
MacG,


Dank voor je reactie....
Dat is ook een optie, geen USB gebruiken....had ik niet aan gedacht!
Bij de kaart zit geen software, gewoon in "slot" steken.....
Zou dat kiezen voor midi ook onder Win. 10 kunnen?:eureka:


groet,

rob

Kwam dit tegen.. http://forums.rolandclan.com/viewtopic.php?f=23&t=52552 Gewoon via VM ware dus op windows 10 64 bit.. Voor Yamaha Mlan was dit geen optie maar kennelijk wordt de driver in een virtuele partitie (of OS eigenlijk) zo aangemaakt dat het kan communiceren met de USB poort in je main OS.

Verder nog steeds geen straf om het oldskool op XP te draaien :D alleen is de resolutie wel wat laag.. Het lijkt me wel weer eens leuk wat met die audio sequencer te gaan doen.. klinkt erg goed eigenlijk.. :)

 
Via een ESI midi module kan ik nu weer alles onder Win. 10 met mijn Varios.
De Varios controllers, 303 en 8, worden geaccepteerd door Win 10 evenals de Varios zelf.
Werkt weer prima, blij mee!


rob
 
Ja.. dat werkt idd.. :) Maar V-producer zelf ook? Ik draai nu die software ook op W10 maar betwijfel of het overzenden van samples gaat werken, of dat het zo snel gaan zal gaan zijn als via midi...
 
Jawel!
V producer werkt bij mij ook perfect....
Laden van samples vanaf mijn HB gaat ook prima...….
Probeer maar...

Veel sux6

rob
 
Ok.. ik moet dit dan eens proberen.. al kan ik me niet voorstellen dat het via midi net zo snel werkt met samples laden in de module. (had het in mijn post hierboven niet goed neergezet.. ik bedoelde dus laden via USB). Zal het eens vergelijken...
 
Ik laad via MIDI!
Dat gaat prima.....via ESI midi module en die zit via USB aan mijn PC.


rob
 
Ik ben nu bezig.. (ook een ESI module maar midi is midi..) Toch gaat er iets niet goed. Krijg de melding:
<VariOS> Transfer to VariOS(sound module) failed.
 
V producer heb ik gewoon via MIDI en mijn ESI module aangesloten...…
Ik maak een schermafdruk van de MIDI instellingen en stuur die via het forum....kijken of dat lukt!
 
MIDI instellingen
 

Attachments

  • Varios MIDI1.jpg
    Varios MIDI1.jpg
    22,1 KB · Bekeken: 95
En verder!
 

Attachments

  • Varios MIDI2.jpg
    Varios MIDI2.jpg
    21,9 KB · Bekeken: 90
Geladen vanaf HD van PC! klaar om af te spelen......Heb je hier voldoende aan?

Rob
 

Attachments

  • Varios geladen MIDI3.jpg
    Varios geladen MIDI3.jpg
    18,8 KB · Bekeken: 103
Back
Top