Naast mij bezig te houden met een nieuw album, gebruikmakend van de ARP 2500, werkte ik ook aan een voortzetting van mijn "stapelingen".
Ik gaf een voorbeeld op
SF en scheef ook een verhandeling over het stapelen van klanken in ruimtes voor de
Faculty of In-humanities.
De intersectie tussen wetenschap, klank en architectuur als kunstwerk/installatie.
Ook op dit forum wordt heel wat "afgestapeld".
De notenpoepers, niet negatief bedoeld, zijn bezig muziek keuring te ordenen d.m.v. akkoorden reeksen. Stapelingen dus.
Maar ook de SF'rs die zich alleen met klank bezig houden ook. Namelijk, elke klank die je maakt heeft een bepaalde harmonische inhoud.
Dus een stapeling van sinustonen die per klank verschilt.
En natuurlijk de combinatie van deze groepen. Stapelen van noten en stapelingen van harmonischen, van timbres.
Mijn Kyma boek gaat niet alleen over het componeren van chaos, maar ook over het decomposing hiervan. Dit is ook ordening!
Komend jaar geef ik hierover een lecture op the 2021 International Computer Music Conference (
ICMC 20201) hosted by the Faculty of Arts,
Pontificia Universidad Católica de Chile in Santiago, Chile.
B.v. een stapeling van toonladders door allerlei instrumenten gespeeld als gecomponeerde chaos:
Teruggaande naar het eerste Bach voorbeeld, de stapeling van de 12 Inventionen, een voorbeeld met decompositie van chaos: