[Korg] Iemand ervaring met Korg Electribe?

Synic

Hmmmm, brains....
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
967
Locatie
Almelo
Is er iemand die al met de EM-1 heeft gewerkt?
Hoe klinkt ie? Is hij goed bruikbaar?
Ik twijfel nog een beetje, mijn synthesehart gaat niet echt sneller kloppen van sample bakken.
 
Ik heb ook een A gehad. Leuk om je seperate out van een part als input voor je OSC van het andere part te te gebruiken. Lekker wierd.
 
.. toch maar niet

.. toch maar niet

Ik dacht eerst erover om de EM-1 aan te schaffen in het kader van "leuk voor erbij".
Ik heb echter al gehoord van anderen dat je er erg snel op raakt uitgekeken.
Dan maar de Nova (v4.1) waarschijnlijk.
 
Ik weet het van de A-station, ik heb al naar info lopen zoeken (zie mijn post bij "nieuwe leden") en ben nu al onder de indruk van de specs en de prijs.
Helaas gaat het nog wel even duren voordat hij er is :{
 
Virus rack

Virus rack

Als je de Nova kan betalen "voor erbij" ;) , dan zou ik zeker eens kijken naar de Virus Rack. Deze is volgens mij nog net iets goedkoper en je kan hem in de toekomst nog upgraden naar de volledige virus B/Indigo specificaties.
Ik heb de rackversie in de winkel getest en was zeer onder de indruk van de sound en de intuitieve manier van werken ondanks dat ie maar 4 of 5 knoppen heeft.
 
Oh, ik had juist gelezen dat de nieuwe OS van de Virus Indigo niet op de Virus Rack kon worden toegepast.
 
Trouwens....

OnAcid schreef:
Kon na twee maanden wachten eindelijk m'n nieuwe Virus B ophalen. Ik zo blij als een kind*D. Thuis aangekomen, eerst effe de handleiding doorgebladerd met een bakkie koffie d'r bij. Toen het grote moment: Stekkers d'r in, aanzetten én.............helemaal niks , zelfs nog geen knipperend lampie.
D'r zit natuurlijk zo'n cheapo 'netzgerät' bij, dus die zal wel kapot zijn. Effe doormeten...niks mee aan de hand.

Nou morgen er maar weer mee terug. Kijken hoe lang het nu weer duurt voor ik mijn 'degelijke' duitse synth krijg...:(

De Virus klinkt vast geweldig, maar hij heeft zijn referenties een beetje tegen :)
 
het went

het went

Ja, maar ik heb altijd pech.....Ik heb altijd net dat ene apparaat dat door de controles heen glipt.

Ach, het went. I:(
 
Synic schreef:
Oh, ik had juist gelezen dat de nieuwe OS van de Virus Indigo niet op de Virus Rack kon worden toegepast.

Nee, dat kan ook niet. Maar in de toekomst komt er een hardware upgrade naar de Indigo/B features. Ze zullen er dan wel een DSP bijprikken ofzo....

Check ook de microQ eens. Die komt tevens met een mogelijkheid tot upgraden, max 75 stemmen dan (theorethisch). De MicroQ klinkt heel helder, maar wel een beetje digitaal. Vinnik zelf wel lekker, alleen hoor je veel mensen klagen over bugs. Hoewel het grootste deel daarvan nu wel opgelost is....geloof ik. :D
 
De Virus Rack zou ik nog wel overwegen, maar de Micro-Q niet.
Ik krijg al jeuk op mijn netvlies als ik dat ding zie. :)
Errug slechte reviews over gelezen.

Van de Nova weet ik dattie erg clean klinkt.
Ik denk dat de Virus wat dat betreft veel meer karakter heeft.
En als hij in de toekomst inderdaad kan worden geupdate, hou ik hem nu al in de gaten.

Of even doorwerken voor de Moog Voyager 8)
 
Yep, er zijn ook heel veel goede reviews over de microQ. De drumkits van de microQ zijn trouwens ook niet verkeerd. 8P
 
Zelf heb ik zo'n Korg EM-1.. Ik gebruik hem alleen voor drum geluiden..Die synth die daar op zit gebruik ik maar vrij weinig..Ik denk dat het komt omdat er te weinig edit mogelijkheden daarvoor zijn..:(
 
de er1 is top voor het wat andere drumwerk dan stampne...lekkere bliepjes en zo..verder natuurlijk de fijn step sequencer...dus ook te gebruiken om je drumstation me te programmeren....krijgje het 808/909/606 effect...
 
Back
Top