Korg Odyssey en SQ 1

Paulogic

Stamgast
Lid sinds
16 augustus 2014
Berichten
377
Locatie
Bambrugge (Erpe-Mere) België
Ik ben verlekkerd op de Korg ARP Odyssey alsook op de SQ 1.

Deze werken blijkbaar perfect samen maar ik zit nog met een vraag waarop ik geen antwoord
vind. :o:

Ja kan uiteraard aansturen via CV en Gate maar dan speelt de ARP de noten van de SQ-1.
Als je dan een andere toets indrukt op de ARP, transponeert dan de gehele zaak?

Vroeger met mijn MS20 en SQ10 kon dit en was dit heel handig. Je kon baslijntjes
zo gemakkelijk spelen/inspelen.

In een Youtube filmpje (zoek op cv gate sequenced) blijkt dit te lukken met een
Doepher Dark Time of heeft die daarvoor een extra ingang vb cv in, waarop hij
zelf transponeert?

Heeft iemand deze combo al of eventueel al getest?

Alvast bedankt voor de hulp,
 
Kun je keyboard CV en en SQ1 CV niet eerst even mixen met elkaar?
 
Geen flauw idee eigenlijk. Summen van CV gaat dit?

De Dark Time blijkt een ingang CV te hebben en zal vermoedelijk de transponering doen.
Met de SQ1 vrees ik ervoor. Ik kan namelijk niet achterhalen of bij gebruik van CV in op de ARP,
het toestenbord losgekoppeld is of niet. Bij sommige synths is dit niet het geval, bij andere wel.

Alvast bedankt voor het meedenken,
 
Oh vergeten vermelden...

Met 2 SQ1's ben ik goedkoper dan met een Dark Time.
Dan kan ik 2 x 16 stappen doen. 16 x CV en 16 x Expression.
En alle combi's erbij natuurlijk.
 
stomme reply, verkeerd gelezen. met een ms20 gaat dat inderdaad eenvoudig
 
Laatst gewijzigd:
Bij de originele Arp Odyssey kan het in ieder geval niet.
Daar wordt de KB CV OUT via het schakelcontact van de KB CV IN naar de VCO's gebracht.
Wel zou je de KB CV OUT via een externe mengmodule kunnen mengen met de CV out van de SQ-1 en dan op de Arp in de KB CV IN kunnen prikken.
Omslachtig en ook moet die CV Mixer het KB CV signaal exact 1,000 X doorgeven, anders is het keyboard niet meer goed gestemd.
 
Ondertussen de kans gekregen om eens op een K ARP te gaan spelen en te kijken.
Transpose bij gebruik van de SQ1 gaat dus niet.
Als je dit toch wilt, moet je over een Sequencer beschikken die dit wel kan.
vb die Doepher.

Ik bekijk echter een andere oplossing. Mijn MOXF heeft de mogelijkheid om
seq's op te nemen en life te transponeren en zou dit ook kunnen uitsturen via midi.
Dan kan ik dit al. Als ik wil veranderingen in filter en zo kan het misschien door
gelijktijdig de SQ1 op de pedal input te pluggen om via modulatie te werken.

Wordt vervolgd...

ps : alvast thx voor alle inbreng.
 
Erg jammer idd, maar gezien de prijs en de hoeveelheid functies die het kleine kastje biedt hoor je mij (bijna ;)) niet klagen.
Midi in zou echt super zijn. Ik hoop nog steeds op een mod, alhoewel datlastig blijkt te zijn en iig niet in de behuizing van de SQ1 zelf past...

Als je een volca hebt kan je 'm daarmee aan midi syncen zonder dat je een pc/usb nodig hebt. Dat is goed genoeg voor mij...
 
Dat heb ik mij laten wijsmaken hier op het forum :D
Mocht het wel mogelijk zijn dan heb je alvast je eerste klant voor een boardje a la monotribe te pakken ;)

Heb je jouw SQ1 al binnen? Ik heb 'm nog niet open gemaakt maar ben bang dat ie stampvol zit...
 
Heb sinds kort een SQ-1 en die gebruik ik om de Driftbox en de TT-303 aan te sturen. Syncen van een drumdoos gaat prima,
maar ik zoek nog een slimme manier om hem te syncen aan een midi signaal.
Ik gebruik een RS7000, als ik een output met een puls (click/RS) ervan in de SQ-1 stop, zou dat dan syncen?
 
Back
Top