Cyclone TT 303 Mods !

Hensie

Gewoon Hans
Lid sinds
7 december 2013
Berichten
428
Locatie
outtaaa space
Ik hoorde al een tijd geleden dat de man achter de Devilfish mods bezig is om die te vertalen naar de TT303, maar hij post al een tijdje geen bevindingen meer.

Dus ben ik zelf gaan experimenteren :) het board komt redelijk overeen met de originele maar dan met cmd techniek, in principe zou je de mods kunnen vertalen. Maar ik durf het haast niet om weerstandjes los te solderen, veeeeelste kleine troep allemaal.

Dus ben ik dingen met elkaar gaan verbinden met weerstandjes er tussen :)

3 bruikbare mods gevonden

vca overdrive = 5,33 v--> 3.3k R 100k lin pot -> vca ctrl in dikke interne distortion :)

accent increase = ground --> 3,3k R 100k lin pot --> r107 klinkt als dat de accent harder gaat of de attack word harder

resonace increase = 5,33 v--> 470R - 100k lin pot --> env mod pot pin 2 werkt alleen goed als je de env mod pot beetje dicht heb staan, de resonantie wordt wel echt oor bloedend :)

denk wel dat ik bij de accenten resonace mod een schakelaar tussen maak, dan kan je de originele sound nog terug krijgen :)

Ga het vandweek fatsoenlijk in bouwen en nog verder zoeken wat er nog meer mogelijk is!


Misschien hebben andere dit ook al geprobeerd?
 
Brrrr, ik vind dat toch maar riskant,,
Een TT-303 staat al jaren op m'n verlanglijstje, maar ik heb vorig jaar voor een TB-3 gekozen..

Ik had al een syntecno, en wat ik wou sharen,, Die TB-3 is erg goed als sequencer voor de Syntecno !! A/B crossfaden tussen TB-3 en Syntecno doe ik vaak,
De midi routing gaat wel door cubase,, Da's ni direct aangekoppeld
Maar mss moet je dat is proberen, vooraleer het te zoeken in de sound vd TT-303 ??
 
Ik heb 2 tt 303`s eentje verneuken zou ik niet echt wakker van liggen...

Ik mod hem omdat ik dat leuk vind! Hobby within a hobby snapte?
 
Ik heb hem af :)

Jaa een tt 303 is sws scheller dan een xoxbox.

Verschil tussen mijn 2 tt 303`s is ook best groot.

Wat ik dacht dat een accent increase was is dus een soort van filter tracking, als die dicht staat dan hoor je bijna alleen nog de noten met accent, wel gaaf dus!

vca overdrive = 5,33 v--> 3.3k R 100k lin pot -> vca ctrl in dikke interne distortion

soort van filter tracking iets= ground --> 3,3k R 100k lin pot --> r107

resonace increase = 5,33 v--> 470R - 100k lin pot --> env mod pot pin 2 resonantie word veel scheller op de sweet spot :)

Heb dus bij de laatste 2 een on/of switch tussen gezet.

Ik maak vanavond of morgen wel ekkes een audio voorbeeld !
 
Hoi,

Kan je mij aub vertellen hoe die overdrive werkt, ik snap deze uitleg niet zo...en heb je er ook een leuk audio voorbeeld van? Ik hou wel van een ietswat overstuurde sound.
 
jaa heb ik!


https://soundcloud.com/daan-doeleman-1/tt303-modded

wat betreft die overdrive dus

Je pakt hem bij t 5,33v punt, pot meter van 100k er tussen en een weerstand van 3.3k die weerstand verbind je weer met R126 of vca ctrl in.

Als je hem los schroeft thuis dan word het je wel duidelijk :)
 

Attachments

  • IMG_2766.jpg
    IMG_2766.jpg
    112,6 KB · Bekeken: 90
Voor de lief hebber nog.

Heb op Ebay tb 303 stickers gevonden, die zit hier dus op.. wel hem eerst ff overgespoten.
T ziet er wel super vet uit :D
 

Attachments

  • IMG_2763.jpg
    IMG_2763.jpg
    52,6 KB · Bekeken: 98
De TT-303 is en blijft idd vet,,, Ik hoor de sounds die ik verwacht van een TB :) :)
De Resonance klinkt wel,,,, de demo lijkt precies op een lage bitrate ?? Geen idee of't >256 is ??

