Cyclone TT 303 Mods !

Heb nou in totaal 7 controleerbare mods aan gebracht :)

De vco mute is een bij product van de vca overdrive, 3 standen toggle switcht met een blinde stand.
De lange decay tijd ontstaat als je de post vca overdrive inschakelt zonder de pot helemaal open te draaien. De accent increase is echt heeel vet, hij gromt nou echt als een gek. Sowieso is het nou een moord machine op grote boxen!

-accent increase bij 75%
-resonance inrcrease,
-Devilfish like resonance
-post vca overdrive
- vca overdrive (pre vcf) , keeps the low end on!
-vco mute , the vcf will self oscilate
-second stage hp filter
- long decay time

Dit is een droge demo, gaat alle mods langs!

https://soundcloud.com/daan-doeleman-1/tt303-full-mods
 
Gaaf Hensie!

Is dit door mijzelf te doen denk je? Ik ben geen SMD kenner en heb ook alleen maar een simpele bout.
Zo ja, heb je misschien wat info hoe dit te doen?
 
Het is te doen als je een beetje kunt solderen en geduld hebt! De meeste mods pas je toe zonder de smd weerstandjes los te solderen, veel parallel schakelingen.

Ik ga vandeweek es een beschrijving maken.
 
Het is echt een mega vette mod, kan nou echt uren vast zitten in een 4 staps loopje :)

Heb een kleine uitleg gemaakt in het engels, jullie zijn niet de enige die er om vragen :P

Heb deze mods ook gepost bij de synthersizer freaks FB group. Heb al meerdere mailtjes gehad van mensen wat het kost om aan te brengen lol!

De laatse mod beetje moeilijk uitgelegd denk ik zoo, kan het wat simpeler uit leggen in het NL hiero
 

Attachments

  • TT303 terror Mods.doc
    36 KB · Bekeken: 103
je verwijdert R80, zet een 10k R en 330kR in parallel, bij de 10k komt een 100k lin pot tussen. pakt een 3 weg schakelaar , punt een dus de 10k met pot, punt 2 de - draad die terug gaat naar de plek van R80, punt 3 de 330 k R.

op die manier heb je 3 standen, normaal, vco mute en de overdrive. Die overdrive is echt heeeeeeeel dik want hij wordt nog gefilterd daarnaa en het laag blijft intact :)

En ik ben geen electro technicus van beroep daarom de vage uitleg....
 
Beste manier van werken is gewoon bij de mod punten weer standjes handmatig er tussen steken en luisteren wat er met het geluid van de 303 gebeurd . Er kan niet heel veel mis gaan, mijne doet het nog steeds :P
 
En ik ben geen electro technicus van beroep daarom de vage uitleg....

Nee klopt. Je ben een lompe boeren lul :D
 
Goed bezig hoor!
Doe eens een mod schema van wat je precies doet ;-)

details willuh we ;]
de price was verassend gezakt 460 :okdan::verkoght:
ofso ipv 600+++

wie doet me der een 2nd handz; ]]
8D
 
Hoi Hensie,

Dank voor de uitleg, alleen het is niet zo heel goed te volgen. Een paar detail foto's zou helpen...
 
Foto's ja, van je kei kekke camera :P
 
Maaruuuuuuuuuuh, bouw er eens een klepelmaaier op ey
 
Back
Top