Yamaha DX100 of Yamaha DX21?

L.A. Her0

High Tech Soul
Lid sinds
5 mei 2005
Berichten
232
Locatie
zwolle
hallo allemaal! :doei:

ik ben even erg naar jullie mening. ik ben enorm FM van van Yamaha. ik heb een cx5m II, fb01, pss480 en de dx21.

nu valt het mij op dat via marktplaats en op fora de meeste mensen voor een dx100 gaan ipv een dx21. wat is het verschil tussen die 2 synths eigenlijk? is de dx100 niet gewoon een soort van dx27? doe mij maar een dx21 denk ik dan, echt toffe mogelijkheden en sounds in deze synth 8~

of moet ik toch maar eens een dx100 gaan toevoegen aan m'n verzameling? :D

linkje van Legowelt met zijn dx21 8~

http://awolfe.home.xs4all.nl/studiodx21.htm
 
Laatst gewijzigd:
De DX100 is populair gemaakt door Zapp en omdat 'ie toen zo lekker goedkoop was en compact was het een favoriet van een hoop Detroit-mensen.

De DX21 is beter, maar mist de cuteness factor (maar heeft ook een hoop ruis minder op de outputs). De beste 4-op DX synth is de DX11 (toetsenversie van TX81Z met extra's) maar die kost ook meer omdat 'ie gewild is door mensen die Oost-Europese muziek spelen.
 
De DX100 is populair gemaakt door Zapp en omdat 'ie toen zo lekker goedkoop was en compact was het een favoriet van een hoop Detroit-mensen.

De DX21 is beter, maar mist de cuteness factor (maar heeft ook een hoop ruis minder op de outputs). De beste 4-op DX synth is de DX11 (toetsenversie van TX81Z met extra's) maar die kost ook meer omdat 'ie gewild is door mensen die Oost-Europese muziek spelen.

De beste Yamaha 4-op synth is de V50.
De leukste is de DX100. "cuteness factor" vind ik wel een goeie :-)
 
Gebruikte Zapp en andere talkbox gasten synths met minikeys omdat ze dan meer bereik hadden met een hand over het hele keyboard? (omdat ze de andere hand steeds bij het slangetje moesten houden?)

De beste Yamaha 4-op synth is de V50.

Die heeft ook een arpeggiator toch?

De Dx100 heeft nou eenmaal een soort van cult status, maarja de DX9 en DX27 zijn hetzelfde. De DX21 = 2x een DX100 met pitch envelope erbij en een chorus
 
Een DX-100 is schattig, maar met een DX-21 kun je stapelen/splitten en er zit een chorus in.
 
Ik heb net mijn dx 100 voor een dx 21 geruild, ik wilde grotere toetsen, hij wilde minder plaats inname.

De DX 100 wordt wel ééns tegen belachelijke prijzen te koop aangeboden, vanwege de cult status dan...

Ik vind de dx 100 niet echt de moeite de 21 is veel leuker, meer mogelijkheden en dezelfde sounds.
Vaak ook goedkoper dan de dx 100, ik zou niet twijfelen....
 
De Dx100 heeft nou eenmaal een soort van cult status, maarja de DX9 en DX27 zijn hetzelfde. De DX21 = 2x een DX100 met pitch envelope erbij en een chorus

Correctie op een oudere thread: De DX9 is echt een andere synth. Ook 4-operator, maar een andere engine. Lijkt eigenlijk meer op een DX7 waar 2 operators en nog wat parameters zijn uitgeschakeld.
Eerlijk gezegd een beetje kreupel ontwerp.
 
Back
Top