En haha, Ja die sticker ,,,, Zouden er geen TB-303 aankopers gefopt worden hierdoor ????
 
Jaaa hea! Als je een goed pattern hebt is de resonantie nog hoger !

Ben ook een beetje stomverbaasd dat ik dit zo voor elkaar heb gekregen zonder hem op te blazen ofzo!
 
Voor de lief hebber nog.

Heb op Ebay tb 303 stickers gevonden, die zit hier dus op.. wel hem eerst ff overgespoten.
T ziet er wel super vet uit :D

benieuwd hoe "vet" dit er binnen een paar jaar uitziet :dubbel:

niets lelijker dan eens sticker toch.. mja :engel:
 
En ik heb nog een mod punt gevonden ;)

Devilfish like resonatie van die tjilpende vogeltjes !

Je zet r104 parallel met een 4k7 weerstandje, wss wel handig om een on/of switch er tussen te zetten, pot meterke ook.
Ik heb hem er nog niet tussen gesoldeerd, heb wel een audio voorbeeld druk dan de weerstand er tussen :P

Dus het klinkt een beetje glitchy...

https://soundcloud.com/daan-doeleman-1/delvil-fish-like-resonace-on-a-tt303
 
Laatst gewijzigd:
Ik hoorde al een tijd geleden dat de man achter de Devilfish mods bezig is om die te vertalen naar de TT303, maar hij post al een tijdje geen bevindingen meer.

Dus ben ik zelf gaan experimenteren :) het board komt redelijk overeen met de originele maar dan met cmd techniek, in principe zou je de mods kunnen vertalen. Maar ik durf het haast niet om weerstandjes los te solderen, veeeeelste kleine troep allemaal.

Dus ben ik dingen met elkaar gaan verbinden met weerstandjes er tussen :)

3 bruikbare mods gevonden

vca overdrive = 5,33 v--> 3.3k R 100k lin pot -> vca ctrl in dikke interne distortion :)

accent increase = ground --> 3,3k R 100k lin pot --> r107 klinkt als dat de accent harder gaat of de attack word harder

resonace increase = 5,33 v--> 470R - 100k lin pot --> env mod pot pin 2 werkt alleen goed als je de env mod pot beetje dicht heb staan, de resonantie wordt wel echt oor bloedend :)

denk wel dat ik bij de accenten resonace mod een schakelaar tussen maak, dan kan je de originele sound nog terug krijgen :)

Ga het vandweek fatsoenlijk in bouwen en nog verder zoeken wat er nog meer mogelijk is!


Misschien hebben andere dit ook al geprobeerd?


hope al the best for ya ;]]]aiai
Dus ben ik zelf gaan experimenteren h
 
En ik heb nog een mod punt gevonden ;)

Devilfish like resonatie van die tjilpende vogeltjes !

Je zet r104 parallel met een 4k7 weerstandje, wss wel handig om een on/of switch er tussen te zetten, pot meterke ook.
Ik heb hem er nog niet tussen gesoldeerd, heb wel een audio voorbeeld druk dan de weerstand er tussen :P

Dus het klinkt een beetje glitchy...

https://soundcloud.com/daan-doeleman-1/delvil-fish-like-resonace-on-a-tt303

glitshy denk meteen aan digital aansturing ?
 
glitshy denk meteen aan digital aansturing ?

de storing die dus hoort zijn mijn vingers die te groot zijn :P drukte bij dit voorbeeld de weerstand ertussen. En de tt303 bestaat uit smd techniek...

Onder tussen heb ik deze mod ook aan gebracht en hij klinkt heeeeeeeel lijp :) wel met pot meter en een on/of switch. Door er on/pf switches tussen te zetten krijg je de orginele sound weer terug :)

En heb nog meer interessante dingen gevonden!

- zoals een accent increase ala devilfish
- soort van filter FM
- langere decay tijd

Heb wat onderdelen besteld en dan kan ik een slide time mod doen zeer waarschijnlijk.
 
Back
Top